{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

At sælge dyr {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder tit og kigger salgsannoncer igennem. Ikke fordi jeg mangler noget bestemt lige nu, men man ved jo aldrig hvornår der dukker noget specielt op, som ville passe ind i mit lille muttebo.

Det er så også grunden til at jeg bliver nødt til at spørge følgende: Er jeg den eneste der bliver en smule urolig når jeg ser salgsannoncer (ikke kun her men også i den grad på blandt andet Gul og gratis eller den blå avis) hvor der står noget i stil med

''Marsvin bortgives da vi ikke længere har tid/overskudet til dyrene. Bur medfølger ikke''

Jeg kan ikke lade være med at tænke. Hvis man ønsker at komme af med sine dyr, fordi man ikke længere har tid eller lyst til dem, hvad er så grunden til at man gerne vil beholde buret? Jeg har selv taget rescuedyr og omplaceringsdyr ind, men går personligt en kæmpe bue uden om disse annoncer. Jeg har ikke lyst til at hjælpe folk, hvis de en uge efter så bare anskaffer sig nogle nye dyr, som de så heller ikke gider efter et halvt år.

Selvfølgelig kan der være grunde til at burene ikke medfølger, men kan ikke se hvad grunden skulle være hvis man skriver i sin annonce at man ikke har lyst eller overskud til dyret?

Er jeg den eneste som undre mig over dette? Og hvad er jeres holdninger/meninger?

HUSK! at holde det i en pæn tone. Man har lov at have forskellige holdninger og meninger til tingene uden at vi skal have personlige angreb, og grimme ord. På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At sælge dyr
  • #1   26. dec 2011 Kan godt se det på samme måde som din, men det er da altid godt at have et ekstra bur, vedmindre det er man sælger alle sine dyr.

    Men jeg vil også sige, hvadså med at bytte dyr, eller nogle der først lige skal have solgt et dyr, før de kan købe en ny, self kan det være man ikke passer sammen, men det med at man ikke passer sammen synes jeg er blevet lidt af en 'grundsætnin' i hver anonce


  • #2   26. dec 2011 Team Zebra: Ja, men min pointe er præcis at folk som skriver i deres annonce at de ''ikke længere har tiden'' eller at de ''har mistet lysten til dyret'' hvad skal de helt præcis med et ekstra bur? Jeg kan godt blive vred når jeg ser en sådan annonce, og så en måned efter de er kommet af med dyret, så anskaffer de sig bare et nyt, for de er jo meget søde når de er små eller lign.

    Jeg er også imod at bytte dyr, ved mindre der er en ordentlig grund. Jeg ved at nogle avlere blandt andet bytter dyr for at få noget nyt blod i deres opdræt, og det er så hvad det er, men jeg kunne personligt ALDRIG finde på at bytte mine dyr væk til nogle andre. Det holder jeg simpelthen for meget af dem til.

    Jeg går ud fra at folk bare har forskellige syn på hvad det vil sige at have dyr, og der er jo nok også forskel på prioriteringen. Jeg har bare ikke lyst til at tage dyr til mig for at hjælpe, hvis vedkommende en måned senere har et nyt dyr som de så heller ikke gider efter et stykke tid. Syntes jeg er uansvarligt.


  • #3   26. dec 2011 Jeg har præcis samme synspunkt som dig:)

  • #4   26. dec 2011 Sabrine N - Kan kun give dig ret. Jeg kan så heller ikke se nogen grund til hvorfor man skal bytte sine dyr væk. Det er som om at de bare er en eller anden "ting", og ikke et levende væsen.

    Ang. annoncerne så har det også tit undret mig rigtig meget, så jeg kan simpelthen ikke være mere enig


  • #5   26. dec 2011 Jeg kommer også med min personlige menting men får nok på røflen for det. Men i tidernes morgen var jeg igang med at tage dyrpasser uddannelsen. Der så jeg en masse af mine medstuderende som bare byttede og solgte deres dyr, lige så hurtigt som de købte nye sko. De så deres dyr som ting. De var sjove i fem minutter, og så var det det... Eller hvad med de unge piger som køber små tæppe tissere stopper dem i en taske og bruger dem som mode genstande. Lader aldrig hunden gå selv osv. Ved godt
    mange af de piger der anskaffer sådan nogle små hunde er vildt gode ved dem. Og ser dem som hunde. Desværre er der også bare tilfælde der ikke er sådan.
    Men bliver sur når folk køber kaniner og så sælger deres gamle fordi de blev kedelige. Kender en som konstant køber nye dyr, de gamle kommer hun så af med eller tørre dem af på hendes venner.


  • #8   26. dec 2011 Altså nu opdrætter jeg race marsvin.

    Og når man opdrætter kan man ikke beholde alle dyr. Og nogle gange er man nød til at sælge avlsdyr som man har brugt for at skabe plads til nyt afkom eller til ny indkøbte dyr. Sådan er det når man avler.

    Hvis man beholde alle brugte avls dyr vil pladsen jo slippe op og avlen vil gå i stå.

    Men der er da dyr som betyder mere for mig end andre. De dyr som betyder rigtig meget for mig¨bliver da hos mig som pensionister. Men det kan jeg bare ikke med alle.

    Det hænder da også jeg bytter et dyr med en anden opdrætter. Således både den anden opdrætter får nyt blod ind og jeg også får det. Det kan jeg ikke se noget galt i, i den sammenhæng.

    Og jeg synes egentligt det er bedre folk sætter deres dyr til salg fordi tiden ikke er til dem, eller de ikke gider dem mere end at de bare går for lud og koldt vand.
    Om der så skal følge bur med eller ej, det kan man altid diskuterer. Men det er måske fordi folk ofte har været ude og købe helt nyt bur, og helt nyre bure er ofte ikke gratis. Og så håber folk måske på at de en dag får tid/lyst igen til dyr, og så har de jo buret på lager.

    Der hvor jeg står af er når man støder på annoncer hvor der står juletilbud, eller god julegave ide, eller udsalg eller lign.

    Ligesom dyr der bortgives pga. pladsmangel. I mine øjne skal man ikke opdrætte/avle medmindre man er klar over man nogle gange kan komme til at hænge på dyrene rigtig længe fordi der ikke er salg i dem. Og det skal man tænke over inden man sætter dyr sammen.


  • #9   26. dec 2011 Sortfod: Som jeg også skrev i mit første indlæg da jeg oprettede emnet, så kan jeg godt forstå at man som avler nogen gange bliver nødt til at sælge og bytte dyr for at få nyt blod ind i avlen.

    Det der bekymre mig er at jeg ser mange annoncer med ''BORTGIVES NU!'' eller ''SKAL VÆK NU!'' hvor der så er en lang forklaring om hvorfor folk ikke har tid, lyst eller overskud til dyrene, og normalt vil jeg gerne hjælpe hvis jeg har muligheden for det, men i de tilfælde hvor de vil beholde burene, kan jeg ikke lade være med at tænke på at det garenteret er et problem igen i næste måned, og så har jeg ikke lyst til at bruge tid og penge på at overtage dyrene. smiley


  • #10   26. dec 2011 jeg har valgt at tage imod kaniner mod betingelsen at bur medfølger,

    men blev kontaktet af en der spurte om jeg ville købe en unge da der ikke var plads og tid til den, men søgte samtidig en løvehoved hun, der sagde jeg nej man skal sku ette sælge også anskaffe en ny

    jeg er også avler og har fra tid til anden også udskiftning, men jeg har da kaniner jeg aldrig ville sælge, de har deres plads her,

    det med burene tror jeg handeler om prisen, jeg har været ude og købe bur for dit og skal minium have dat tilbage når jeg sælger det, i stedet for at give kaninen sit hjem med


  • #11   26. dec 2011 Kan jo kun erklærer mig enig med jer andre.

    Eller "pga. personlige årsager", " vi klikker ikke sammen" osv osv..

    Men 2 mdr. senere har man 5 nye kaniner.. Hmm, man skal være godt idiot for ikke at kunne lægge 2 og 2 sammen.

    Læste faktisk en annonce hvor to kaniner skulle væk hurtigst muligt - de kunne nemlig ikke være med i sommerhus.

    Puha - folk må virkelig have dårlig smag i munden..



  • #12   26. dec 2011 Sortfod - Når det er til avl så kan jeg godt forstå det smiley det har jeg ingen problemer med.

    Men jeg har tit set at folk skriver: Byttes gerne til en anden kanin eller andet. Det undre mig rigtig meget at de bliver gjort til "ting" i stedet for levende dyr


  • #13   26. dec 2011 hmm, jeg har solgt et marsvin, fordi jeg ikke havde tiden til ham på daværende tidspunkt, og beholdte buret selv, da jeg har masser af plads, og buret kræver ikke så meget opmærksomhed smiley
    Solgte ham, da jeg havde alt for meget at se til. Nu har jeg anskaffet mig et par smådyr igen, da jeg følte jeg havde tiden til dem igen. Jeg var da kun glad for at jeg ikke solgte buret med dengang.. så kan da ikke rigtig se hvorfor det skulle være underligt at sælge/give væk uden bur.. Har masser af fuglebure, bure til mus/dv. hamster ect. til at stå, man ved aldrig hvornår man får brug for dem igen, eller nogen man kender får brug for bur. smiley
    men i følge jer, er det ikke ok. at tænke sådan? "hvis jeg nu får brug for det senere" jeg vil da være enormt træt af hvis jeg gav et bur væk idag, og skulle ud og bruge 500 kr. på et nyt om 2 år..
    så mig undre det ikke..


  • #14   26. dec 2011 rikke, sådan er det ikke kun med smådyr, i hesteverdenen er der mange eksempler på det du skiver..
    hvad hvis man ganske enkelt ikke passer sammen, og man ikke kan give dyret et optimalt hjem.. ? så er det bedre at dyret bliver, det syntes jeg ikke er optimalt for hverken ejer eller dyr..


  • #15   26. dec 2011 Der er forskel på at sælge dyr fordi man oprigtigt ikke har tiden - og at sælge for at købe nye, som bliver solgt igen..

  • #16   26. dec 2011 Helle K - Jeg synes bare det er forkert. Jeg kan forstå at man bytter biler osv, men med levende dyr der kan jeg ikke se grunden til det? For mig virker det bare som om at dyret ikke er lille og sødt mere

  • #17   26. dec 2011 Den er værre med:

    Sælger marsvin, har ikke tid til den"

    og så ser man at de søger et nyt marsvin! uh det gør så ondt at se.


  • #18   27. dec 2011 Og når vi så er ved forargelserne, så skyder mit blodtryk i vejret, når folk skriver "ellers bliver den/de aflivet"
    WTF. Så afliv dem dog i første omgang istedet for at bruge det som salgstrick.
    Jeg synes det er så forargeligt at folk kan finde på det - og det sker på i smådyrsverden, hesteverden osv.
    Jeg græmmes. Tag dog ansvar og find dyrene et godt hjem, eller afliv dem.



  • #19   27. dec 2011 Nanna C: Lige præcis! Når man vælger at bruge det som salgstrick så kan man på ingen måde vide hvad dyret kommer ud til. Måske vælger nogen at tage dyret inde fordi det jo er ''synd for dem hvis den skal aflives'' men uden at vide et hak om hvad dyret kræver for at trives, og så havde det - med fare for at træde nogen over tæerne - i min mening været bedre at få dem aflivet.

  • #20   27. dec 2011 Jeg synes generelt folk er meget aflivs - forskrækket, men det er så en hel anden historie - og tråd smiley

Kommentér på:
At sælge dyr

Annonce