{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

Katrine J
Katrine J
Tilmeldt:
18. jan 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

HJÆLP - gode råd ønskes {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg håber inderligt at der er nogen der kan hjælpe mig, da min erfaring med ørkenrotter er begrænset. Jeg har i 3 år haft to fantastiske ørkenrotter (hunner). De kom fra samme kuld og blev lynhurtigt meget tamme. De har nydt godt af hinandens selskab og har betydet utrolig meget for mig.

I går morges fandt jeg den ene af mine små piger død. Det i sig selv var hårdt for mig, men værst er at hende der er tilbage nu går rundt alene. Det kan jeg næsten ikke bære, når hun har haft en makker alle sine dage. Umiddelbart virker hun som om hun tager det meget fint, men det er jo svært at bedømme. Jeg har forsøgt at give hende som meget opmærksomhed som muligt, men jeg ved ikke hvor meget det ændrer for hende.

Mit spørgsmål er hvad jeg nu skal gøre. Først og fremmest vil jeg sige at jeg hele tiden har ønsket mig at skulle have nye ørkenrotter når de to gamle ikke var der mere. Jeg ser selv nogle forskellige løsninger, men ved ikke hvilken en der er bedst.

1. Jeg kan lade hende leve det sidste af sit liv alene og håbe at hun ikke lader sig påvirke for meget.
2. Jeg kan aflive hende, for at undgå at hun bliver ensom (selvom den løsning ligger mig meget fjernt)
3. Jeg kan købe to nye ørkenrotter og langsomt vænne dem til hinanden, for til sidst forhåbentlig at kunne sætte dem sammen.

Jeg håber nogen mere erfarne ørkenrotteejere kan vejlede mig til hvilken af de ovenstående løsninger der er bedst eller om der måske er en fjerde eller femte model jeg ikke har tænkt på.

Jeg ser frem til at høre fra dig!

Katrine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP - gode råd ønskes
  • #1   19. jan 2011 Jeg ville vælge nr.3:)

  • Katrine J
    Katrine J Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #3   19. jan 2011 Hej Victoria og Freja

    Det er nok også den løsning jeg hælder mest til, men jeg er stadig ikke sikker. Jeg har hørt at det kan være meget problematisk at sætte hunner sammen da de kan komme op og slås.

    Ikke mindst er jeg i tvivl om det er smart at udsætte den gamle for det cirkus der følger med, når man skal sætte hende sammen med nogle nye. 3år er alligevel en rimelig høj alder for en ørkenrotte.

    Jeg er meget i tvivl og vil rigtig gerne høre fra flere hvad I synes. Gerne nogen der har været i samme eller lignende situation.


  • #4   22. maj 2011 Er netop kommet ud for det samme med mine to elskede drenge.
    Den efterladte virker træt og ugidelig, men vil absolut ikke forsøge at introducere ham for nogle nye. Er bange for at han vil slå dem ihjel og blive endnu mere forandret end han i forvejen er..
    Nu er dette ikke en helt ny tråd, men håber da du har fundet et råd.:)


Kommentér på:
HJÆLP - gode råd ønskes

Annonce