{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.298 visninger | Oprettet:

Sælge dyr til folk på GoG/DBA/GG {{forumTopicSubject}}

Vi har ørkenrotte-unger til salg. Jeg har oprettet en annonce på gul og gratis, den blå avis og så her på gnavergalleri. Vi er nybegyndere i det med avl og salg og måske også lidt forsigtige. Jeg har fået henvendelser på annoncen alle tre steder, men jeg kan mærke, at jeg har mest tillid til folk her på gg. Jeg har en fornemmelse af, at hvis man har fundet annoncen herind, så har man nok også mere erfaring med dyr eller ihverftald sat sig ind i deres behov, pasning, fodring osv.

Har fået en henvendelse på den blå avis, hvor hun vil købe EN ørkenrotte-unge, selvom jeg har skrevet i annoncen, at de ikke sælges til at gå alene. Jeg har skrevet tilbage og spurgt, om hun har ørkenrotter i forvejen eller han planer om at anskaffe sig en makker til ungen. Hun har ikke svaret, så jeg overvejer at stikke hende en nødløgn, hvis hun skriver igen.

Andre, der har lignende tanker ang. købere?

Bettina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælge dyr til folk på GoG/DBA/GG
  • #1   6. aug 2013 Vi har det på samme måde - der var en der kontaktede os fordi hun havde set vores annonce med vores skinny han på DBA.
    Hun stillede en masse spørgsmål og vidste tydeligvis intet om marsvin, så det lød som om hun ikke havde andre marsvin, og vi er ikke interesseret i at sælge ham til at gå alene, så vi håber ikke at hører fra hende igen.


  • #2   6. aug 2013 Jeg modtager ofte sms'er og beskeder på Dba samt GoG hvor de skriver at de vil have to guldhamstere til at gå sammen (nu er det sådan at de slår hinanden ihjel, når de bliver kønsmodne) og kun to gange har jeg fået svar på at de skulle gå hver for sig, alle andre gang var det meningen at de skulle gå sammen. smiley
    Det viser altså bare hvor meget (eller lidt) folk læser op på dyret inden de anskaffer sig det.


  • #3   6. aug 2013 For mig gør det ikke den store forskel hvor folk har fundet min annonce henne. Jeg beder dem nemlig om at kontakte mig pr. telefon (eller komme på besøg) så jeg kan snakke med dem personligt og så jeg kan forsøge at få et indblik i hvad de ved om dyrene og om de har sat sig ind i det. Har de ikke det, så siger jeg det til dem som det er, at jeg mener de skal sætte sig mere ind i dyrene og deres pasning og pleje, og så kan de efterfølgende kontakte mig igen hvis de stadig har interesse.

  • #4   6. aug 2013 Jeg har lige fået solgt to at mine ældste hanner, jeg sikre mig altid at køber har lidt forstand på dem, f.eks. havde du jo nogle i forvejen.

    Dem der købte sidst, havde haft ørkenrotter i over 10 år, de fortalte mig hvordan de kom til at bo og hvad de kiggede efter når de ledte efter ørkenrotter, derfor var jeg tryg ved at sælge til dem.

    Da jeg solgte hamster unger sagde jeg til en hun ikke kunne købe unger af mig, hun vil have mine 2 hunner, som hun vil have til at gå med hendes 2 andre hunner, jeg skrev at mine hunner ikke kunne gå sammen med andre, heller ikke hinanden, og at hamster helst ikke skulle gå sammen, hun blev meget sur på mig, og sagde jeg ikke skulle bestemme hvordan hun passede hendes dyr, og jeg bare skulle være glad for hun vil købe dem af mig, hun fik så besked om at hun ikke kunne købe dem af mig, for jeg vil ikke sælge til en der ikke forstod hvordan de skulle behandles..

    Så synes sagtens du kan sige sandheden, at du ikke vil sælge til at de skal gå alene, hun evt. skal læse mere grundigt om ørkenrotter, så hun ved de er flokdyr.


  • #5   6. aug 2013 Hvorfor ikke bare skrive som det er, at du ikke ønsker at sælge til hende?

    De fleste opdrættere skriver i forvejen at de tager forbehold for at afslå evt. købere.


  • #6   6. aug 2013 der vil altid være nogen der 'prøver' i annoncer, selvom der specifikt står noget andet i selve annoncen.

    Jeg ville så ikke stikke en nødløgn, jeg ville pænt og høfligt sige at jeg ikke sælger dyr til at gå alene, så desværre....


  • #7   6. aug 2013 Tja jeg har haft flest positive folk ind på dba og g&g fremfor herinde,
    men jeg ønsker også helst at skrive med folk på sms (kan ikke snakke i tlf)
    for og høre hvorfor og hvordan de skal gå,
    og hvis ikke folk kan sende mig en sms så er det bare ærgeligt smiley


  • #8   6. aug 2013 Jeg foretrækker så personligt dba eller g&g frem for gnavergalleri.
    Jeg har gennem de knap 10 år jeg har opdrættet marsvin solgt mange marsvin og ofte gennem dba og g&g. Det handler mere om at være god til at informere, spørge ind til folk, få en samtale igang og så danne en mavefornemmelse om hvad det er for et menneske i den anden ende.
    Er folk seriøse, interesseret i at vide noget om dyrene og deres pasning og villig til at lytte - så er jeg sådan set ligeglad hvor de har fundet mine salgsdyr og om de egentlig ved noget til at starte på. Så længe de er interesseret i at lære og villige til at lytte så kan dyrene sagtens få det godt.

    Jeg lyver ikke overfor købere jeg ikke vil sælge til. Jeg er ærlig og forklarer høfligt hvad der er galt. Ikke alle tager det lige godt, men på den måde har jeg min sti ren. Jeg har f.eks. afvist mange der vil have alenemarsvin, men aldrig uden først at forklare vigtigheden af en kammerat og på den måde forsøge at "omvende" personen. Nogle gange lykkes det og andre gange må man sige nej.
    Det handler dog sjældent om stedet man annoncerer, i hvert fald for mig.


  • #9   6. aug 2013 jeg foretrækker så personligt mail.

    Jeg hører ikke altid telefonen, og så husker jeg ofte ret dårligt - så når jeg får en mail, kan jeg tjekke op på dette og hint.


  • #10   6. aug 2013 Jeg foretrækker også mail eller sms, da jeg så altid kan se hvad de nu lige skrev.

    Men får flest henvendelser gennem dba og g&g, eller fra dem der har googlet "hamster silkeborg" eller lignende, og så er min hjemmeside en af de første der kommer frem.

    Det gælder blot om at have en god fornemmelse når de kontakter en. Jeg har sagt nej mange gange (faktisk flest gange til nogen på GG), og det kommer desværre også til at ske i fremtiden.


  • #11   6. aug 2013 Tak for alle jeres svar smiley

    Det bekræfter min mavefornemmelse om, at hun ikke skal købe dyr hos mig. Kan også se, at hun sælger et brugt hamsterbur, da hun skal have "en gerbil" som hun skriver. Jeg er nok lidt en kylling, så jeg skriver til hende, at ungen er reserveret til anden side.

    Mht. hvilken side køber henvender sig fra, så er det ikke for at diskriminere købere fra GOG og dba! Havde besøg af en mor og hendes to døtre igår, som skulle have ørkenrotter for første gang men jeg kunne tydeligt mærke, at de havde sat sig ind i tingene. Hun skrev via dba.

    Bettina


  • #12   6. aug 2013 Jeg skal have mine ørkenrotter på markedet i weekenden, men jeg tager visit kort med, så folk kan kontakte mig når de har de ting som de har brug for, samt har sat sig ind i dyret.. Jeg står der for at fortælle om dem, så de kan tage det op til overvejelse, og har mest mine ørkenrotter med for at vise dem frem.. Jeg regner ikke med der bliver solgt nogen på stedet, da jeg ikke vil have de skal være et impulskøb, men de er et overvejelseskøb..

  • #13   6. aug 2013 Susse, vil du ikke have ørkenrotter mere? Synes, de er sjove og hyggelige. Der er allerede 4 af ungerne i Karen og Knuds 2. kuld, der er reserveret smiley

    Bettina


  • #14   6. aug 2013 Jo det vil jeg, det er kun ungerne jeg sælger, jeg har 15 ørkenrotter lige nu, vil kun have 4, sådan så jeg har Leela og Rocco, og et barn de hver kan bo med..

  • #15   6. aug 2013 Lyder som en god plan smiley

  • #16   6. aug 2013 Jeg sælger som regel via dba eller min hjemmeside. Jeg har solgt rigtig mange kaniner via dba, og jeg er sikker på, at de alle har et super godt hjem. Jeg synes alle mine købere har været super interesserede, og hvis de ikke ved meget i forvejen om kaniner, så har de været rigtig gode til at spørge ind. Men det handler også om, hvordan du laver annoncen, jeg skriver altid en lang og seriøs annonce, hvor jeg beskriver hvordan dyret er osv smiley

  • #17   6. aug 2013 I stedet for at lyve var det da bedre at rådgive den der har vist interesse for din annonce.

    Bare fordi man ikke ved hvordan man passer og plejer et specifikt dyr eller har sat sig ind i tingene så skal man jo lære det.
    Vi har alle været nye en gang, og giv dog folk en chance. De fleste er faktisk fornuftige mennesker som lytter til det man fortæller hvis man fortæller det ordentlig. og rolig måde.

    Og dem der så ikke lytter dem kan man så sige til at man har prinsipper og vil dyrene det bedste og så sige de ikke kan købe hos en.


  • #18   6. aug 2013 Hun har lige skrevet, at de gerne vil have to ørkenrotter. Det er godt, men tror at hun skal have lidt mere rådgivning med på vejen end de andre købere smiley

    B


  • #19   7. aug 2013 Jeg er ny her men ikke ny som kanin ejer smiley
    Jeg er så én af dem der lige har købt den skønneste lille
    Vædderhan gennem dba.dk
    man kan jo sortere blandt folk, lytte lidt til maven og sige
    Nej/ja hurtigt. Sælger i mit tilfælde spurgte ikke så meget
    Men jeg fortalte osse en masse da jeg hentede min dreng.



  • #20   7. aug 2013 Betina, du kan jo spørge når hun kommer hvor meget hun ved om pasning osv så du kan føle dig tryk ved at sende dem videre smiley

    Men synes ikke du skal lyve for hende, bed hende evt om at læse lidt omkring ørkenrotter inden hun kommer smiley


  • #21   7. aug 2013 jeg så lige den med guldhamstere på et forum forleden (sådan et forældreforum) hvor nogle ad og diskuterede hvilket kæledyr der var smart at starte med. Der var en der sagde noget i stil med "hun ville ikke anbefale dværghamster for de kunne nemt blive ensomme for de skulle holdes alene, derimod guldhamster var en god ide: de SKULLE være to sammen så de blev ikke så nemt ensomme hvis barnet ikke tog dem op så tit... så det er åbenbart en ret udbredt skrøne at guldhamstere har det bedst to og to? mon ikke det er nogle der engang har forvekslet dem med marsvin i en dyrehandler? der er jo ikke meget forskel i størrelse på en marsvineunge og en guldhamster, så hvis dyrehandleren har stået ved marsvinene og sagt de skulle gå to og to så har folk kun hørt efter med et halv øre... og så går rygtet.
    jeg har været tæt på at sige "ut af min butik" en gang også da en far blev VED med at kalde mine marsvin "hamstere"... men pigen på 14 der skulle have en havde da styr på dem og rettede ham selv flere gange så jeg ikke behøvede det, kæft han var træls, jeg tro næsten han selv syntes han var morsom...


  • #22   7. aug 2013 Jeg har skrevet med hende på dba igår aftes. Spurgte, om hun havde erfaring med ørkenrotter og skrev, at de ikke måtte gå alene. De vil gerne købe to - super. Hun skrev at de kun havde erfaring med hamster, men at de vil søge mere information om ørkenrotter og gerne vil lære mere om dem og høre mine erfaringer. Så summasummarum jeg er langt mere tryg ved at sælge til hende nu.

    Sjov fornemmelse at stå med 8 små unger, som kun er tre uger gamle og så er der alligevel 6 af dem, som allerede er reserveret.

    Bettina


  • #23   7. aug 2013 Bettiná: dejligt det er en der interesserer sig for sit kommende dyr smiley

Kommentér på:
Sælge dyr til folk på GoG/DBA/GG

Annonce