{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

Det at sælge dyr? {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen, jeg sad lige og tænkte.

Jeg har selv kun haft 1 kuld unger hvor jeg kunne sælge ungerne fra, jeg solgte 3 af dem, og fik respons fra en pige som havde købt den ene om at hun var rigtig glad for ham. Desværre døde min mobil og deres nummer gik tabt. Den sidste unge beholdte jeg selv, indtil jeg besluttede at skære ned på kaninholdet og hun blev solgt, hun var ellers drømmekaninen!
Efter 1 års tid møder jeg nye ejer og spørger hvordan det går med min lille kanin, jamen hun var død, hun havde ikke været så frisk og en dag lå hun død?
Så solgte jeg min chinchilla, og efter nogle mdr. spørger jeg til hvordan det går med ham, jamen han var lige død for nogle dage siden? han virkede så glad og frisk her hjemme og var kun ca 3 år gammel?

Jeg synes tanken om at sælge sine dyr bliver ubehagelig, hvis de alle dør hos nye ejer?
Hvad er jeres erfaringer?

Hilsen Maja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det at sælge dyr?
  • #1   10. sep 2011 Vores erfaringer er rent faktisk relativt dårlige (Chinchilla):

    1. unge: Døde i hænderne på hans nye ejer, da de ventede ved dyrlægen. Han løb rigtig megte ude, så det kan være alt mellem himmel og jord der har været galt med ham.

    2. og 3. uge: Kom ud samme sted. Den ene blev taget af en hund, der var kommet ind i buret. Nr. 2 "blev væk" efter at være stukket af. Efter denne oplevelser, sælger vi aldrig mere til børn og unge under 18, selvom forældrene er med inde over.

    3. unge: Noget med at han blev ved med at lave nogle sindssyge hop, og tit slog hovedet ind i ting. Ikke urealistisk i mine ører, men hvorfor han er blevet ved med at få muligheden for det, ved jeg ikke (endte med at dø af det).

    4. og 5. uge: Den ene døde, den anden lever stadig i bedste velgående. De ved desværre ikke hvorfor han døde. Han var bare død en dag, i bunden af buret.

    6. unge: Har ikke kontakt med køberne, så ved ikke hvad der er sket.

    7. unge: Lever i bedste velgående.

    8. unge: Bor hos en veninde, hun har noget med maven, men bliver ellers passet godt.

    Det er jo en ret dårlig statistik, for at sige det mildt.
    Vi har slet ikke samme statistik med de unger vi selv har valgt at beholde.


  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #2   10. sep 2011 Af alle de dyr jeg har solgt har jeg kun kontakt med 3 af dem. En af dem er jeg i familie med, to andre er nogle der virkelig går op i deres dyr.

    Alle andre virkede som nogle der var perfekte ejere til dyrene, men efter dyret blev købt var de lige at lukke op og sk*de i... Nogle var s slemme at de kunne blive politianmeldt, mens andre bare var sådan nogle der blev træt af dyret efter en uge eller to.

    Havde blandt andet solgt to kaniner (med 1 års mellemrum) hvor døde af sult.. Den ene fandt jeg død hos dem, den var kun 3 - 4 måneder gammel og faktisk en af de unger jeg havde overvejet af
    beholde.

    Jeg har solgt en hel del dyr - både mus, ørkenrotter, marsvin, chinchilla, hamster, hund, katte, kaniner, undulater osv.
    Kun chinchillaen, og to af kaninernes ejere har jeg kontakt med.


  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #3   10. sep 2011 Undskylder stavefejl, men er lige kommet hjem og på vej i seng smiley

  • #4   11. sep 2011 Jeg har ikke kontakt til så mange af de marsvine unger jeg har solgt.

    Jeg forsøger gerne og holde kontakten, og bliver lidt trætte af når jeg opdager folk bare sælger dyr fra mig viderer uden lige at fortælle mig det.

    Jeg er måske meget underlig, men vil rigtig gerne informeres om hvordan går med dyrene jeg sælger. Og vil derfor også gerne vide når de skifter hjem eller hvis de dør.

    Men jeg er da støt ind i folk som hårdnakket mener at når jeg har solgt dyrene og de har forladt min varetægt så kan det rage mig en høstblomst hvor de ender eller hvad der sker med dem.
    Og at jeg ikke har noget krav om at blive oplyst om hvor de ender henne eller hvad der sker med dem.

    Men ja jeg har ikke noget juridisk krav på at få det at vide. Men jeg vil nu mene medmindre man er kold og kynisk og total ligeglad med det er dyr vi har tale om så kan man da godt oplyse om hvor dyrene kommer hen, eller hvad der sker med dem medmindre man ikke aner det er alm. pli.

    Jeg kunne i prinsippet være ligeglad med hvor ungerne jeg laver kommer hen. Men nu er det jo levende dyr og ikke et stykke legetøj så jeg vil da gerne vide hvad der sker med dem. Men måske jeg bare er en underlig person der ikke bare er kold og kynisk i hvad der sker med mit afkom i det øjeblik jeg har fået pengene for det og losset det ud over mit dørtrin...

    Men hvis jeg en gang bliver sådan.. Så håber jeg virkelig ikke jeg har dyr mere til den tid....


  • #6   11. sep 2011 Jeg har ikke solgt nogle dyr i mange år, og kommer heller ikke til det mere. Alle dyr, der kommer i min varetægt, bliver her resten af deres liv. Så slipper jeg for de uheldige statistiker smiley

    Til gengæld holder jeg altid sælgerne af mine dyr opdateret, hvis der skulle ske noget med dem. Det har nu altid været en selvfølge for mig smiley


  • #7   11. sep 2011 Jeg kan heller ikke sælge dyr mere smiley For det første er jeg en utrolig dårlig menneske kender og har haft for mange grimme oplevelser til at ville det mere. Mine basser er mine og de bliver her eller hos nære reallife veninder til deres poters ende hvor jeg ved med sikkerhed der bliver taget hånd om dem.

  • #8   11. sep 2011 Nu synes jeg pludselig ikke mine få oplevelser er noget i forhold til jeres smiley men det er klart stof til eftertanke!

    Tak for respons


  • #9   11. sep 2011 Vi skal dog også huske på der er mange positive oplevelser også.

Kommentér på:
Det at sælge dyr?

Annonce