{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

Aggressiv kanin {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en kanin på 5 måneder. Siden jeg fik hende har det aldrig været noget problem med hendes temperament, men her inden for mogle uger er hun begyndt at blive meget aggressiv. Hun bider når hun skal fodres og i løbegården er hun ikke til at få op fordi hun andriber hænder og ben med krads og bid. Jeg prøver at skælde ud når hun gør det, men det er ikke blevet bedre. Er der noget jeg kan gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggressiv kanin
  • #1   9. jun 2012 jeg har ikke så meget forstand på kaniner, men jeg ville personligt prøve at gøre nogle for at den oplevet dit samværd som positivt, fx gennem klikker træning smiley

    held og lykke med ninsen, håber du finder en løsning


  • #2   9. jun 2012 Victoria: det eneste du opnår ved at skælde en hund (eller et barn! eller et dyr i det hele taget) ud er at du skal råbe højere næste gang... så lidt dumt forslag....

    Kaniner er meget styret af deres hormoner så det kan være det hjælper hvis hun bliver sterilliseret. Generelt for alle dyr: bevæger man sig roligt (ikke snigende, bare roligt!) slapper de mere af. man skal forhindre de kan bide ved at have tøj på der kan tåle det hvis de allgevel bider, dvs tykke cowboybukser hvis den kan finde på at bide i benene. Snak med hende i buret (fra siden og kun ved lågen), bring hende græsset så hun kan se du vil hende det godt og hav altid noget guf med af en eller anden slags. Hun skal ikke ud i løbegård når hun tydeligvis er utryk over noget i forbindelse med håndtering og du har svært ved at håndtere når hun skal hjem igen. Du skal også tænke på DIN sikkerhed og risikoen for infektion hvis hun FÅR fat i dig. Klikkertræning kunne være en mulighed ved en utryk kanin hvis den skal lokkes frem og kunne lære at mennesker kan være søde osv, men en kanin der farer i flæsket på en gad jeg godt se hvordan du ville klikkertræne Kamilla K?


  • #3   9. jun 2012 Victorie: jeg kommenterede ikke på det... jeg kommenterede på du luftede din tydelige mening om at man opdrager en hund ved at skælde den ud.

  • #4   9. jun 2012 Dumt af mig at skrive skælde ud, men med det betyder det at jeg siger strengt nej smiley

  • #5   9. jun 2012 hmmm ville bruge target og finde en godbid den er vild med, target skale være så man kan hæntere den uden chance for at blive bidt, på en lang pind eler lignene, vigtigt at den ikke virker truende så kaninen angriber den.
    så ville jeg starte med at betinge klikket, i dette tilfælde så meget at kaninen forventningsfuldt reagere ved klikket (klikke kan være en hvilken som helst lyd, men kliklyden eller andre lyde er mere effektiv end fx ord)
    når jeg er så langt ville jeg så introducere target, er den nysgerig over for target så går det jo bare videre med at lære den at berøre (altid en god starte øvelse)
    så ville jeg gå videre med at lave en kustig hånd, så den så lære den får klik for når den bliver berørt, når den er helt ok med at blive berørt og forstår sammenhængent mellem berøring og klik, så ville jeg lære den at blive aet, med tiden vil den kunne lære at blive taget op, ogsåvidere
    det er ikke specielt svært men det kræver man er flittig og har meget stor tålmodighed. og så vil det være en absolut fordel at ungå alt der kodes negativt, fx konflikter ved fodring osv da da gentagelser af en værd adfær gør ricikoen for at det sker igen større, nu flere gange den fx angriber eller bider, nu mere fastgroet bliver tendensen for at det sker igen smiley


  • #6   10. jun 2012 Okay, tusinde tak for rådet, vil jeg klart bruge smiley


  • #7   12. jun 2012 jo og så ville det klart være en god ide tror jeg at købe en transportkasse til den, så du lære den at hopper derind så kan du bruge den i stedet for at løfte den, fx når den skal i løbe gård smiley

  • #8   9. jan 2013 Mon ikke bare hun er ved at blive "voksen". Hunner er jo meget territoriale, så måske det er derfor hun markerer så voldsomt.

  • #9   31. mar 2013 Line H: Det går bare så godt nu, hun er overhovedet ikke aggresiv og er meget kælen, så tror bare det var en fase. Det begyndte stille og roligt at vende da hun blev de 7 måneder smiley

  • #10   31. mar 2013 Det er rart at se nogen opdaterer på hvordan det er gået med et problem, det kunne andre godt lære af;). Gjorde du noget bestemt? eller gik problemet bare væk af sig selv?

  • #11   31. mar 2013 Susan S: Jeg fandt ud af at hun var en kanin med behov for enormt meget løbeplads, så hun fik en løbegård på 2 m2 sat til buret som hun kan bruge 24/7 og det har hjulpet rigtig meget. Udover det har jeg bare blevet ved med at tage hende ud hver dag og gået tur og kælet o.s.v. Og så har jeg fundet hendes grænser og ungår at bryde dem. Jeg ved self. ikke hvilke af tingene det gjorde at problemet løste sig, men hvertfald har jeg den sødeste kanin nu smiley

  • #12   1. apr 2013 Min kanin HAR været aggressiv, men fandt ud af at hun kke fik nok motion, og jeg overskredet hendes grænser, men nu kommer hun selv over og hopper op i skødet for at blive nusset. Mit råd er sæt skålen så tættest på lågen så muligt, evt. Langsomt fodre hende, så hun når at følge med i hvad der sker. Det med løbegården gør min kanin stadig, men tror det er fordi hendes løbegård er for lille, så tager snart ud og køber noget nyt smiley nu ved jeg ikke hvordan løbegården ser ud, men evt. Lade kanin selv komme hen til lågen(hvisker er en låge) ellers så nus hende først, også lige så stille føre hånden ned under brystkassen for at løfte, også grib hende under enden, også ind til kroppen, så hun kke føler hun svæver smiley

  • #13   1. apr 2013 Som skrevet længere oppe er mit problem løst smiley


Kommentér på:
Aggressiv kanin

Annonce