{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.649 visninger | Oprettet:

Huskanin {{forumTopicSubject}}

Vil hører lidt om hvordan i holder huskaniner.
Har kaninen sit bur men buret er åbent hele døgnet (sådan lever min kanin).
Hvis i har droppet buret hvad har i så i stedet for ? Læste noget fra USA, hvor der stod, at huskaninen skal have et sted, hvor den kan trække sig tilbage og får ro og dette sted skal respekteres som kaninens domæne.
Har i ellers lavet noget til at stimulere kaninen, så den har et indholdsrigt liv.


Kommentarer på:  Huskanin
  • #1   20. mar 2015 Min har et bur, da vi af og til har brug for at lukke ham inde (ved besøg af hunde, der ikke kan med kaniner), hvis ikke vi havde buret ville han få en anden base. Jeg overvejer meget at købe sådan en, og skære hul. Det ser noget pænere ud end et bur. http://www.ikea.com/PIAimages/22522_PE107400_S4.jpg

    profilbillede
  • #3   20. mar 2015 Sjovt jeg har overvejet den samme fra ikea jeg ville fylde den med hø, men nu har jeg lige købt en ferplast atlas car 80 transportbur (købt i dba for kun 300 kr) Vi har hevet gitrene af (men de kan sættes på igen ved behov) og har fyldt det med 9 forskellig slags hø (gik amok i hø da maxizoo fik nye lokaler i Glostrup og der var 25% på alt).
    Nico leger med en trumle med huller i som står på 2 ben og han skal dreje den rundt for at få en godbid. Fik den til jul og har ikke forstået systemet endnu trods træning. Han tager hele hovedet ind under den og vælter den og slås med den indtil godbidden kommer, den er købt i maxizoo. Så har han living world teach 'n great som er et såkaldt intelligent legetøj med 3 sværhedsgrader og det har han styr på.
    Jeg har også skåret huller i kasser en i hver ende og så bider han dem selv større. Har lige købt et 3 etagers paphus som hedder Cottentail cottage og en tunnel som hedder Tunnel Haven som er en paptunnel som kan strækkes til 1,5 meter lang altså lidt harmonika artig - geniale ting men dyre og blev endnu dyrere fordi jeg bestilte dem i Norge og Norge ikke er medlem af EU, så skulle jeg også betale told. Så har Nico diverse ting i hø og pilegrene altså sådan nogle tunneler og en græs-seng hedder den vist. Jeg har også købt kattetræer i den blå avis og moderniseret dem så Nico kan hoppe fra niveau til niveau og øverst der kan han se ud af vinduet. Vi har en lukket altan som jeg varmer op og det er blevet Nicos legeland. Jeg har også et spring stående i stuen og 2 tunneller i nylon en lang og den sætter jeg sammen med en kort tunnel med 3 "ben" og så har han lige fået en kort knitre tunnel som er beregnet til katte, men Nico elsker tunneller og ting som knitre. Hvis vi har glemt en plastikpose i hans højde så er han der straks.


  • #4   20. mar 2015 Simse
    Hvad hedder den fra IKEA kan ikke finde den på deres oversigt over opbevaring. Ville finde målene.


  • #5   20. mar 2015 Hol hedder den. smiley

    Mette: Det er en automatisk foderskål, der fodre på faste tidspunkter. Den bruger jeg de dage, hvor jeg ikke er hjemme til at give piller på de tidspunkter jeg plejer.


  • #7   20. mar 2015 Mine kaniner er fritgående. De har et bur hver samt et fad. Burene bruger de faktisk ikke til andet end fad med mindre de bliver sat ind i dem af mig, hvis jeg har brug for at de er lukket inde. De render bare rundt som en kat ville gøre det og ejer hele hjemmet smiley Meget af tiden tilbringer de i vores seng med enten at løbe rundt og lege eller sove der. Alle vores kabler er sat i det man kalder en cable-eater for at de ik æder dem.

Kommentér på:
Huskanin

Annonce