{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er virkelig i tvivl (Marsvin)
  • #1   9. maj 2012 De må meget gerne få vandmelon smiley

  • #2   9. maj 2012 Okay tak for svar så tror jeg næste gang jeg spiser det tager jeg lige og lægger nogle ind til mine dyr smiley :) smiley

  • #3   9. maj 2012 Her om sommeren er det en god ting at dele lidt vandmelon med sine grise, så får de lidt ekstra væske smiley

  • #4   9. maj 2012 Nåårh ... Ja der er jo væske i det tænkte jeg ikke lige over ...... Hehehe Ups !!!! smiley

  • #5   9. maj 2012 Bare giv dem det hele .... de smasker det i sig...

    Jeg giver osse min honning og galia melon.... muuums siger de smiley

    Prøv rødbeder.... altså rå ... ikke dem på glas ... det er ren guf !!

    frederik


  • #6   9. maj 2012 1oooTak for svarende smiley :) smiley Det vil jeg prøve imorgen smiley :) smiley

  • #7   9. maj 2012 Vores piger får:
    Broccoli, gulerod, persillerod, pastinak, agurk, peberfrugt, æble, rødbede (rå) ...

    Især peberfrugt og broccoli indeholder MANGE c-vitaminer ..
    ellers er agurk mest for væsken.

    Vær dog opmærksom på at rodfrugter (rødbede, gulerod, pastinak osv.) kan give dyrene en smule mere sul på kroppen.

    - og frugter/grøntsager skal jo selv ikke fylde mere end "grundfoderet" smiley


  • #8   9. maj 2012 Faktisk er det sundest hvis dyrenes grundfoder er hø og grønt, og kun en lille smule pillefoder som tilskud. Men det er der bare ikke så mange, der har råd til.

  • #9   10. maj 2012 en anden gang... overskriften fik mig til at tænke om der var en der var i tvivl om hun skulle ha et marsvin, ikke om den kunne tåle et stk vandmelon. Ville det være SÅ svært at have skrevet "vandmelon, må de få det?`" i overskriften? du er vel vandt til essay/stile skrivning i folkskolen? Der skal i jo også formulere en sigende overskrift...?

  • #10   10. maj 2012 du får lige min liste ^^

    God erfaring:
    Gulerod (tit)
    Hvidkål
    Grøn peber (alle peberfrugter)
    Rødkål – rå ikke syltet,
    Majs (råd, både blade og stængler)
    Persille (både frisk og tørret)
    Vejbred
    Ærter
    Græs(tit)
    Mælkebøtter (tit)
    Broccoli
    Blomkål
    Basilikum (frisk)
    Grønkål, Hvidkål, spidskål
    Bladselleri

    Godbidder(dvs. ren snack, som de også får lidt af, men ikke særlig tit):
    Vindruer
    Salat
    Agurk
    Rosiner
    Jordbær (hele planten)
    tranebær (tørret)
    Vandmelon
    Honningmelon
    Æbler
    banan
    Pærer
    Appelsin – Andre citrus frugter
    Tomat (frugten, ikke planten!)

    LISTE OVER GODE TRÆER

    Bøg
    Æble
    Hassel
    Pære.
    Birk.
    Eg
    Elm
    Gran
    Pil

    Og alt det resterende som jeg ikke har prøvet, men som jeg har hørt de må få.
    savoykål,
    Bladbeder
    Brøndkarse
    Foderroer
    Hyben uden kerner
    Julesalat
    Karse
    Knoldselleri
    Kørvel
    Kinakål
    Rosenkål
    Sommerkål
    Pastinak
    Persillerod
    Radiser
    Skvalderkål
    Solsikkestængel – flækkes først

    Ikke
    fersken, nektarin, blommer, bønner, kartofler, grene fra stenfrugt træer


  • #11   10. maj 2012 når ja, jeg har også givet dem dild

  • #12   10. maj 2012 og så måske lige tilføje at det med træer gælder kun usprøjtede... så ingen gran medmindre de er øko... de sprøjter juletræer helt vildt ellers!

  • #13   10. maj 2012 Mette K: Jeg synes du skal putte Rødbeder på din liste også, det er en af de bedste ting du kan give dem smiley

  • #14   10. maj 2012 Og giver man rødbeder, skal man lige være opmærksom på, at det der kommer ud af den anden ende på dyret, godt kan være lidt lilla at se på smiley

  • #15   10. maj 2012 Susan S - Tænkte ikke lige over det da jeg skrev hurtigt og skulle gøre det hurtigt fordi jeg har nogle dyr der skal passes smiley :) smiley


    Af de der piller hvor meget skal de ca. have for mit marsvin da jeg fik ham var en jo helt vildt tynd og så sagde de en håndfuld og nu hvor han får lidt grønt ved siden af er han blevet ret buttet ....... smiley :) smiley

    Tak fordi i gad at svare smiley


  • #16   11. maj 2012 Cavy cats: hov det er en smutter smiley den er lige overset, for det får de normalt også herhjemme, hvis vi har det

    Møffe: mine får fyldt skålen, og så står den indtil de har tømt den, så får de noget nyt. det svinger lidt om det er hver eller hver anden dag de får dem tømt (ikke indberegnet de gange de har væltet den;)
    marsvin er tit lidt buttede, men hvis de er i nervøs for om han er ved at blive for rund i det, kan du begynde at give ham noget (mere?) motion ^^


  • #17   11. maj 2012 Okay smiley :) smiley
    Jeg har fundet ud af fordi han plejer at have et hus men det skubber han rundt i buret om aftenen når jeg skal til at sove ...
    Og nu er han tilpas smiley :) smiley Tak smiley


Kommentér på:
Er virkelig i tvivl (Marsvin)

Annonce