{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

rikke r
rikke r
Tilmeldt:
13. dec 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Aggressiv kanin {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en kanin unge som jeg har haft i godt 2 uger, han er meget nysgerrig og går selv af buret, løber rundt og kommer også hen til os når vi sidder, problemet er når vi prøver at gå til ham med hænderne bliver han sur, og kræser ud efter os, håndtere vi ham forkert eller? (:

Mvh Rikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggressiv kanin
  • rikke r
    rikke r Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #2   14. jun 2013 altså vi har åbnet buret så han kan gå frit rundt, når han så kommer hen til os prøver vi at kæle ham, og det er så der han bliver sur på os.

  • Line W
    Line W Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 132
    #3   14. jun 2013 Er det fra siden eller fra toppen af du åbner ? smiley

  • rikke r
    rikke r Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #4   14. jun 2013 det er fra siden (:

  • Line W
    Line W Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 132
    #5   14. jun 2013 Når okay. Kunne måske bedre forstår, hvis det var fra toppen af.
    Ved det ikke, det var bare det jeg tænkte. Men vil lige følge med i hvad der sker. smiley


  • mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 177
    #6   15. jun 2013 Såvidt jeg forstår så kan han selv hoppe ind og ud.

    Er det rigtigt forstået, ja så er problemet nok et andet.

    Ikke alle kaniner er lige kælesyge, det kommer utroligt meget an på arv og om den er blevet håndteret korrekt som unge smiley

    I det hele taget sender kaniner tydelige kropssignaler for hvornår de vil og absolut ikke vil have kærtegn. Og de fleste skal nok med tiden selv opsøge isse nusning. Men nusning har også noget med tillid at gøre. Har kaninen ikke tillid til en, ja så vil den med garanti heller ikke nusses med.

    Har du prøvet at sidde i øjenhøjde og ignoreret den, det vækker som regel nysgerrigheden. Ellers kan man have en snack i hånden, så vil kanin på er tidspunkt indse at man er ufarlig og at ens hænder er lig med snack.


  • #7   15. jun 2013 han kan sagtens true pga frygt, det er ikke altid pga aggressivitet. Vi overtog en voksen hankanin for et par måneder siden og han lavede skinangreb i starten (knurrede og sprang frem mod mig når jeg stak hånden i buret) men jeg fik en fornemmelse for at det bare var frygt der var bag. Han stoppede med det efter et par uger højest. Jeg ignorerede det simpelthen bare, men var meget stille og rolig omkring ham for at skabe tryghed. Tålmodighed, venlighed og vedholdenhed er kodeordene tror jeg:)
    Jeg tror i virkeligheden at mange "agressive" kaniner bare inderst inde er bange....


  • rikke r
    rikke r Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #8   15. jun 2013 tak for svarene, vi må prøve med tålmodighed, det mærkelige er at han selv hoppe hen på os og sætter sig, og når vi så stille og rolig prøver at kæle ham bliver han sur, men det er nok som i siger på grund af frygt, så vi må prøve os stille frem, vi har også prøvet med godbider men han kradser også når vi giver ham dem (:

Kommentér på:
Aggressiv kanin

Annonce