{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Hjælp til kanin {{forumTopicSubject}}

1. Vi har fået en lille løvehoved hun, og vi har givet hende junior mad ind til for nylig, og nu giver vi hende voksen mad men hun vil ikke spise det, det må ikke engang ligge i madskålen, vi har prøvet flere forskellige typer men hun nægter. Er det er problem at holde hende på baby mad eller?

2. Hun er begyndt at slikke på mig, kan det være hun mangler salt eller ligne?

3. Hun grynter en del når hun hoppe rundt, er det normalt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til kanin
  • #1   8. sep 2016 Hvad fodre du med nu? Normalt behøver man ikke baby/voksen foder til kaniner, da foderpiller bare er et tilskud og ikke deres decideret kost.

    Kaniner skal hverken have salt eller kalksten. Hun slikker på dig fordi hun har det godt smiley

    Grynt kan være hormonelle tegn - når hun er gammel nok kan du overveje at sterelisere hende for at undgå temperament under brunst smiley


  • #2   8. sep 2016 Grøntpiller uden nogen former for ''slik'' er det bedste tilskud til kaniner.
    - så hvilket babyfoder bruger du? For som der bliver nævnt så kører man ikke normalt i baby/voksen foder til kaniner.

    Og generelt er det bare at holde ved, hun skal nok blive sulten og spise sit foder. Drop evt. alle former for godbidder (hvis du giver det) og hold dig til Hø & Piller.

    Nogle kaniner er meget glade for at slikke på hænderne/arme osv. eller på tøjet. Det er et tegn på samhørighed.

    Og det med grynt, har jeg ingen erfaring med - så om det betyder noget godt eller skidt. Kan jeg ikke udtale mig om.


  • #3   8. sep 2016 Vi bruger Vita Kraft junior, fordi kræet ikke vil have andet smiley men vi har ikke noget problem med at hun spiser junior foder vi vil bare være sikre på hun får hvad hun skal have :))

    Ej det var godt, den lille kanin vi har fået os er ellers meget selvstændig og gider ikke rigtig op, men når hun så kommer op slikker hun på det hud hun kan komme i nærheden af.

    Vi overvejede godt at sterilisere hende, men vi tænkte jo mindre indgreb i hendes liv desto bedre, så, så længe vi ved hvad det er, så er det fint :))


  • #4   8. sep 2016 Vi har skam prøvet at holde ved, men hun spiser simpelthen ikke, hun nægter, derudover stamper hun 24/7 hvis hun ikke har mad så hun er ikke sådan lige at spidse af med noget der ikke passer hende smiley

    Hun virker ikke agressiv, hun grynter lidt når hun hopper rundt eller når hun vil have opmærksomhed, men vi skal da klart være opmærksom på det, hvis det ikke er normalt :)))


  • #5   9. sep 2016 Jeg bruger også Vita Kraft Junior til min 5 mdr gamle løve/Hermelin - unge. Og han er også meget glad for det - så med din erfaring er jeg spændt på hvad han siger til at gå over til "voksen" om Ca 1 md smiley

  • #6   9. sep 2016 Eftersom det bare er tilskud, kan du jo også blive ved med det den nu engang gider æde, og så supplere op med frisk grønt...

  • #8   9. sep 2016 Har du ingen grøftekanter, hvor du bor ?

  • #9   9. sep 2016 Hun får rigeligt grønt, græs, hø osv. Det lyder lidt som om folk tror dyret kun får tørfodder, den gør hun IKKE hun går ude i løbe går hver eneste dag fra morgen til aften hvor hun selv kan gå ind, der er både mad, græs, hø og grønt, så istedet for at komme med næsvise spørgsmål vil jeg bare gerne vide om hun er dækket ind for vitamine osv selv om hun får baby fodder :)))

  • #10   9. sep 2016 Prøv at give hende det, hun vil spise. Næste dag tager du en teskefuld foder fra og tilsætter en teskefuld af det nye. Næste dag tager du to teskefulde væk og tilsætter to af det nye osv. Se, om ikke det hjælper.
    Mine dværgvæddere får lige under 20 gr. om dagen men masser af grønt.


  • #11   9. sep 2016 Jeg har prøvet at blande, men hun piller det nye fra smiley

  • #12   9. sep 2016 Hun spiser jo maden når hun bliver sulten?

  • #13   9. sep 2016 Bonnie Fawns: hun spiser den ikke, selvom hun er sulten, vi prøvede i tre dage hvor nægtede at spise maden overhovedet. Vi har lidt konstateret at hun ikke kommer til at spise det, så mit spørgsmål var faktisk bare om det var et problem i forhold til vitaminer smiley

  • #14   10. sep 2016 Men så længe hun får frisk grønt burde hun være sikkert for vitaminer men vores kaniner får ikke noget mad da de er mega kræsne og de har det super godt smiley

  • #15   10. sep 2016 Me så SKRIV dog, at hun får grønt - og i den alder kan hun faktisk leve af grønt og hø + vand alene.

  • #16   10. sep 2016 Bonnie Fawns: Super det var alt jeg havde brug for at vide smiley

Kommentér på:
Hjælp til kanin

Annonce