{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.363 visninger | Oprettet:

Aggressiv Kanin HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en dværgvædder Anton som jeg fik da han var 9 uger i august 2011. indtil han blev kønsmoden som ca 3 mdr gammel var han rigtig sød og renlig, han tissede kun i det ene hjørne i hans plastic toilet i buret. (han er indendørs kanin)
og meget rolig kanin, men efter han blev kønsmoden hvilket jeg ikke var i tvivl om fra den ene dag til den anden. Han bed, knurrer, stamper, og bider fast i sit toilet og hø hegn og kaster det rundt. samt han tisser overalt.
han blev kastereret for 1200 kr. hvilket gik fint. nu er det jo så i hvertfald 3 mdr siden, og han er stadig lige vild ! Hva sker der ?
træt af at jeg brugte så mange penge hvis det ikk hjælper, eller tager det bare ufattelig lang tid for nogle hanner at blive rolig og tamme ?
når man sætter sin hånd ned i buret farer han hen med begge poter og vil bide.. og hvis man åbner låren og han kommer op og kigger, venter på jeg giver ham en mandel og så knurrer han og hiver den ud af fingrene.. smiley

da jeg havde hun kaniner udendørs for nogle år siden var de hurtig tamme, men da jeg nu ville have en indendørs fik jeg anbefalet en han fordi de er faktisk nemmere at gøre tamme. Er Anton bare speciel smiley


Kommentarer på:  Aggressiv Kanin HJÆLP
  • #1   20. jan 2012 Kasteration er aldrig en garanti for at en kanin bliver tam, det siger da sig selv? smiley

    Men, tror du skal tilbringe mere tid med ham. Min hun kanin Aya er også blevet en sur lille mokke, bare lige pludselig. :s Tør ikke stikke fingrene ind i hendes bur. Men tja... Du må vel tage ham ud, sidde og kæle med ham, eller åbne en låge i siden (Hvis der er en) så i kan sidde og hyggesnakke, og han kan få godbidder. Så kommer du ikke ind i hans bur, hvis altså han går hen mod lågen. smiley

    Det er desværre det eneste jeg har. Men er sikker på de andre, mere erfarne medlemmer kan komme med mere. smiley


  • #2   20. jan 2012 Jeg vil så sige at han kræver en MASSE opmærksomhed nu, da han er så aggressiv.

    Jeg tvivler dog på at han er aggressiv jeg tror nærmere han er bur territorial.


  • #3   20. jan 2012 Ja i har nok ret, december og januar har han heller ik fået meget opmærksomhed da jeg har arbejdet meget og "bor" hos mine forældre så han er med og bor ude på værkstedet og har ik brugt meget tid på ham.. nu skal vi snart hjem i min lejlighed igen her i feb så skal han ha masser af opmærksomhed ! Håber det hjælper..


  • #4   20. jan 2012 Han får opmærksomhed jo, bare mindre her i dec og januar, men fra februar har jeg ik travlt mere, så der er masser af tid til ham.. så der skal der hygges og trænes med ham, og forhåbentlig bliver han mere rolig..


  • #5   20. jan 2012 Er man bange for sin kanin, så overlader man den enten til en som ikke er eller også så afliver man den.
    Thats the way it is.

    Kan ikke se hvad kastrationen har skulle hjælpe smiley Den er kønsmoden, i bøllealderen - nogen er bare sådan for altid, for andre er det bare en periode.



  • #6   24. jan 2012 Der skal lige siges til jer som mener jeg skal give ham væk.
    jeg er jo hverken bange eller lign for ham.
    og jo der anbefales at hvis man har en han indendørs og han bliver kønsmoden at få ham kastereret. ligesom man gør med katte, da det beroliger dem samt så skulle de ik strinte over alt.

    Er enig med jer andre at nu kræver det bare mere tålmodighed og meeeget hygge og træning med ham.
    han kommer står på bagbenene og kigger op når jeg åbner og giver ham nemt mad fra min hånd.. det nok bare lige denne hektisk tid som heldigvis er ovre nu ! smiley


  • #7   25. jan 2012 dyrlægerne anbefalede det, men nu tænker jeg de nok bare gerne ville tjene gode penge 1200 kr !
    Anton kommer fra et dejligt sted hvor forældrene er utrolig tamme og kærlige, så ja han trænger nok bare til stabilitet nu.. og det skal han få nu smiley '


Kommentér på:
Aggressiv Kanin HJÆLP

Annonce