{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Kanin hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej jeg vil høre om nogle af jer har nogle gode råd til mig.
Jeg har en lille dværgvædder han på snart 2 år (han er inde kanin og bryder sig ikke om at komme får meget ud af sit bur og jeg bor i lejlighed)
han er kastreret men det har ikke hjulpet han er stadig aggressive og han gider ikke og humpe sin bamse jeg har ellers haft en anden han kanin får nogle år siden der elskede sin bamse og humpede den dagligt så det var slet ikke nødvendigt at kastreret ham det skal lige siges at min nuværende kanin ikke har gået med andre kaniner siden jeg købte ham håber på nogle gode råd Mvh Stine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin hjælp
  • #1   1. apr 2020 Hvis din kanin ikke humper sin bamse, så er alt godt. De humper pga. hormoner eller stress, så det er altså ikke noget du skal stile efter, at den skal gøre smiley

  • Fie A
    Fie A Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 1 Svar: 2
    #2   9. apr 2020 Nu siger du godt nok, at han helst vil være i sit bur, men daglig motion er vigtigt for en kanin. Så hvis han kom ud og fik lidt gang i den lille kanin krop, så ville det nok hjælpe lidt på humøret smiley Derudover kan det være, at han er aggressiv grundet, at han er territoriel og derved sagt, at han beskytter sit bur, som hans territorie! Få ham lidt ud derfra og sid med ham, lad ham komme til dig og påtving endelig ikke kontakt, hvis det ikke er nødvendigt! Har selv to indekaniner, men de løber frit i lejligheden og de er blevet voldsomt forarget, de gange jeg har forsøgt at lukke dem inde i et mindre aflukke i lejligheden, grundet forskellige ting, som da min hunkanin blev steriliseret og ikke måtte gå med min hankanin lidt over en uge 😅 Det var hårde tider!!!
    Jeg vil altid anbefale at have sin kanin fritgående eller hvert fald med plads nok til at de får god bevægelse og gerne daglige ture ud af buret, flere timer af gangen ☺️ Hvis du vil vide mere om t have fritgående kanin, så vil jeg anbefale at se videoer på youtube fra Lennonthebunny!! Super gode råd pg vejledning, man får fra hende!! ☺️☺️


  • #3   10. apr 2020 Min "medicin" er at sætte den op på et bord med et tæppe - og så kan du kæle med ham uden at du skal holde ham fast. Bare 5- 10 minutter 2-4 gange om ugen. Når du så I så har fået et godt tillidsforhold til hinanden, kan du begynde at lukke ham ud på ukendte områder. ... Ikke alle kaniner er lige kælne fra da de var unger - og selv om man gennem årene har kunnet læse, at kastration hælper på ALT - undtagen ufrugtbarhed, har vi her et tydeligt eksempel på, at det ikke altid er tilfældet.


  • #4   19. apr 2020 det er et stort problem at min kanin ikke humper sin bamse... ej sorry, jeg lå altså flad af grin, men er også mere til marsvin, katte og hunde så ved ikke så meget om kaniner, men det lød altså sjovt... håber du får en god effekt af de råd du får at de mere vidende herinde smiley

Kommentér på:
Kanin hjælp

Annonce