{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.094 visninger | Oprettet:

Bliver begrænset af min mor! -.- {{forumTopicSubject}}

Min mor begrænser mig utrolig meget! Først: Jeg har 3 kaniner og 2 marsvin.
Marsvinene går i hver deres bur, det er hun og han. Hannen er efter vores mening for gammel til at blive kastreret. Jeg vil gerne have en burkammerat til hver! Men det må jeg ikke. -.-
Jeg vil gerne have et skabsbur til dem, fordi jeg føler at marsvinene så kan følge mere med i hvad der sker. Nej, må jeg heller ikke.

Så har jeg lige siddet og læst en pasnings vejledning for marsvin, hvor der står at biobase er bedre underlag og så lugter marsvin ikke lige så meget som på høvlspåner. Det finder jeg så på LUX-shoppen, altså en 'pose' på 14 kg. Nej siger min mor så.

Så finder jeg nogle hængekøjer på LUX-shoppen (De har INGENTING!!! i deres bur. s:) "Hm" siger hun bare.

Jeg synes det er SÅ strengt! Hun forstår ikke at dyrene ville have bedre af det. Marsvinene har ingenting i deres bur, de har intet at lave!
(dog sætter vi snart noget de kan kravle ind i og hoppe op på ind i buret) De går i hver deres bur. S:

Undskyld, synes simpelthen bare det er så træls.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bliver begrænset af min mor! -.-
  • #1   19. nov 2011 Jeg kan godt følge dig.
    Selvfølgelig kan man argumentere for at hun har ret til at begrænse dig mht. dyreantallet hvis hun ikke mener det vil være en god idé pga. tid, overskud osv.
    Men at hun ikke vil lade dig købe ting til dem (kan du ikke bare købe dem for dine egne penge uden hun skal give dig lov?) eller finde et andet og bedre bundlag synes jeg er noget pjat - hvis du selv vil betale for tingene, burde hun jo ikke have noget at sige til det.


  • #2   19. nov 2011 Dyreantallet er fair nok synes jeg. Bortset fra at Hannibal ville have godt af selvskab.
    Men selv det at jeg siger jeg selv skal betale det vrisser hun af.


  • #3   19. nov 2011 Hvorfor tjener du ikke bare dine egne penge? Kan da delvist godt forstå hende hvis du hele tiden bare skal have mere og mere til de dyr..
    Egentlig så synes jeg faktisk også 5 er mere end rigelig dyr for en på din alder..


  • #4   19. nov 2011 Janine : Jeg ville nu selv betale for alt det overnævnte, bortset fra Biobase. smiley
    Det kan godt være 5 dyr er mere en rigeligt, men hvis 2 af de dyr så har det af H til fordi de går alene når de er flok dyr, så nytter det jo ikke meget vel?


  • #5   19. nov 2011 Biobase kan også købes andre steder end online smiley Desuden har jeg hørt at der kan være nogle store klumper "hår"/tråde i biobase, som ikke er så smart at fylde ind til grisene. Jeg kan anbefale Hempstrø, bruger det til mine kaniner da det har 3* bedre sugeevne end spåner, og det støver mindre. Jeg køber det i en fysisk butik, der findes sikkert en butik nær dig. Hvis du selv betaler, kan du jo sagtens selv køre ud og hente noget. Jeg køber det også af 14 kg. ad gangen, det fylder ikke så meget som man skulle tro. Ligesom en sort sæk fyldt med halm eller sådan noget smiley

  • #6   19. nov 2011 Noget af det forstår jeg, andet forstår jeg ikke.
    Hvorfor er det så vigtigt at de får hængekøjer f.eks.?
    Ja, det er da meget sjovt og hyggeligt, men helt ærligt, så er det da heller ikke værre.

    Måske ligger problemet i, at du tilsyneladende vil have virkelig mange ting.
    Hvis det hele kommer på en gang, virker det altså meget voldsomt.
    Du vil have:
    2 nye dyr
    nye bure
    nyt bundmateriale (oven i købet en meget stor portion)
    legetøj til dyrene.

    Burene kommer f.eks. hurtigt til at koste dig et par tusinde kroner, og så skal du også lige lægge arbejdstid oven i det.


  • #7   19. nov 2011 Furrytails : De har ikke noget i deres bur, derfor hængekøje. Så har de noget af ligge på/under.
    Mange er tingene er for dyrenes egen skyld. smiley


  • #8   20. nov 2011 Mette A - Så kunne det vidst faktisk ikke siges bedre smiley

  • #9   20. nov 2011 Nu er det tæt på jul, du kan jo altid ønske dig nogle af tingene, nu så jeg selfølgelig ikke hvor gammel du er, men er du gammel nok kan du altid finde dig et arbejde, og er du ikke, så kan du jo spørge din mor om du må arbejde nogle ting af, såsom at støvsuge, gøre rent, dække bord, vaske op, eller sådan.
    -Line


  • #12   20. nov 2011 Random - Jeg har 5 dyr, har masser af tid til alle OG mine lektier og afleveringer + venner og veninder smiley Det handler bare om at sætte sin tid rigtigt af. Jeg går i 2.g, vil vove at påstå at jeg har en del mere skolearbejde end man har i 7-8-9 klasse smiley

  • #14   20. nov 2011 Hvad skulle der være i vejen med at bruge viskestykker eller karklude?
    Det er der da mange der gør..


  • #15   20. nov 2011 Jeg ville nu heller aldrig bruge karklude eller viskestykker.
    De af dem der er billige nok til at det kunne betale sig, ville forsvinde i løbet af 0,5....

    Jeg bruger altid hammockyhammocks eller petpile køjer, fordi de holder vanvittigt godt.

    Men det kommer da helt sikkert an på hvad det er for nogle dyr man har.
    Chinchillaer er kendt for at gnave meget, mine gnaver som også i fleece, men jeg kan da se at når det er godt lavet, så holder det også længe.

    Jeg ville ikke gide sy nye hængekøjer et par gange ugentligt, og det ville være situationen, hvis der blev brugt andet en fleece her hjemme.


Kommentér på:
Bliver begrænset af min mor! -.-

Annonce