{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
583 visninger | Oprettet:

Kæreste og veninde dilemma.... {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg står og skal tage valget mellem at tage til fest med mine veninder eller min kæreste på fredag.

Der er byfest i Aars, hvor mig og nogle veninder skulle afsted. Men nu hvor jeg har fået kæreste på og han ikke skal til byfest, men en anden fest (hvor jeg også er inviteret med til) ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal gøre....

Mine veninder siger at jeg bare skal glemme min kæreste og så tage med dem.

Og min kæreste siger at jeg selv må bestemme hvad jeg gør, men at han selvfølgelig gerne vil have mig med til den anden fest ved hans bedsteven.

Har nogle af jer stået i situationen før som kan hjælpe mig lidt? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæreste og veninde dilemma....
  • #1   4. sep 2013 Hvem spurgte først?

• #2   4. sep 2013 Havde du aftalen med dine veninder før du fik en kæreste? Så synes jeg virkelig ikke du skal brænde dine veninder af pga af ham smiley

• #3   4. sep 2013 Du skal gøre det som er aftalt først. Det er vigtig at gøre ting hver for sig, og sammen også. Så derfor er det let, hvis det er veninderne du har en aftale med så er det det du gør. Så kan i jo alle sammen tage til den anden fest bagefter byfesten, hvis den slutter før den anden fest

• #4   4. sep 2013 Jeg havde snakket om det med mine veninder, før jeg snakke med min kæreste.

• #5   4. sep 2013 Det er også det jeg er bange for, hvis nu det skulle gå galt mellem min kæreste og jeg, så vil jeg selvfølgelig ønske at der ville være nogle veninder ved min side.

Så jeg regner med at tage afsted med veninderne, også må han accepterer det.

• #6   4. sep 2013 Jeg er meget delt..

På den ene side vil jeg holde med de andre i at du skal holde den aftale, som du lavede først, altså tage med dine veninder.
    Men på den anden side så synes jeg også det er vigtigt, at du kommer afsted til noget sammen med din kæreste og møder hans kammerater og viser at du er interesseret i ham og ikke er en "snob"/"højrøvet" tøs, som bare skal tøsefjante med sine veninder hele tiden og som ikke rigtig gider ham. Jeg ved ikke hvor seriøst jeres forhold er osv. men det er bare mine tanker. Hvis det er/skal være seriøst, er det også vigtigt at du gør et godt indtryk på hans venner - hvis du forstår - Altså, så de synes om dig.

Og hvis dine veninder er rigtige veninder, vil de også forstå dig smiley

• #7   4. sep 2013 Man er da ikke en snob/højrøvet tøs, bare ved at være sammen med sine veninder?

• #8   4. sep 2013 Her vil jeg give Regitze ret! - jeg har da også dage som jeg hellere vil bruge med mine veninder eller ting jeg gerne vil opleve med mine veninder. Men jeg er da ikke en snob af den grund, og jeg er også ret seriøs i mit forhold (vi har trods alt været sammen i 6 år) og den gang vi ikke havde været sammen så længe og forholdet var nyt var det da også vigtigt for mig stadig at kunne hygge mig med mine veninder. Selvfølgelig husker man også at hygge med kæresten, men når hun nu havde en aftale med veninderne først så må han vel akcepteret det.

• #9   4. sep 2013 Grunden til at jeg skriver som jeg gør, er fordi det er meget svært at forklare hvad jeg mener. Hun er ikke en snob - det er ikke sådan ment, men ligesom man skal være der for sine veninder og være sammen med dem, så er man altså også nød til at bevise noget overfor sin kæreste og hans venner. Ellers kommer man aldrig ind i varmen.

Og så synes jeg det er vigtigt at huske på at hun er blevet kærester med ham i mellemtiden, hvilket vil sige at hun ikke kunne forudsige at hun ville blive inviteret til noget andet.

OG Susse.. Der er forskel på at være 23 år og være faldet til ro med kæreste osv. og så at være 16 år (som TS) og have fået en kæreste. Når man er 16 år, så er der masser af tøsefnider osv., så derfor synes jeg ikke at man kan sammenligne det og sige at han bare må accepterer det. Jeg sammenligner heller ikke mit forhold med min kæreste med det her, da det slet ikke kan sammenlignes på nogen måde. Jeg tænker tilbage på da jeg var 16 år og hvordan jeg taklede tingene med min første sådan rigtige seriøse kæreste.

Og jeg er godt klar over at du henviser til da jeres forhold var nyt, men man kan stadig ikke sammenligne det, for alle forhold er forskellige. Og ligesom i ytre jeres mening, ytre jeg min - vi kan vel alle være her, også selvom vi ikke er enige? smiley

OG jeg synes som jeg gør, fordi jeg selv har den indstilling at hvis mine veninder ikke kan accepterer at jeg får en kæreste, så er de ikke mine veninder - og TS's veninder burde være glad på hende vegne og sige at hun skal gøre hvad hun har lyst til og ikke sige at hun skal tage med dem..

• #11   4. sep 2013 Skræntes: jeg var 17 da jeg fandt sammen med min kæreste.

• #12   4. sep 2013 Ja, men derfor kan det stadig ikke sammenlignes.. smiley

• #14   4. sep 2013 Det er altid første aftale man skal holde!

Det bør man også leve efter når man bliver voksen. Hvis man har sagt ja til noget, kan man ikke bare aflyse for at tage til noget andet (det skulle da lige være en begravelse e.l.)

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #15   4. sep 2013 Har det præcist som Stumpen (udover at min kæreste og jeg har været sammen i længere tid) og at jeg godt kan li "tøsefnidder" i begrænset mængder. (alt efter hvad tøsefnidder indeholder)

Kan love for at jeg husker at bevare de få venner jeg har tilbage efter jeg skiftede omgangskreds, og det vil jeg altid anbefale at man gør. Man kan ikke bare leve med sin kæreste - der skal også venner til. smiley

og ja, det er altid den første aftale man laver der skal holdes! Man bør bestemt ikke bare bytte en aftale ud med en anden.

• #16   4. sep 2013 Jeg har kun 1 reel ven ud over kæresten, og jeg kunne som godt leve uden venner overhovedet, og kun have kæreste... Det giver så nogle helt andre problemer, hvis den ene skulle dø.

Men det der med venner, kommer altså meget an på hvilken type man er.

• #17   4. sep 2013 Men.. hun skriver jo selv at det ikke er en aftale, men noget de har snakket om (sådan har jeg i hvertfald forstået det).
    Men jeg vil give dig/jer ret i at man skal overholde den første aftale, men hvis det ikke er en aftale, men noget man har snakket om, så er der stor forskel.

Og som jeg har skrevet tidligere, så er det jeg skriver mine egne erfaringer og hvordan jeg ville gøre, hvad jeg synes og hvordan jeg selv opfattede tingene dengang jeg var 16 år, samt hvad jeg har oplevet mht. tøsefnidder osv.

Men det er nok også fordi jeg selv ikke har så mange veninder og derfor ikke har det behov for at ses med dem osv., plus at jeg ikke har særlig meget fritid, så når jeg endelig er hjemme, så er det bare sammen med min kæreste, fordi han ligesom også bor her.. Men der er også forskel på alderen. Når man bor sammen med sin kæreste er mange ting anderledes. smiley

Og hun skriver også at veninderne siger at hun skal glemme ham og tage med dem - HVILKE VENINDER ER DET LIGE?! Det er i hvertfald ikke forstående og medfølende veninder.. Synes jeg ikke.

• #18   4. sep 2013 Hmm, Jeg er ret splittet med min mening. På en side må dine veninder også kunne forstå, at du gerne vil tage til fest med din kæreste. På den anden side når sin kæreste ligeså forstående siger, at du selv bestemmer, ville jeg tage med mine veninder.
    På den anden side er jeg ligesom stumpen opdraget til at har jeg en aftale aflyser jeg ikke ,selvom jeg har enanden jeg hellere vil ses med
    Hvad med at man kan spørge sin kæreste om sine veninder må tage med til festen og derefter spørge dem om de har lyst? Eller det kan man måske ikke så godt?

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #19   4. sep 2013 Pia, jeg tænker bare at det er rart at have flere man kan stole på og snakke med alt om, og ikke mindst at man har nogen (udover evt. familiemedlemmer) til at støtte en når man måske ikke er sammen med kæresten længere.

• #20   4. sep 2013 Godt precious, så er det ikke kun mig er som er splittet!
    Jeg forstår godt at TS er forvirret og i tvivl smiley

• #21   4. sep 2013 Pia: jeg har to rigtig tætte venner, (de er kærester smiley ) resten ser jeg pga kæresten, de er også mine venner men ikke nogen som jeg ikke kan undvære. Men min søster er min aller bedste veninde og kan ikke holde en uge ud uden at have snakket med hende, aller helst se hende.

Men ellers så kan jeg også sagtens nøjes med at se min kæreste.

Men skræntens, kan virkelig ikke se hvad du mener, for først kunne de ikke sammenlignes fordi at jeg var 23 og hun 16, så hun vil være snobbet hvis hun valgte veninderne. Men det kan heller ikke sammenlignes med den gang jeg var nyforelsket og var 17. Men så lader vi den ligge her. Synes dog stadig ikke det er snobbet at have tid til vennerne.

• #22   4. sep 2013 Tjah... her hjemme ser vi ikke ret mange mennesker... det er bare fordi vi ikke er specielt socialt anlagt. Vi kender en del, men personligt er jeg ikke så begejstret for at se folk, bare fordi jeg kender dem.

• #23   5. sep 2013 Hvilke veninder er de, når de siger du skal glemme kæresten?

• #24   5. sep 2013 Tja, nu har jeg været sammen med min kæreste i 3 år. Inden vi flyttede sammen, så var vi kun sammen i weekenderne, så jeg var udelukkende kun sammen med vennerne i hverdagene. Hvis det er rigtige venner acceptere de også at du har fået en kæreste. Hvis det var mit valg, ville jeg vælge det jeg havde mest lyst til, om det så var kæresten eller vennerne der står tilbage. Hvis man holder af hinanden respektere man hinandens valg. Lige meget hvad. Det nytter ikke sige at man altid skal vælge vennerne frem for kæresten, det er de færreste der gider være sammen med en der er mere sammen med vennerne. Og omvendt, man skal selvfølgelig ikke glemme sine venner, man skal bare sørge for at være fleksibel nok. Det fungere fint for mig, det har det altid gjort.

• #25   6. sep 2013 I aften tager jeg afsted med veninderne og mødes senere med kæresten, da han også kommer til byfest nu smiley

• #26   6. sep 2013 Hvorfor ikke tage sammen afsted alle sammen?

Kommentér på:
Kæreste og veninde dilemma....

Annonce