{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.092 visninger | Oprettet:

Susan S
Susan S
Tilmeldt:
6. jun 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13

Hamster {{forumTopicSubject}}

Hej
Vi har haft hamster i lidt over en måned, så ikke særlig længe.
Vores hamster vil ikke have tørrede Melorme, så hvad giver vi ham så? Har hørt om hundekiks, men er det nogle særlige mærker eller er det bare hvilken som helst? Hvad med rigtig kød, skal det være stegt eller råt, hvis den skal have det?
Hvor meget tid bruger I på jeres hamster, vores er aktiv ca. En halv time om aftenen, han er måske i hænderne i 5 min. Ellers spiser han.. Han bruger kun hjulet om natten, og hvis man kigger, så holder han op med at løbe og står stille. Tænker på om han har det okay, nu når han tilbringer så mange timer nede i sin rede.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hamster
  • #1   30. okt 2014 Får han ikke foder til hamster? smiley

  • Susan S
    Susan S Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #2   30. okt 2014 Jo, selvfølgelig.. Men de skal jo have et protein tilskud alligevel

  • #3   30. okt 2014 Okay smiley jeg må melde pas, da jeg ikke aner det vilde om hamster, men mon ikke der kommer nogle på banen, som ved noget om hamster ernæring smiley

  • #4   30. okt 2014 Hvilket noget foder giver du ham?
    Hvis du eks giver hamster complete så er den animalske protein i foderet, og man behøver ikke give ekstra tilskud. http://www.lux-shoppen.dk/hamster-complete-p-691.html#.VFJ-uX7qGrU

    Ellers af katte og hundefoder så er det lige meget hvad du giver dem, jeg gav bare det foder jeg havde til hunden.


  • #5   30. okt 2014 Medhensyn til kød så ved jeg kun at kødet ikke må været krydret eller stægt i fedtstof. Så kylling kan jo være det nemmeste for det kan du koge, også pille af benene bagefter.

  • #6   31. okt 2014 Der er mange gode muligheder !
    Mine er fjollede med hakket oksekød , dette gives råt.
    Derudover er de glade for kogt kylling , hundekiks, kattemad (tør og vådfoder) tofu har andre gode erfaringer med smiley

    Fedt i har sat jer godt ind i købet smiley


  • #7   31. okt 2014 Uanset hvilket grundfoder man vælge (også hamster complete) så skal der tilføres ekstra protein.
    Nogle hamstere kan lide melorme og ellers findes der også andre tørrede dyr som eks. ferskvandsrejer, som man kan give.
    Ellers kan man give fx hunde- eller kattemad/godbidder. Man skal gå efter noget med et proteinindhold på mindst 30%.
    Kød skal serveres råt. Det må ikke være krydret eller lignende, det kan de ikke tåle.

    Hvis i gerne vil have ham ude mere end de 5 minutter så kan i sagtens det. Så spiser han bare på et andet tidspunkt. Jo mere kontakt i vælger at give ham jo mindre vil han sove. Han kan sagtens lære fx at stå op kl 16 og sige hej. Men det er i deres natur at de sover om dagen og er aktive om natten. Så de skal lære at stå op på andre tider men gør det gerne


Kommentér på:
Hamster

Annonce