{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.040 visninger | Oprettet:

Vinter for kaniner og varmeisolering? {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen..

Vi har to små kaninunger i udendørsbur og nu har vi siddet og tænkt lidt over at det jo kun begynder at gå ned af med graderne i dejlige danmark. Så vi har været ude og se lidt på de her varmeisolerende "bunde" man ligger i buret som en erstatning for fx spåner samt at det ligger af for kulden (ja i begrænset omfang i know men stadig) og tænkte lidt at, ja de skal jo have mere hø/halm til vinter når det for alvor bliver kold. Men er det i virkeligheden en nødvendighed at have ? Eller ville det bare overflødigt iforhold til den natur de nu engang kommer fra?

Vi har købt det nu her og skåret sådan en omgang til i bunden af buret både oppe og nede (2plans bur)
og de ser ud til at det ikke rør dem med et sammenpresset tæppe af strå eller hva de nu er lavet af smiley Mere om vi så skulle fortsætte med det tæppe henover vinteren som sagt.

Mvh May & Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinter for kaniner og varmeisolering?
  • #1   20. aug 2010 Og lukker af for kulden skulle der selvf. stå smiley

  • #2   20. aug 2010 Prop massere af dejligt halm ind i buret efter noget nyt hver 2-3 dag smiley Derud over får de små pus jo også vinterpels og vil også holde varmen på den måde.
    Hvis det begynder at sne så kan du evt proppe det der tæppe for så det holder på "burvarmen" smiley
    Jeg forstod ikke hele teksten d;


  • #3   20. aug 2010 Når okay, ja havde også læst de kunne tåle de minus grader... men alligevel kan jeg ikke slippe tanken om at hvis jeg selv fryser udenfor, så må de også gøre det, men de har trodsalt pelsen smiley

  • #4   20. aug 2010 Kaniner kan meget bedre klare kulde, end varme.

    Om vinteren bør de derfor blot have en masse halm, så er der ingen bambi på isen*S*.


  • #5   20. aug 2010 Tak for svarene smiley

    Nok bare mig der er en pylrerøv, men så ved jeg hvertfald de nok skal klare den over vinteren med det vi har til dem smiley

    Hvordan og hvorledes vis de får unger her hvor det begynder at blive koldt? Det varer nemlig ikke længe før de er drægtige, hannen er begyndt så småt at hoppe på hunnen men den er dog helt blank og kan ikke rigtig finde ud af det endnu.. Begge kaniner er omkring 17uger gamle og købt ved dyrehandel (som vi også har aftale med der vil reservere eventuelle kaninunger når de kommer)


  • #6   20. aug 2010 en hunkanin må ikke få unger før hun er omkring 8 måneder, så i skal skille dem ad!

  • #7   20. aug 2010 Tak for svaret maria, jamen så kommer trappen op og så har de hver etage smiley

    Idéen var dog at de skulle gå sammen da de gik sammen hos dyrehandleren og var så søde sammen. (ikke fra samme kuld men de gik bare sammen de to) ;)=

    Så hvis de i realiteten skal gå sammen som de lige nu gør, så skal hannen kastereres?



  • #8   21. aug 2010 Ja det skal han.

    Ellers vil de få unger hver måned.
    Og det dør hunnen af, da kroppen ikke kan klare det.
    Hvis hun bliver parret nu, kan hun også dø af det.


  • #9   22. aug 2010 Jamen som sagt så kom trappen op og så venter vi nogle måneder endnu før de får lov til at sige hej til hinanden smiley

Kommentér på:
Vinter for kaniner og varmeisolering?

Annonce