{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

Aggressiv hun kanin {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hun kanin der er næsten 4 måneder!
Hun MEGET aggressiv når jeg tager min hånd ned i buret, kan overhovedet ikke komme til at tage madskålen op eller give mere hø uden hun løber rundt i cirkler inde i buret, bider og kradser mig!
Og en meget høj knurren laver hun, og til tider også en pive lyd.
Hvad skal jeg gøre? hun er begyndt på det igår, og forstår ikke hvad det er der får hende til det?? det er meget generende...

Nogen gode råd? eller nogen ved hvorfor hun opfører sig sådan? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggressiv hun kanin
  • #1   22. okt 2013 det kan være fordi du kommer fra toppen af buret, jeg har flere af mine der HADER bure med låg i toppen de er tilgengæld kanin søde når man åbner fra siden af,
    MEN det kan også kombineres med at hun er i brunst,


  • #2   22. okt 2013 Min pige begyndte også på det i den alder. Det blev kun værre og værre. Til sidst gad hun ikke snakke, bed ud efter os og gemte sig. Så jeg tog beslutningen om en sterilasion. Idag har jeg verdens sødeste kanin smiley

  • #3   22. okt 2013 Puha, håber virkeligt at hun kommer over det

    Hvad gav du får en sterilisation? smiley


  • #4   22. okt 2013 Ca 1400 med smertestillende smiley men priserne variere vidst en del har jeg hørt smiley

  • #5   22. okt 2013 En vanskelig kanin på 4 måneder kan være godt igang med sin teenage periode..

    Man kan snitte og skære så meget i dyrene som man synes man har lyst til, men der er aldrig en garanti for temperamentet bliver bedre.

    Min personlige holdning er, at kaniner der bider, ikke er værd at samle på - I hvert fald ikke i levende stand..

    Held og lykke med hende, håber du finder en løsning som er til at leve med, for det lyder da ikke rart, som det er lige nu..


  • #6   22. okt 2013 Jeg håber virkeligt at hun stopper med det når hendes teenage periode er ovre smiley

    men hvis det ikke stopper, ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, det er også mange penge at give ud, hvis det ikke kommer til at ændre noget


  • #7   22. okt 2013 En 'slem' teenageperiode kan vare helt op til 10-12 måneder..

    Spørgsmålet du skal stille dig selv er, om bid, krads og vildfaren adfærd skal være det, der kendetegner dit kæledyr?

    Kender du avleren/opdrætteren af kaninen, og vil du have mulighed for at se forældrene til den? Adfærd er nemlig i høj grad arveligt, så opfører forældrene sig lige sådan, skal du ikke forvente, det bliver bedre.

    Personligt ville jeg være meget ked af at have en kanin, der bider - herhjemme ville sådan én blive aflivet.


  • #8   22. okt 2013 først ville jeg forsøge at ændre MIN adfærd: som de andre nævner: brug lågen i siden når du vil snakke med hende, hvis det er muligt så åbn buret og se om du kan lokke hende ud (det skal jo så være i en højde hun må springe ned fra....) eller frem til lågen i det mindste og giv masser af godbidder når hun gør som du vil og ingenting når hun er "dum".
    Først derefter ville jeg tænkte andre løsninger.... og det ville nok ende med noget i stil med det Nøvling har i tankerne...


  • #9   22. okt 2013 Ja, nu har TS jo reageret hurtigt, det har ikke stået på så længe endnu..

    Min erfaring er bare, at når først en kanin er begyndt at bruge angreb som sit forsvar, så er det meget svært at ændre på - for det virker jo for dyret, man lader det være i fred, når det bider smiley

    Som de der kender mig nok allerede ved, så er min mærkesag 'bedre kvalitet blandt kaniner'. Det betyder, jeg ikke synes man skal slå sig til tåls med en ubehagelig kanin. Så hellere give det dyr fred, og anskaffe sig en kanin, der opfører sig ordenligt/normalt.


  • #10   23. okt 2013 i alt fald bør man udelukke avl... jeg er nok ikke så hurtigt ude med "øksen" og vil altid først se hvad kan JEG gøre for ikke at provokere den bider, men jeg vil da gerne indrømme at der er røget et enkelt marsvin her i huset også pga aggressivitet... jeg tolererer ikke voksne marsvin der bliver VED at bide...

  • #11   23. okt 2013 Der er selvfølgelig osse forskel på hobby-dyr og kæledyr, ejeren af kæledyret burde være villig til at undersøge hvad der kan gøres anderledes omkring dyret.

    Jeg bliver bare så ærgerlig, når jeg taler med familier, der i flere år har passet deres aggressive og bidske kaniner uden nogen tegn på bedring. Der synes jeg det er bedre med en kort, kontant afregning inden pasningen bliver en ulidelig byrde.


  • #12   23. okt 2013 Jeg vil også sige, at det vil være godt, hvis du ikke roder med hænderne i buret, når hun er derinde. Hvad med det der spjætteri, når hun bliver løftet ud og ind af buret i den anden tråd. Er der bedringer med det?

    De gange Lavina kom til at nappe mine fingre, så har jeg tænkt "Ja, det vidste jeg egentlig godt, jeg ikke skulle gøre. Undskyld, det gør jeg ikke mere"

    Kaniner bider jo ikke, fordi de er aggressive eller dumme - de gør det, fordi vi gør noget der ikke er hensigtsmæssigt for dem.
    Nu nævner jeg lige et til eksempel på en uheldig oplevelse, jeg har haft med Lavina, der er den jeg har indendørs og haft kortest tid.
    Jeg kan se, at Lavina absolut ikke er glad for at jeg forstyrrer hende når hun sidder på gulvtæppet og spiser mad, så knurrer hun, og fordi jeg ikke kender hende helt godt endnu, så er jeg også lidt nervøs for om hun vil bide. Men hun er jo i sin gode ret til det. Ved alt hvad der omhandler mad er hun ret dominerende overfor os mere end de andre ihvertfald. Det er mig der ikke har noget at gøre med at blande mig i maden, eller hvis jeg har ville hælde mere i skålen, mens hun spiser.
    Når jeg har godbidder til Lavina, som kræver hun tager lækkerbidskerne fra hånden, kan jeg godt sørge for inden, at hun har fået lidt piller og ikke er skrupsulten.
    Så ja, min holdning, at det er mig der har fejlet og ikke Lavina, der er vanskelig eller er noget galt med.
    Er det muligt, du kan give hende godbidder inden du løfter? Og kan du ikke sætte mad og vandskålen i buret inden hun kommer derind? så slipper du for at det skal være den kamp.
    At hun kredser rundt om dig.. Hunkaniner kan godt opføre sig på den måde som hankaniner, men du er sikker på hun ikke er en han, ikke smiley ?


  • #13   23. okt 2013 Hun har forbedret sig lille bitte smule med sit spjætteri, men det er stadigvæk slemt!

    Men jo eg kan prøve at lukke hende ud imens jeg er igang med at give vand og mad, men jeg syntes bare at man skal kunne have en kanin hvor det er muligt at de ikke bider eller kradser, men det kan være det kommer med tiden? smiley

    Men ja jeg er ret sikker på det er en hun, men er det ikke også mest hunner som ter sig på den måde, når de er ved at blive købsmoden smiley


Kommentér på:
Aggressiv hun kanin

Annonce