{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.244 visninger | Oprettet:

Aggressiv kanin, hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Jeg vil gerne spørge jer ang. aggressivitet ved kaniner. Jeg fik d. 12/11 to kaniner hjem fra samme sted. En ½ hermelin og ½ løvehoved og en ren BEW hermelin med papirer. Problemet er så den, at den hvide er MEGET territoriel åbenbart. Bare jeg tager hånden ind i buret, angriber hun. Hun stamper hele tiden har hun gjort siden vi fik hende (den anden er der intet galt med, de har samme far) Det er begge to piger. Den hvide er 4 mrd gammel. Jeg vil ikke have aggressive kaniner da jeg har prøvet dette før og den kunne ikke reddes. Hvad ville i gøre? Aflive eller sende den til et sted der har erfaring med sådanne kaniner i de situationer, dog er jeg lidt bange for at hun bliver kastebold, men føler bare det er synd at aflive. (Hende på billedet, hvergang hun er lige der, angriber hun, selvom jeg har mad eller jeg bare vil nusse hende)

Håber på svar smiley
Jeg er ikke første gangs kanin ejer, har haft franske væddere i flere år, dog min første gang med hermeliner.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggressiv kanin, hvad gør jeg?
  • #1   27. nov 2013 i disse siturationer hvis jeg får sådanne dyr ind så tester jeg dem af og ser om de kan afrettes ellers får de fred for det er stressende for dem at være sådan hele tiden,

    men hvordan er hun uden for buret?
    og hvad sir opdrætter?


  • #2   27. nov 2013 Uden for buret stamper hun og nærmest løber væk fra mig. Det har hun gjort siden jeg fik hende. Jamen opdrætter sagde hvis det var helt galt, ville hun tilbyde mig en ny til foråret, så hun er meget forstående. Men kan det ikke være arveligt? De har samme far i hvertfald så måske hendes mor var en hidsig en?

  • #3   27. nov 2013 Jo det kan godt have noget og sige med arv, men det lyder virkelig til at enten er jeres kemi helt rådden (kan man ikke altid gøre for) eller også er hun en meget forstyrret kanin :$ menja kan jeg ikke svare på når jeg ikke har set hende, mem hun havde nok fået en chance og nogle tests her for og se om hun ville gå til angreb ellerom det hele bare var trussel

  • #4   27. nov 2013 Jeg tænker også det er kemien. Har desværre oplevet det før, dog kun en gang..

  • #7   28. nov 2013 Hun har et gemmested men hun vil gerne nusses af min kæreste dog ikke mig :s vil tro det er kemien så har bare aldrig gjort hende ondt

  • D P
    D P Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 28
    #8   28. nov 2013 Jeg fik en kanin for to år siden, han kom fra et sted uden opmærksomhed (1½ år) derfor fik jeg ham, han var vred, stampede og sagde en underlig knurre lyd.
    Bestemte mig for at give ham min. 2 måneder til at blive sød, han var jo egentlig givet til min lille søn, min søn var dog ikke i nærheden af ham den første tid pga adfærden.
    Efter blot 3 uger var han helt anderledes, men jeg havde også brugt meget tid med ham, både i sele men også hvor jeg blot sad ved hans bur. satte min hånd ned i buret i modsatte ende end ham, så lærte han min duft og kom med tiden selv hen til mig. Han endte med at blive den sødeste kanin. Desværre ville skæbnen det at han en første uge i sin løbegård (boede den om sommeren ude i hus med gård) at Mikkel ræv åd ham...

    Så mit råd er tålmodighed!!!!!!!!!! og gik hende lidt tid til at vænne sig til dig og omgivelserne.
    Kan også være hun ikke står til at rede, men chancen skal hun da have :

    Lykke til


  • #9   28. nov 2013 Nu synes jeg man endnu engang forhaster sig i forhold til, hvad man kan kræve af sine ungdyr.
    Alderen er højest sandsynligt nøglen til hendes adfærd. Fra 4 til 10/12 måneders alderen kan man forvente en vis modvillig adfærd. Nogle er overhovedet ikke mærket, andre har voldsomme udbrud i deres adfærd - som din lyder til at have.

    I din situation ville jeg ikke påtvinge dyret hverken tid ude af buret eller 'nusse-tid', da det i sidste ende kun vil føre til en direkte modvilje mod din til tilstedeværelse.

    Min erfaring med hermelinere af den kaliber er, at man får det bedste resultat på den lange bane, når de kun håndteres når det er nødvendigt.
    Samtidig kan 'tillids-øvelser' være på sin plads - Altså, at du lærer din kanin, det er dig, der er roden til alt godt i dens liv.
    Det kan være helt små ting som at åbne burlågen, hvor du snakker til den uden du forsøger at få fat i den/røre ved den. Håndfodring kan osse være en idé, da du derved skaber en direkte forbindelse mellem dig og maden.

    Du skal osse huske på, at du har valgt at få en hvid blåøjet kanin..
    Jeg skal ikke gøre mig til dommer over, hvilken race og variant der er den bedste, men hvid blå- og rødøjet kaniner er i højere grad udsat rent genetisk for nedsat hørelse eller decideret døvhed.
    Det betyder, at du skal gøre dig ekstra umage med ikke at 'snige' dig ind på hende. Forsøg at undgå berøring uden du har øjenkontakt med dyret.

    Men ellers, giv hende lidt tid - og lad være med at hænge over hende, nusse og kæle i timevis. Det skal man ikke kræve, at en hermelin bryder sig synderligt meget om.. smiley


  • #10   28. nov 2013 Jamen jeg sidder ved buret, snakker med hende og giver hende guf og foder, hun står ved tremmerne og vil gerne snakke men med det samme jeg åbner lågen går hun til angreb på mig. Hun fejler intet. Og jeg fodre hende med hånden, men flere gange bider hun og ligger ørene tilbage faktisk. Så ikke nemt. Jeg har haft kaniner før og ved hvordan jeg håndtere det, men som om hun ikke "kan lide mig" hvis i forstår mig ret.

  • #11   28. nov 2013 Kan hun evt være jaloux fordi jeg også har en anden kanin?

  • #12   28. nov 2013 Nej, det kan jeg ikke forestille mig, hun er.

    - Men måske er du lidt for 'langsom' til at få fingrene væk, hvis hun kan nå at bide dig?


  • #13   29. nov 2013 Jeg er skam ikke for langsom, hun bider fat, ikke kun napper. Men jeg venter lige noget tid og ser om det ændre sig hvilket jeg håber. Hun er skøn så vil nødigt af med hende.

  • *MT *
    *MT * Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Svar: 8
    #14   3. dec 2013 Hun er meget velkommen herhjemme hvis det går helt galt for jer smiley Jeg får selv BEW unger næste år + brun og sort Otter med almindelig pels og sidst på året har jeg brun og sort Otter rex hvis du gerne vil have sådan en med hjem istedet smiley
    Men jeg håber at tålmodighed og omgang med hende bliver meget bedre så du kan beholde hende smiley


  • #15   4. dec 2013 Jeg synes da du omgående skal snakke med Mette (avleren, hvis nogen er i tvivl), hvis problemet er så omfattende som du beskriver..

Kommentér på:
Aggressiv kanin, hvad gør jeg?

Annonce