{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

Hamster :) {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg køber snart en hamster og da jeg har hørt at det er Best at købe ved en avler så ville jeg lige spørge om nogen af jer kender en avler i Sønderjylland? Og jeg vil også gerne lige vide hvad man skal transportere dem i når man tager dem med hjem og hvor gamle de skal være før at man må tage dem med og hvad der SKAL være i deres bur?
Håber i kan hjælpe smiley

-tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hamster :)
  • #1   23. jul 2013 Hej smiley
    På denne side finder du listen over alle de opdrættere der er medlem af DHI Som står får ''Dansk Hamster Info''. Alle opdrættere derfra er erfarne, og du kan derfor være sikker på at du får et sundt og rask hamster. De forskellige opdrættere ligger lidt rundt omkring, men du kan jo prøve og se om der er en i din by, eller tæt på. Kig her: (link fjernet)

    Når du skal transportere den hjem, bør du have den i en transportkasse.

    Nu ved jeg ikke lige om du vil have en Guldhamster eller en dværghamster. Men dværghamstere skal være 3 uger før de må tages fra deres mor.

    Ting der SKAL være i dens bur... Gerne et hjul den kan løbe i (helst ikke et tremme hjul, da dens små fusser kan komme i klemme) også gerne en masse aktiviteter. En hamster er jo meget aktiv om natten, og det er derfor vigtig at den har en masse at give sig til. Og så er det også altid godt med et hus den kan sove i. Og hvis du vil forkæle dit hamster, så giv den et sandbad. Altså en skål med noget der hedder Chinchilla sand. Det kan købes i de fleste dyreforretninger smiley

    -Håber du kunne bruge mit svar smiley



  • #2   23. jul 2013 Hvis du skal have en guldhamster vil jeg anbefale at du kontakter Simone, som også er kendt som Simse her på gg.
    Hendes hjemmeside;
    www.simses.webs.com


  • #3   23. jul 2013 Jep, Simse har nogle super lækre guld hammier smiley

  • #4   23. jul 2013 Er det dværghamster så alpha http://www.gnavergalleri.dk/bruger/13579-hamsteropdraet_alpha

    Af bundmateriale kan du bruge: spåner, hampstrøelse, carefresh eller boxo comfort.
    Til den rede/hule/sove sted kan du bruge: itu revet toiletpapir, carefresh eller boxo comfort (brug endelig ikke hamstervat, det kan skade dens tarmsystem, eller den kan brække sine ben ved at sidde fast i det,, og heller ikke hø da det kan prikke hul på kindposerne)
    Af legetøj og andet til buret: stiger, hjul, sandbad (det renser dens pels, nogle hamstere har tendens til at få en lidt fedtet pels, og her er sandbad perfekt) huler og rør.
    Til dværghamster et et trammebur ikke praktisk da den kan stikke af der fra, men ellers så sviner det også bare helt vildt..

    Alt efter hvor langtid den skal være i transportkassen kan du enden købe en i dyrehandleren, (den er også praltisk at have hvis den skulle få brug for at komme til dyrelæge) en papkasse med huller eller en plastisk kasse du laver huler i.. Du skal bare huske på at den skal være tæt lukket ( med lufthuller) så den ikke kan stikke af, derfor er papkassen ikke den mest praktiske da hamsteren efter noget tid måske vil begynde at kede sig og gnave sig ud..

    Jeg har selv både en dværghamster og en guldhamster, så du må gerne sende mig en pb hvis du vil vide mere smiley


  • #5   23. jul 2013 Jeg bor i Silkeborg, men har en kusine der bor i Brøns og hun er sommetider her forbi, så måske kan vi få en hamster til Brøns om ca. 5 uger, hvis du kan hente den der? (og hvis du have en hamster herfra selvfølgelig)
    Det passer meget godt med det kuld jeg får om 6 dage, som er klar fire uger efter fødsel.


  • #6   23. jul 2013 Prøv af forhøre dig her http://forum.hamsterforeningen.dk/

  • #7   23. jul 2013 Brønd hmm ligger det i Sønderjylland ( sorry er ik så go til sådan noget) nå ja og er der nogen der kan svare mig på dette: hvordan kan jeg gøre sådan at det ikke lugter? Altså ud over at rense den bur 1-2 gange i ugen og mange tak til alle jer der har svaret! smiley

  • #8   23. jul 2013 Og det er dværghamster smiley

  • #9   23. jul 2013 Jeg gøre rent ca. hver 3. måned og det lugter ikke. (har 10 guldhamstere på mit værelse)
    De tisser i sandbadet, som skiftes ca. 1 gang i ugen. smiley Jeg har kun én der ikke tisser i sandbadet, og det lugter efter 1 måned, hvor jeg gøre rent ved hende så snart man kan lugte det.

    (dette gælder også dværghamstere)


  • #10   23. jul 2013 Okay smiley tak

Kommentér på:
Hamster :)

Annonce