{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

GG - Er det virkelig så forkert? {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg skisme snart træt af at folk bliver sure når man prøver at hjælpe dem - ville I ikke gøre det samme?

Jeg har set tusindvis af emner med folk der spørger om hjælp - for derefter at afvise hjælpen og blive sure, fordi man ikke giver det svar de gerne vil have.

Derudover - hvis I ser en annonce, et galleri, et billede ELLER NOGET HELT ANDET, hvor der er en der gør noget som man ikke normalt ville gøre med sine dyr - ville I så ikke også -venligt- spørge ind eller forsøge at rådgive?
Jeg er klar over at ikke alle vil have hjælp, men behøver man virkelig få smidt dumme ord i hovedet for at tilbyde sin hjælp?

Fordi så kan jeg da godt se jeg er havnet det forkerte sted..

Dyr er mit et og alt, jeg gør alt for at mine dyr har det godt. Og jeg vil hellere end gerne hjælpe andre - men nu er jeg altså ved at være ret frustreret over mange menneskers barnlige opførsel her på GG. Børn så vel som voksne.

Har det altid været sådan? Er det mig der er helt forkert på den? Bør jeg bare ignorere hvis jeg ser noget som ikke følger normen for hvordan man holder dyr? Her snakker jeg ikke om at holde to kaniner sammen - jeg snakker om at en hun og en han går sammen, jeg snakker om en kanin der bor i et for lille bur, jeg snakker om folk der bader deres dyr for sjov (selvom mange dyr ikke har godt af det), rotterne har hø i deres bur, jeg snakker om alle disse ting, som ikke går under dyre-mishandling overhovedet, men måske går under at man bare ikke ved bedre - og hvis dette er tilfældet vil jeg da gerne hjælpe.
SÅ jeg tilbyder min hjælp, men får oftes smidt tilbage i hovedet at jeg skal blande mig uden om, eller at de har helt styr på deres dyr (på trods af at lille hr kanin går i 40 cm højt bur og ikke har noget hø)..

Dette er ingen konkret epsiode, men en opremsning af de mange ting jeg oplever både på GG men også på f.eks DBA.

Er det mig der er totalt galt på den, skal jeg -imod min vilje- bare tie stille? Eller skal jeg blive ved med at forsøge at hjælpe?

Der er selvfølgelig også tider hvor at nogle bliver glade for hjælpen - det har jeg også oplevet et par gange, og det er utrolig dejligt når folk faktisk lytter og prøver at se meningen i det man siger. Hvis de så er uenige eller vælger ikke at rette sig efter det - okay så, så har jeg da i det mindste prøvet, og så har de sikkert også en god grund til at gøre som de vælger at gøre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GG - Er det virkelig så forkert?
  • #1   20. maj 2014 Jeg tror det kommer an på hvordan man tilbyder sin hjælp og hvornår man gør det.

    Hvis jeg havde lavet er forum hvor jeg efterspurgte hjælp ville jeg aldrig blive sur over at få et svar som måske ikke var det jeg havde ventet.
    Det ville jeg nok heller ikke hvis kommentaren kom på mit galleri.

    Dertil vil jeg sige , kom den i min annonce ville jeg blive hidsig fordi det gavner ikke annoncen og er ikke gavnligt for fremtidige købere . Skriv hellere privat så smiley


  • #2   20. maj 2014 Colour Point - Nu snakker jeg også om at sende det som f.eks "Privat besked" på DBA, sende en PB eller lignende på en annonce. Andet ville jo netop være uhøfligt, det kan jeg også godt se. smiley

  • #3   20. maj 2014 Det er ikke kun GG, tror det gælder alle gallerierne og også virkeligheden. Jeg har også prøvet at stå med en kvinde der havde kvælerhalsbånd på sin schæfer og alligevel måtte ligge alt sin vægt i for at hunden ikke løb over vejen.
    Når man så stille og roligt gå hen og sørger om man skal hjælpe hende eller om hun måske skulle overveje at gå til hundetræning med hunden så den ikke trækker så meget - ja så får man smidt i hovedet at sådan en dum lille unge (jeg er 15) ikke skal komme her og fortælle at hun ikke har styr på sin hund, for den er rigtig lydig og gør alt hvad hun siger til den, og den går rigtig fint i snor!
    Og det til trods for at hun så nærmest bliver slæbt hen over vejen og videre op af fortovet så længe jeg kan se dem.


  • #4   20. maj 2014 Så synes jeg det er fint , det gør jeg også selv smiley

  • #5   20. maj 2014 Det er ligemeget hvor du kommer henne.

    Personligt er jeg holdt op, med mindre den er helt gal.
    Folk har meget svært ved at tage konstruktiv kritik.

    Et andet sted har jeg faktisk fået en advarsel for at kommenterer på en stavemåde (og det var virkelig ikke ondt ment, det var en information om hvordan en ting skulle staves).
    Det måtte man så ikke.

    Men der er så også forskellige måder at gøre det på. Jeg har også prøvet at forlade et forum fordi de på en meget angribende måde sagde at jeg forgiftede mine dyr smiley Ikke den bedste måde at lufte en mening.
    Men så lærer man bare at holde kortene tæt ind til kroppen.

    Jeg er holdt op med at se på annoncer her inde, fordi man alligevel ikke må kommenterer på dem, selvom der sker mindre heldige ting.

    Hvis man prøver med ros-kritik-ros metoden kan man ofte nå meget langt (lærte jeg inde på Tegnebordet, og den virker faktisk!).
    Men der er også nogen, hvor du bare ikke kan nå nogen steder.
    Jeg har f.eks. også haft en diskussion med en pige, der var meget hurtig til at trække kortet med hvor mange dyr hun havde, og hvor længe hun havde haft dem, frem for at argumenterer for sit synspunkt (lidt sjov, når man har haft de specifikke dyr mange, mange flere år, og har haft en del flere af dem ;))

    Hvis du ikke gider sure svar, så lad være med at surfe annoncer. Det eneste du får ud af det er en masse bitre mennesker.
    Brug i stedet dit krudt på dem der stiller spørgsmål. Hvis de så bliver sure, så lad dem være. Hverken du, de andre eller deres dyr får noget ud af at de bliver sure.


  • #6   20. maj 2014 Jeg tror helt bestemt det er en dansker måde at opfører dig på (her med ikke sagt at alle er sådan) men i Danmark er man efterhånden blevet totalt egocentreret, og man har attituden "mig frem for andre" eller "jeg ved bedst"
    Vi er et forkælet land, og når vi ikke selv er i stand til at forsørge os, så passer staten på os, i andre lande er det familien, men tænk at vi skulle til at bruge vores egne penge på at passe vores mor eller lillebror, nej vi vil kun passe vores børn. Vi føler os nærmest støt over de folk der får støtte fra staten/kommunen for det er jo også vores penge.
    Hele den attitude og holdning tror jeg også man bruger overfor mindre ting.


  • #7   20. maj 2014 Det er nu ikke en dansk ting.
    Vi er så bange for janteloven, at vi slet ikke har fattet hvad den går ud på, og i stedet efterligner lande hvor man glædeligt træder på andre for selv at komme frem


  • #8   20. maj 2014 Du må kun kommentere på en annonce hvis du er intereseret smiley

    Ud over det, så er der en del teenage hormoner herinde smiley


  • #9   20. maj 2014 har du en udd der giver dig kompetence til at udtale dig? hvis ikke så hold mund og meld det til rette instanser...
    Jeg fik for et par år siden en på nakken der fik ondt bagi over jeg selv aflivede mine marsvin hvis de var syge og jeg enten ikke ville ofre dyrlæge (fx et 8 år gammelt dyr med urinvejssten betaler jeg altså ikke for operation af) eller vidste det ikke nyttede noget (forskellig pupilstørrelse og går i cirkler fx). Men den pågældende person fik altså ondt i måsen over det trods det ER lovligt at aflive marsvin selv.
    Så jeg fik først marsvineklubben på nakken fordi de hoppede på den, det tog et stykke tid og en advokat så trak de alle anklager tilbage...
    så fik jeg et opkald fra fødevareregionen der lige skulle høre for de havde fået en anmeldelse... dem hørte jeg så heller ikke mere fra efter de havde fået forklaret fremgangsmåden...
    Men altså det er utroligt man skal deale med den slags personer...
    Og ved i hvad? han var mat og philosofi studerende mens jeg er uddannet laborant (JA dem der har med forsøgsdyr at gøre ofte...) så alleree der forstår jeg ike folk overhovedet tog ham alvorligt...
    Så altså.... pas din egne sager medmindre du er udd og hvis den ER gal så meld det til politiet, ikke alle mulige andre instanser...


  • #10   21. maj 2014 Susan S: Så hvis jeg ikke er uddannet dyrepasser bør jeg ikke tilbyde min hjælp, fordi så har jeg ingen kompetencer inden for det emne? Det synes jeg er en lidt underlig holding, med mindre jeg har forstået det forkert? Jeg prøver jo ikke at komme efter nogen, anmelde nogen, fratage deres dyr eller noget i den dur overhovedet.

  • #11   21. maj 2014 Det korte af det lange er: I en annonce er der ingen der har bedt om din hjælp, så du tilbyder den ikke, du presser den ned over hovedet på andre.

    Jeg kom til at tænke på, at jeg faktisk også kan finde på at hjælpe på annoncer: Jeg skriver tit hvis folk ikke ved hvad farven hedder.
    Det plejer folk ikke at tage som et personangreb.

    Men prøv at tænke over, hvordan du selv ville reagerer, hvis der kom en anmasende, og begyndte at fortælle dig hvad du gjorde galt, helt uden du havde spurgt selv. Det ser langt de fleste af os på, som grænseoverskridende, og vi går i forsvars position.


  • #12   21. maj 2014 du er 16 år, jeg er 39, mor til 3, har opdrættet marsvin i over 10 år og har haft både kaniner, hunde, katte og fugle også gennem tiden, og har meget mere livserfaring end dig... jeg var eddermame blevet pissed hvis du skrev til mig og lige skulle lære mig noget uden at have noget som helst andet at have det i end at DU mente du vidste bedre for det havde du læst et sted på nettet...... så vil du skrive til folk så undgå dem der er ældre end dig, har haft dyr i flere år end dig og dem du så alligevel skriver til: vær pokkers høflig! Jeg vil faktisk sige at medmindre du kan se der ER et brud på lovgivningen så lad være med at bland dig.

  • #13   21. maj 2014 Om man er ældre eller har haft dyr længere betyder ikke altid man ved mere..
    Jeg er enig i at man skal være pokkers høflig men man lærer altså hele livet.


  • #14   21. maj 2014 Susan, der er bare nok så mange voksne mennesker der har haft marsvin og kaniner i 30 år og de lever stadig af blandingsfoder fra supermarkedet, fordi det er det dyrhandleren siger. Erfaring har intet at gøre med alder - desuden, du kan have haft dyr i nok så mange år, men hvis du stadig følger de samme retningslinjer som man gjorde for 30-40 år siden, ja så er du jo ikke kommet meget længere, hvorimod hvis man følger med tiden, så vil man få nok så meget mere viden. Vi lærer jo konstant hele tiden mere om vores kæledyr og hvordan vi holder dem bedst.

  • #15   21. maj 2014 ændrer ikke på jeg ikke ville tage det ret pænt en pige på 16 der umuligt kan vide mere om dyr end jeg (alene pga hendes begrænsede livslængde) ikke skulle stikke næsen i mine sager. ... havde du været fx 25+ ville jeg måske overveje at høre hvad du havde at sige...

  • #16   21. maj 2014 Susan jeg kan ikke se hvor forskellen ligger i om personen er 16 eller om personen er 25, det handler om hvordan man følger med, og hvad man råder om .

  • #17   21. maj 2014 Der er jeg enig med colour point. Selvfølgelig er det ikke i alle tilfælde, men jeg syntes det er mega irriterende at få smidt i hovedet at man er en dum lille unge der intet ved, selvom jeg har redet 10 år mere end personen jeg forsøger at give råd til, og desuden har jeg fået undervisning, deltaget i kurser og været på lejre og har altid redet privat, så jeg ved nok hvad jeg snakker om.
    Det er bare så irriterende når folk ser på min alder og siger: Du er 10 år yngre end mig, så jeg ved bedst - også selvom jeg har 10 års mere erfaring, og faktisk ved hvad jeg snakker om.


Kommentér på:
GG - Er det virkelig så forkert?

Annonce