{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
175 visninger | Oprettet:

Hjælp til kanin bonding {{forumTopicSubject}}

Hej,

Vi prøver at bonde to kaniner, men vores lille kanin er super aggressiv og vil gerne slås hele tiden. De kan godt slappe af, spise hø og floppe i løbegården. Problemet er at hver gang de sniffer til hinanden kommer der en slås kamp ud af det.
Jeg vil høre om i kender et sted eller en person der kan hjælpe med kaninbonding? Jeg har ikke nok erfaring selvom jeg har læst alt hvad der er på nettet både på engelsk og dansk. Jeg er bange for at der sker noget med vores kaniner og vil helst undgå det.

På forhånd tak for hjælpen smiley

Kommentarer på:  Hjælp til kanin bonding
  • #1   27. okt Husker du at Bone på neutral grund? smiley Altså et sted ingen af dem har været før. smiley

• #2   3. nov Hej Camilla, jeg har før haft succes med at bonde andres kaniner. Bl.a. en større flok på 5 kaniner af forskellige racer, aldre mm. jeg befinder mig i københavnsområdet. Du skal være velkommen til at sende en besked til mig hvis det har interesse smiley

• #3   3. nov Al bonding skal ske langsomt og gradvist. Det vil sige at de i den første periode skal gå hver for sig hele tiden, men helst have mulighed for at snuse til hinanden igennem net eller gitter. Har de eksempeltvist en løbegård, skal denne opdeles i to sådan så de hver især har “sit” territorium.

I starten skal de kun have lov at være sammen et par minutter ad gangen og på neutralt territorium og altid under opsyn. Giv gerne mad eller godbidder, så de får en positiv oplevelse af at være sammen. Når de har været gode, kan man gradvist give dem lidt mere tid sammen.

Det er også meget vigtigt at begge er neutraliseret, da hormonerne kan gå hen og forstyrre en hel masse.

Deres køn kan også spille en rolle. Det er typisk nemmere at bonde kaniner af forskellige køn.

Jeg håber dette hjælper og ellers skriv endelig igen smiley

• #4   8. nov Kaniner trives bedst i hvert deres bur, og ikke sammen i et bur. De er kolonidyr og ikke flokdyr smiley

Kommentér på:
Hjælp til kanin bonding

x