{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Lisette S
Lisette S
Tilmeldt:
29. apr 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Aggressiv kanin {{forumTopicSubject}}

Ja kliche overskrift, men vores søde og meget kontaktsøgende kanin blev desværre aggressiv efter at den blev nødt til at bo i et lille bur i en uges tid. Før havde den et gulvbur, men lågerne var åbenbart meget møre hvor hængslerne sad og faldt simpelthen af. Kaninen løb så rundt i stalden og kunne jo også komme ud når døren stod åben, så den skulle ligesom fanges og i et bur. Nu er buret repareret og den er tilbage igen, men altså blevet aggressiv. Den farer på os så snart vi kommer ind eller giver foder osv. og den bider rigtigt, fik en blodig finger her den anden dag.

Det er virkelig bare super ærgerligt, for den var den mest kælne og søde kanin før. Hvad skal vi dog gøre for at få vores gamle kanin tilbage? Den er ca. ½ år gammel og blanding mellem løvehoved og dv. vædder.
Jeg kan godt komme til den hvis jeg er meeeeeget rolig og kun rører på hovedet, men kan også risikere at den flyver på mig... smiley


Kommentarer på:  Aggressiv kanin
  • #1   19. nov 2019 Er det en pige? Det lyder som en teenager i brunst

  • Lisette S
    Lisette S Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #2   19. nov 2019 Ja det er en hun smiley Bliver den ved med at være sådan?

  • Liva S
    Liva S Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 5
    #3   20. nov 2019 højst savnsynligt hvis du ikke for den steriliseret.

  • Lisette S
    Lisette S Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #4   20. nov 2019 Ok smiley det har vi da aldrig skullet med andre hunner, må være individuelt. Jeg undrer mig bare over at det er kommet efter burskift, sådan nærmest fra den ene dag til den anden ( i hvert fald få dage). Den er blevet en smule bedre efter burskiftet igen, men jeg skal altså ikke forvente at det bliver bedre ever, medmindre den bliver steriliseret? Hvad hvis den får en ven - kastreret han f.eks. til at sætte den på plads?

  • #5   20. nov 2019 Du skal sterilisere den, ikke sætte en han ind til den. Kaniner er kolonidyr ikke flokdyr smiley

  • Lisette S
    Lisette S Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #6   21. nov 2019 Jo det læste jeg godt. Det undrer mig bare meget at de 2 forrige hunner vi havde aldrig var aggressive på denne måde. Jeg finder det bare en smule underligt, at den skulle skifte personlighed så pludseligt og samtidig med burskift, pga. hormoner...
    Har alle avlere så aggressive monstre siddende i burene?


  • #7   21. nov 2019 En avler bør ikke avle på aggressive kaniner, da det kan være arveligt. Jeg har ikke nogle hunner, der ikke kan opfører sig ordentlig. Der er hunner der i perioder, trækker sig fra kontakt, dette kan jeg leve med. Men bide må de kun, hvis de lige har fået unger og skal/vil have fred.
    Jeres kanin kan føle sig utryk efter burskifte, nogle individer har et sårbart sind, så de reagere voldsomt på forandringer.
    De kan også have en teenage periode, men bør stadig ikke være aggressive.
    Håber hun efter en stabil periode atter falder til ro. Neutralisering kan hjælpe men det er desværre ikke i alle tilfælde.


  • Lisette S
    Lisette S Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #8   21. nov 2019 Tak for et meget brugbart svar Annette K smiley

  • Lisette S
    Lisette S Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #9   22. nov 2019 Update: Den er ved at blive sig selv igen, i dag fik den foder og blev håndfodret, helt ligesom den plejede førhen, uden at blive aggressiv - pyha. Vi er meget lettede.

Kommentér på:
Aggressiv kanin

Annonce