{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.707 visninger | Oprettet:

Jeg er virkelig irriteret lige nu! {{forumTopicSubject}}

Jeg brokker mig nok rimelig meget i dette emne!

Min kæreste har den her kammerat som han har kendt siden børnehaven, han er sådan en person man kan klare at være sammen med et par timer i måneden, for han kan virkelig gøre en irriteret!

Han kan finde på hvis han er på besøg at gå ud i køleskabet hvis han er sulten lave det mad der egentlig var meningen var til aftensmad, og spise det hele selv, han spørger ikke om det er okay han tager noget mad, eller om man har noget han kan få at spise, han har virkelig ingen pli, og når han så laver mad, kan han godt brug 3 gryder bare til at lave en brun sovs, som er uspiselig, og vil han hjælpe med opvasken? Nej sådan noget gør mænd ikke..

Han har svinet mine bedste venner til fordi de har købt hus, som de første i vennekredsen, og det er han dybt misundelig over, men i stedet for at indrømme det, er mine/vores venner bare nogle store snobber der ikke har styr på livet.. (De har begge arbejde, og er helt nede på jorden)

Vi havde ham med til Tyskland (skulle have været bare mig og min kæreste som sådan en lille hygge tur, men han inviterede sig selv med, uden at spørge om det var okay) og da vi på vej hjem kørte til grænse butikkerne, købte han bare sindssygt meget, så meget at jeg tre gange måtte sige "vi vil også gerne have plads til vores egene ting" den tredje gang tilføjede jeg "hvis du ikke stopper nu, så bliver det af dit der ikke kan være i bilen, bare stående, også må du selv finde ud af at få det hjem!" (Vi har en lille bil der ikke ikke kan klare at der er ret meget vægt på, for så stopper den bare med at kører) og han gav ikke så meget som noget at drikke, han forventede vi betalte alt.
Da vi kom hjem, ventede jeg lidt længe med at lave aftensmad jeg forventede han vil tage hjem, for vi havde ikke nok mad til han kunne spise med.. Men nej. Da jeg var sulten lavede jeg mad til mig og min kæreste, og der gik han også bare ud at tog noget mad, så jeg fik bare en micro portion, for der var kun mad til, to og han spurgte ikke om der var nok..

Han er på besøg lige nu, han kom i går aftens, først vil han komme kl 17, men min kæreste sagde vi lige var i gang med at lave aftensmad så han skulle lige vente, hans svar til det var "det er lige meget jeg spiser da bare med" min kæreste sagde så at det kunne han ikke og at han ikke blev lukket ind før vi havde tid..
Da han så kom havde han slæbt hans computer med, hans skærm brændte sammen da han satte den til, så han købte en ny. Så midt i vores stue står to stor papkasser (som jeg forøvrigt faldt over da jeg skulle på toilet i nat) og alt muligt andet af hans møj!
Han havde øl med, og de skulle lige på køl, så ud med mælk og pålæg fra køleskabet for der skulle være plads til hans øl.
De der plastik dimser der er rundt om dåseøl, og de der små dimser man åbner dåseøllen med, har han smidt på gulvet, og her til morgen gled jeg i plastikket, både det der var rundt om den nye skærm, og det fra øllene.
Og ikke nok med det så havde han stilt sine sko midt i gangen så dem faldt jeg også lige over, og han havde bare lagt min computerledning midt på gulvet, sammen med hans egne ledninger, der hvor man skal gå over til dyrene (og de skal jo have mad og vand) så dem sat jeg fast i (der var så mange at jeg ikke kunne træde over dem, eller flytte på dem, andre end min computerledning, som lå så lagt fra sin plads som muligt) så ja nu sidder jeg i min seng (som er det eneste sted i lejligheden man kan være) med en hævet og meget øm ankel, og er virkelig vred!

Han skulle sove her, og det er virkelig ubehageligt, for han er typen der kan finde på at glo på mig mens jeg sover, og når det er så varmt så sover jeg altså ikke med dyne (havde dog pakket mig god ind i nattøj)
Og det med han skulle sove her sagde min kæreste også lige til mig kl 2 i nat, uden at spørge om det var okay med mig..

Undskyld det blev så langt med jeg er virkelig bare indebrændt og vred og irriteret og ja har virkelig lyst til at kaste hans ting ud af vinduet!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er virkelig irriteret lige nu!
  • #1   3. aug 2013 Han lyder bare som en irriternde type!

  • #2   3. aug 2013 Har du sagt til ham, han ikek skal lave det mad? Evt. sig han gerne må tage noget brød

  • #3   3. aug 2013 Uf!! Ej hvor lyder han bare..dø-agtig.

  • #4   3. aug 2013 Du bliver vist nødt til at tage en ordentlig samtale med din kærets om ham vennen, for han går jo langt over dine grænser, og det er ikke i orden.

    Min kæreste har en ven der er... ja... han er på ingen måde som ham du beskriver, men man får bare nok af ham... Han snakker hele tiden. En gang han var hos os, startede han med at snakke med kæresten, var sådan halvt ved at følge ham ud på toilettet, men stoppede dog før det kom så vidt. Men uden at stoppe talestrømmen, begyndte han så bare at snakke til mig i stedet.
    Jeg snakker meget, men ham her er virkelig epic smiley Og så ved han bare alt *host*

    Nå, men alt i alt er han nu ret flink. Men der har kæresten da selv taget initiativ, og fortæller da også når der evt. kommer besøg, så jeg kan finde på noget andet at lave, hvis jeg har lyst til det.

    Mht. mad ville jeg nippe det i røven. Jeg ville som det første når han kom ind af døren, sige at der ikke var mad nok, så han ikke kunne spise med.

    Hos os er det omvendt, vi har faktisk altid nok, så jeg plejer altid at spørge om folk har lyst til at spise med. Men der er sgu ikke nogen der bare skal gå ud og tag selv, eller invitere dem selv på aftensmad.

    Mht. oprydning, så kunne jeg godt finde på at lægge det ind på vedkommende når han sove, eller stille det rundt om der hvor han sover, så han selv ville skvatte i det. Men jeg ville så også komme med ret spydige kommentarer hvis folk sådan bare smed ting hjemme hos mig. Nu er vi ikke de mest ordentlige mennesker, men det er jo total mangel på respekt.

    Hvis din kæreste ikke er villig til at tage nogle konfrontationer med ham, som f.eks. at sige at han ikke kan komme med til Tyskland, så synes jeg helt ærligt at du skal sige, at han ikke er velkommen når du er hjemme, for du gider ikke det bøvl.


  • #5   3. aug 2013 Jeg syns fandeme du skal sige til din kæreste at han går dig mega meget på.
    Og evt. sige at du ikke vil have ham på besøg.
    Hvis din kæreste og ham, skal være sammen så kan det da blive hos ham selv smiley
    Det er da slet ikke okay, at man opføre sig sådan når man er gæst!
    Syns ihvertfald at du skal sige til din kæreste at han ikke skal komme på besøg mere i en periode smiley


  • #7   3. aug 2013 Ville de la Vallée: Lige præcis ;)<3

  • #8   3. aug 2013 Min kæreste blev virkelig sur i går da jeg sagde at jeg altså gerne vil have vidst han skulle sove her, så jeg kunne tage hjem til min mor.. Det gør jeg ofte når han kommer.. Han bor hjemme hos sin mor lige nu, og jeg føler virkelig ikke jeg kan være bekendt at sende min kæreste der hen, første gang jeg kom på besøg der, blev jeg bedt om at vaske op efter deres aftensmad som de var færdige med at spise da jeg kom (havde spist hjemmefra) og min kæreste bliver altid bedt om at lave alt muligt hjemme hos dem, fordi han er håndværker, han får penge for det, men dem forventer hans kammerat så at få igen..

    Jeg har prøvet at tage det op med min kæreste at han gang på gang overskrider mine grænser, og at min kæreste nogle gange må lære at sige nej til ham..

    Og farrytails alt det affald han havde smidt på gulvet har jeg bar smidt i hans computer.. Desværre kunne jeg ikke smide de store papkasser hvor han sov, for så vil det gå ud over dyrene, som han også sviner til, han kalder dem rigtig grimme ting, og sidst han gjorde det sagde jeg "hvis du siger et grimt ord om mine dyr igen så kan du skride hjem, og så er du ikke velkommen her igen"

    I går da jeg var gået i seng, sad han og bøvsede og råbte, og der sagde min kæreste at han skulle være stille, men det gjorde han ikke, og til sidst gik jeg ind også snakkede med store ord..

    Han sviner faktisk også min uddannelse til, selvom han er ved at tage den samme, han er bare så misundelig på at jeg er færdig og han kun lige er gået i gang.. Han mener ikke det er noget piger kan finde ud af..

    Jeg kan ikke finde en positiv ting ved ham..

    Men jeg har valgt ikke at fortælle at min søster kommer på besøg i morgen, hvor vi nok vil bede min kæreste om at være stille fordi hun skal have hjælp til hendes afsluttende eksamensopgave..

    Jeg har lige bedt dem om at rydde op i stuen, for jeg kan få lov til at sidde ved min computer (sidder ved min iPad) og jeg kan få lov at se tv..

    Og har også sagt der ikke er nok mad til at han kan spise med i aften, (selvom vi har nok i dag, så synes jeg bare ikke jeg gider at betale mad til ham mere)


  • #11   3. aug 2013 Køb noget for gammelt mad til når kommer og selv vil lave. Eller put sindsyg meget chili i det. Bare sorg at de mad i har hjemme når han kommer er total uspiseligt og lad som ingen ting. Hvis han kommenterer på det, så sig det ikk var meningen han skulle spise det..

    Og så losser du din kæreste i skridtet indtil han tager en meget alvorlig samtale med den ven!


  • #12   3. aug 2013 Begynd at kræv penge af ham, eller bed ham selv medbringe mad

  • #13   3. aug 2013 I for jo intet privat liv sikken en nar.
    Har i overhoved tid til at hygge jer uden kan kommer og forstyrre,
    Det med han kigger på dig sove det vil jeg sku heller ikke have det godt med altså der er jo folk der kun sover i trusser og bh og nogen nøgne så det er da uaccpetabelt


  • #14   3. aug 2013 Sådan en person skal ikke ignoreres, og det kan man da slet ikke når han er som hun beskriver. Han er da total forskruet i hovedet. smiley

  • #15   3. aug 2013 Ej.. Tag en snak med din kæreste- Han og ham pesten, skal respektere at du finder det uacceptabelt.

    Jeg ville bare have sagt han ikke måtte komme herind; Det er trosalt både din kærestes og DIN lejlighed, tror jeg.


  • #16   3. aug 2013 Jeg har lige sagt til min kæreste at jeg synes pesten snart skal hjem, jeg vil gerne have lov også at kunne være i lejligheden, og det accepterede min kæreste, når han tager hjem forklare jeg hvordan jeg har det med ham, det der nemlig irriterer mig mest lige i dag er netop han roder sindssygt meget og jeg kan ikke komme rundt i min egen lejlighed..

    Det værste han har gjort det var da vi lige var flyttet, og han var på besøg, så sad jeg på toilet, og der var ikke mere toiletpapir, så råbte på min kæreste han lige skulle komme med noget, så siger han til min kæreste "bare bliv siddende det skal jeg nok orde" der blev min kæreste faktisk vred og sagde han kunne skride hjem, han skulle ikke gå ud til mig mens jeg var på toilet..

    Min kæreste er god nok, tror bare ikke han helt ligger mærke til hans mangel på pli og respekt for andre, fordi de har været venner i så mange år..

    Han må ikke komme hjemme ved de venner som han også har svinet til, fordi han hælder øl ud på gulvtæppet, og ødelægger møblerne..

    Han smadre har også smadret noget af vores porcelæn, så nu spiser han af min nevøs plastik sæt, (min nevø er 4)


  • #17   3. aug 2013 Du formåede lige at få mit pis i kog. Fandeme stakkels dig!
    Bed ham om at skride a helvede til!

    Snak med din kæreste om det, og åben munden overfor ham idioten, er du i din gode ret til! Hen foran køleskabet når han går der i og fortæl ham hvor skabet står! Åh!

    Føler med dig!


  • #18   3. aug 2013 Man går sku da ik ud til nogen der sider på wc når man ikke kender dem helt smiley
    Må jeg sige han er en nar


  • #19   3. aug 2013 Dejligt din kæreste forstår dig. smiley Håber det bliver bedre, Susse!

  • #20   3. aug 2013 Sådan en type kender jeg godt. Heldigvis ved både han og min kæreste at jeg ikke finder mig i nasserøve og ubehøvlede typer, for så skal jeg da lige love for at de får klar besked, så når han er her er han forholdsvis civiliseret. Der er dælme ikke nogen der skal komme hjem til mig og misbruge min venlighed. Forstår dig udemærket godt. Den slags mennesker kan også virkelig få mig til at se rødt. Vi har en meget god ven som desværre ofte er ''offer'' for den slags mennesker fordi han ikke kan finde ud af at sige fra. Han er så sød og rar en person og det er der desværre nogen der udnytter. Den slags kan jeg bare slet ikke klare.

  • #21   3. aug 2013 Hold da op en klap hat til en kammerat. Havde det været mig havde jeg flippet fuldstændig ud og snakket alvors ord både med kæresten og kammeraten. Det er ikke i orden at du skal sulte fordi han lige skal spise jeres mad og bare fuldstændig invadere jeres hjem. Jeg havde seriøst taget ham i hoved og røv og smidt ham ud.

    Jeg er enig i de andre og jeg håber virkelig din kæreste kan se problemet i det. For når ens personlige grænser bliver overskredet gentagne gange så går det galt til sidst. Jeg har været der


  • #22   3. aug 2013 Måske du skal vise dine kæreste denne tråd så han kan læse problemet og at det ikke "bare" er dig den er galt med,,

  • #23   3. aug 2013 Kan du ikke blive ved med at give opdateringer?
    smiley
    - Sikke en nar han er smiley


  • #24   3. aug 2013 Det er jeres hjem - smid ham ud!
    Var der nogen der var så ubehøvlede i mit hjem, ville jeg tage dem i hoved og røv og smide dem laaaaaaaangt ud af huset!


  • #25   3. aug 2013 begynd at gå nøgen ud på toilletet om natten når de sidder og ser tv og sig til kæresten "jeg troede da ham fyren var taget hjem" når han brokker sig over du går nøgen foran hans venner.....tror nok lige han får smidt vennen ud snarest...

  • #26   3. aug 2013 Susan: haha, jeg har svært ved at være nøgen foran min mor, så kan slet ikke foran ham..

    Mine bedste venner kom forbi (havde bedt dem om det) de hader ham lige så meget som mig, og støtter mig.. Så dem snakker jeg med lige nu.. Opdateringer kommer senere..


  • #27   3. aug 2013 Sikke dog en klaphat!

  • #28   3. aug 2013 Stakkels dig, Susse!
    Jeg kender en person, som opfører sig lidt på samme måde. Det er dog slet ikke så slemt, som du beskriver din kærestes kammerat.
    Jeg håber virkelig, at din kæreste får taget en snak med ham. Han lyder ikke specielt voksen, men det skal da nok give ham problemer ude i den virkelige verden. Man går sgu ikke rundt i folks køkken og laver mad uden tilladelse.


  • #29   3. aug 2013 Sikke et fjols!!!!!!!
    Her er ideer til hvad du kan gøre med hensyn til det med maden:).

    1. F.eks. Tag en frikadelle og put den ned i toilettet!
    2. Bland nogle ørkenrotte/hamster pøller (evt. Lidt vand?) og dyb f.eks. En frikadelle i det!


    Husk at spørg om han vil spise med i aften, fordi i skal have lækre frikadeller!(eller lign;))

    HA! Så kan han lære det:D.


  • #30   3. aug 2013 Hauritsgården: åh ja har et guldhamster der virkelig kan lave nogle klamme prutter..
    Det får han i maden næste gang!

    Mine venner inviterede på grill hvor vi selv skulle have mad med, og han overhørte det desværre, men han blev virkelig sur da min ven spurgte min ven om han havde mad med, min ven bedte så om penge for maden når han ikke selv havde mad med..


  • #31   3. aug 2013 Bare sig fra over for den klaphat!:D

  • #32   3. aug 2013 Tror han har bemærket jeg er sur på ham, for da jeg bad ham smide alt hans affald ud rullede han øjne og lavet sådan et "hvem tror hun, hun er" blik til min veninde som bare sagde "man kan ikke være bekendt at rode så meget i andres hjem, også bare tage hjem uden at rydde op efter sig"

    Jeg er taknemmelig for mine venner kom..

    Klaphatten lugter også som om han ikke har set et bad i flere måneder, så min svoger sagde også "føj du trænger til et bad"


  • #33   3. aug 2013 Har han nogle problemer? -Psykiske, misbrugsproblemer, eller er det bare dårlig pli?

  • #34   3. aug 2013 Susse. Jeg er glad for at dine venner støtter dig i det. For den opførelse er bare ikke i orden

  • #35   3. aug 2013 Missbims: hans far er død, og nogle gange bruger han det som undskyldning selvom han var præcis på samme måde før det skete.. Så jeg tror bare det er dårlig pli..

    Lige om lidt skal vi hjem, og han forventer jeg kører ham hjem for han har hentydet den sidste time om vi ikke snart skulle kører. Men ham betaler ikke en skid til benzin, han tror det er gratis for os at ligge og lege chefør for ham.. Så der får han bare af vide at hvis han skal med skal han betale for det er en stor omvej for os at køre ham hjem..


  • #36   3. aug 2013 IKKE kør ham hjem!

  • #37   3. aug 2013 Ikke kør ham hjem. Syntes virkeligt du burde sige fra i din situation. smiley

  • #38   4. aug 2013 Ja, nu er I jo nok kommet hjem smiley

    Men jeg synes så også du skal passe lidt på at det ikke trækker i den anden retning.
    Det er fint at man ikke kan lide folk, og at man siger fra, men pas på det ikke begynder at tangere mobning, når du også hiver andre ind over, der ikke kan lide ham.

    Jeg ved godt det kan være svært når man er irriteret på folk, man skal bare ikke ned på samme niveau.

    Du kunne evt. prøve kun at snakke til ham, når han snakker til dig. Hvis du kan, så lad være med at blive sur på ham, men svar på det han spørger om, og ikke andet.
    Så hvis han får sagt at du skal rydde op, så sig til ham, at det er hans ting, så han må selv rydde op - så neutralt som muligt.

    Hvis der i fremtiden er problemer med mad, så sig til ham, at der ikke er mad til ham, og hvis han tager noget alligevel, så overvej at tage det fra ham, og gentag at der ikke er noget til ham. Du skal bare ikke blive sur, men forklar ham at I ikke er lavet af penge, og det er mad der er købt ind til jer, og der er ikke mad nok til flere end 2.


  • #39   4. aug 2013 Hvad endte det så med?:)

  • #40   4. aug 2013 Pia N: Jeg kan godt se hvor du vil hen. Jeg har fortalt mine venner om hvordan han har været, de er selv meget træt af ham, de ting de har sagt til ham er jo ikke noget jeg har bedt dem om, f.eks. svarede min veninde ham på 'blikket' fordi han lavede det til hende, hvis han ikke havde gjort det, havde hun heller ikke svaret..

    Min kammerat spurgte om det med mad, fordi det var hjemme hos dem, og det er jo derfor ikke mig der bestemmer der, men dem..

    Min svoger siger det med han lugter, fordi min svoger ikke kan klare dårlig lugt, og igen ikke pga. mig..

    Har lige gået her til morgen og ryddet mere op efter ham, som jeg ikke lige havde set i går.. han havde glemt lidt små penge, de røg bare i vores spare bøtte (det var 7 kr. havde det været "mange" penge sådan 50-100 kr. havde jeg nok givet ham dem, selvom jeg mener han skylder rimelig meget for benzin og mad)

    Jeg er ikke et ondt menneske, men når der er nogle der overskrider mine grænser så meget, ikke respektere mig, mit hjem, og mine dyr, så bliver jeg ked af det, vred og kan godt komme til at snakke lidt for ondt om folk.. Jeg har ikke overdrevet med de ting jeg har skrevet om ham, han er virkelig et menneske uden pli. Jeg håber lidt han har forstået at han ikke skal rode i mig og min kærestes hjem, efter jeg 5 gange bad ham om at rydde op..


  • #41   4. aug 2013 Der er vist heller ingen der siger at du er et ondt menneske, og som sagt synes jeg også man skal sige fra.

    Men nogle af de ting du får skrevet, får det bare til at lyde som om du er ved at hoppe lidt med på vognen selv, og et eller andet sted er sådan som du ikke kan lide at han er.

    Jeg er fuld forståelse for at man siger noget til folk, som sagt skal man bare passe på at der ikke går mobning i den (i mangel på et bedre ord), også selvom det er en idiot man er sammen med.

    Til gengæld kan det være virkelig effektivt hvis man kan sætte sig ud over det, og li'som overtale sig selv til at vedkommende er ligegyldig, så der ikke er nogen grund til at hidse sig op (lettere sagt end gjort, I know, men det er virkelig befriende hvis man kan!)

    Personligt ville jeg nok gribe det an på en lidt anden måde. Jeg ville sige til kæresten, at vennen ikke var velkommen i mit hjem, og hvis han absolut skulle være der, skulle jeg vide det i god tid, så jeg kunne komme væk hjemmefra. Og så ville jeg sige, at der skulle være ryddet op når jeg kom hjem igen.

    Her hjemme kommer der ikke nogen indenfor, med mindre vi er enige om det.


  • #42   4. aug 2013 Susse. Jeg synes heller ikke det er ondt det du har gjort. Har du snakket med kæresten om det?

  • #43   4. aug 2013 Jeg har snakket med min kæreste, han vil sørge for at hans ven ikke roder, og hvis han gør (smider affald på gulvet eller lignende) så vil han få af vide med det samme det skal ryddes op. Der udover har vi også aftalt jeg får det af vide i god tid hvis han kommer, så jeg kan tage hjem til min mor, søster eller veninde. Der er også blevet lavet den aftale at hvis han ikke spørger om han må spise med, eller jeg ikke invitere ham til det, så er der ikke mad til ham.. Der udover må han ikke gå i vores køkken, uden min kæreste er med så han ikke spiser det vi skal have til aftensmad eller drikker vores sidste mælk eller noget andet.. Han er selvfølgelig velkommen til at tage et glas vand hvis han er tørstig, med mindre vi byder på noget andet (har vi sjældent for vi drikker selv helst vand)

    Min kæreste har fødselsdag i denne måned, og der kommer han også med, vi vil have sodavand og juice, og ellers vil der kun være købt alkohol til os selv. (Sådan er det altid, og han er altid den eneste der ikke har noget med) så må vi se hvordan han er, men jeg holder mig ikke ædru for at kører ham hjem..

    Pia N: ved godt der ikke er nogen der har kaldt mig et ondt menneske.. Men jeg sidder jo og lidt taler grimt om en person, fordi han er sådan som jeg beskriver..

    Til jer alle: jeres kommentarer har været rigtig dejlige at læse, jeg er glad for dem, og jeg vil tænke på dem når jeg bliver irriteret over ham igen..


  • #44   4. aug 2013 Jeg syns da Ogs du bare skal drikke alt det du vil så må han jo selv søge for transport hjem smiley

  • #45   4. aug 2013 Tak for opdateringen smiley og ja. Selvfølgelig skal du da ikke holde dig ædru for at køre ham hjem. Det må være hans tandpine smiley

Kommentér på:
Jeg er virkelig irriteret lige nu!

Annonce