{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.116 visninger | Oprettet:

Anna N
Anna N
Tilmeldt:
23. apr 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17

Hjælp til kanin! {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har haft en kanin i cirka 1½ år nu, men hun har haft siden jeg fik hende humørsvingninger. Nogle gange er hun kontaktsøgende, og vil snakke, og andre gange en sur ged. smiley
Men efter i sommers hvor hun fik unger, har hun været en sur en, hele tiden.
Hun brummer af mig, viser tænder, viser et blik som om hun ser rødt når jeg er derude. Hun ligger på lur til at angribe/bide når jeg stikker hånden ind til hende i buret, for at tage madskålen. Engang imellem angriber hun også, når jeg sætter den ind igen i hendes bur.
Men når jeg så endelig har fat i hende, nusser jeg hende og snakker med hende. Og der er hun ellers ret rolig. Jeg har prøvet at sætte hende sammen med min kasteret han kanin. Men det går ikke. Hun kan ikke lide ham. - heller ikke hvis de er på jorden i deres 'kaninhus' smiley Og hun angriber også lidt de andre kaniner, som vi har.
Hvad skal jeg gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til kanin!
  • Anna N
    Anna N Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17
    #3   12. feb 2014 Flower, jeg ved ikke helt hvor stort det er, men hun står i et indendørs bur, da hun ellers gnaver sig ud af træburende. Og de går ikke sammen mere. Skulle prøve, men de kunne ikke.

    Stald Unnerup - Kan være hun bare skal have det meget lange bur her hvor jeg bor. - kan ligge nede i det x3


  • #4   12. feb 2014 syntes jeg oplever af mange af de "problem kaniner" jeg får ind er misforstående dyr, jeg hører tit folk sige som du med at de angriber i buret,
    her hos mig har dyrene mulighed for at løbe hen i et hjørne af buret hvor jeg egentlig skal gøre en rimelig indsats for at nå dem, og det finder de lynhurtigt ud af at de kan sætte sig væk og så stiller jeg madskålen tæt på lågen så det ikke er en stor indtrængen på deres område, nok er jeg dyrenes ejer men derfor skal jeg stadig respektere deres egne områder,
    og så med tiden vænner dyrene sig til det og til at jeg ikke forsøger at være anmasende, (en håndryg hvis de kommer hen og viser interesse) men intet mere end det før dyret er klar, ja det kan tage tid men med ordenlige størrelse bure er det muligt, smiley

    det er hvertfald det jeg oplever smiley


  • Anna N
    Anna N Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17
    #5   15. feb 2014 Jeg nusser dem heller ikke, hvis de smutter over i et hjørne og gemmer sig.
    Normalt når jeg vil stille madskålen ind lige ved lågen bliver hunnen lidt sur og kan finde på at angribe med kløerne mod madskålen mens hun siger en gryntelyd. Men sådan var hun slet ikke i starten, der var hun så kælen at hun kom hen til lågen, stillede sig op af den og faktisk sprang ud, for at lande i min favn.


  • #6   16. feb 2014 sådan vr min kanin også, og hun begyndte også at blive sur, jeg fandt ud af at det var på grund af stress og for lidt motion, så jeg begynte at sige til mig selv at jeg ikke måtte sove før hun mindst havde været ude og gå i 1 time, eller løbegrd i 5 timer. og det hjalp faktisk, i dag er hun glad og tilfreds, vrikker med halen i ny og næ, og ja hun har da dage hvor hun ikke gider snakke, men så kommer hun da bare lov til at sidde surmule, så komer jeg tilbage med lidt guf senere for at lokke hende ud smiley

  • Anna N
    Anna N Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17
    #7   16. feb 2014 Okay! Det tror jeg at jeg vil prøve så smiley

Kommentér på:
Hjælp til kanin!

Annonce