{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.834 visninger | Oprettet:

Starten til huskanin {{forumTopicSubject}}

Hej! smiley

Det er mig der har oprettet gruppen, men jeg fik faktisk først min lille kanin hjem igår, som skal være huskanin. Derfor håber jeg at kunne få råd fra jer herinde, hvis der opstår spørgsmål. Men indtil videre går det hele langt over forventning. Han er allerede faldet til i hans bur, og er en super skøn og nysgerrig unge. Jeg er helt sikker på at det nok skal gå os rigtig godt! Jeg holder ham i buret her i starten, som jeg har forstået er bedst når man ønsker en renlig huskanin smiley Men jeg snakker rigtig meget med ham, og hver gang jeg kommer ind på værelset skynder han sig hen til kanten og vil nusses. Han er simpelthen bare dejlig!!

Er der nogen af jer der kunne tænke sig at fortælle jeres historie om jeres huskanin(er)? smiley

Mvh. Sofie Mortensen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Starten til huskanin
  • #1   19. okt 2013 Min historie er ikke så lang (endnu), men kan da fortælle den alligevel smiley
    Jeg fik Elvis hjem for knap en måned siden, og han faldt fint til i buret, men da jeg ville give ham nyt vand, for han frem og kradsede mig, så jeg skrev til den meget hjælpsomme opdrætter, som svarede, at det nok skyldtes at Elvis var en smule utryg. Hun skrev om en øvelse vi kunne lave, som gik ud på at jeg sætter nogle bøger under lågen på hans bur, og sætter mig tæt på og læser etc. Så da nysgerrigheden havde vundet over frygten hoppede Elvis ud på lågen, og jeg kunne lige så stille nusse ham på hovedet. Efter vi i en uge havde lavet øvelsen hver dag, kunne jeg lige så stille tage ham op fra bøgerne smiley
    Nu er han så småt ved at blive renlig (det mener min mor ikke), så lige nu glæder jeg mig så meget til han kan løbe rundt i vores hus, så vi (forhåbentlig) kan skille os af med det kæmpe bur han har xP


  • #2   19. okt 2013 Det lyder skønt! Dejligt at have en øvelse der overvandt hans utryghed! Mio begyndte allerede igår at hoppe ud på os når vi sad ved siden af buret. Men han tør endnu ikke hoppe ud af buret rigtigt. Så jeg har trygt lågen til at stå åben, uden at han forsvinder for mig smiley

    Men det lyder skønt Masha, det bliver dejligt at kunne følge hinanden!


  • #3   19. okt 2013 Ja, på et tidspunkt følte jeg mig virkelig også lost. Jeg syntes jeg havde læst om alle de "problemer" der kunne opstå, og hvordan man skulle tackle dem. Troede jeg stod med en agressiv kanin, men han har virkelig ændret sig siden vi begyndte på øvelsen, og nu har vi også bare lågen åben hele tiden smiley
    Det er så dejligt at have en at "følges med", for den måde vi vil have vores næsten lige gamle kaniner minder rigtig meget om hinanden udfra hvad jeg har læst af dig! smiley


  • #4   19. okt 2013 Dejligt at høre! Godt at du fandt en løsning.

    Ja, det lyder da sådan - hvornår er Elvis fra? smiley


  • #5   19. okt 2013 Han skulle være fra 25/6, men er lidt i tvivl, for tror nærmere han er fra d 25 juli smiley

  • #6   19. okt 2013 Okay smiley Mio er fra 12. august smiley Så er der jo ikke så langt imellem dem smiley

  • #7   19. okt 2013 Ej hvor hyggeligt smiley Har du fået min besked? Har sendt den to gange, men ved ikke om det har virket smiley

  • #8   19. okt 2013 Næææh, jeg har ikke fået noget? smiley

  • #9   19. okt 2013 Nåh, må prøve igen når jeg kommer hjem i aften smiley

  • #10   22. okt 2013 Jeg fik Hector hjem for 14 dage siden. Han faldt hurtigt til i buret, og var meget nysgerrig - så længe han ikke blev løftet! Han er hurtigt blevet renlig og gav fint tegn når han "skulle noget", og kom så i buret. Men efter en uge begyndte det lille pus at blive våd om næsen og nyse lidt. Så i torsdags tog jeg til dyrlægen og han kom i behandling med baytril som er sluttet i dag. Desværre har det gjort at han slet ikke er glad for at blive løftet, fordi jeg har været nødt til at holde ham fast når han har skullet have baytril dagligt i de sidste gem dage smiley

    Men han er dog fortsat snaksaglig og jeg flyttede ham ind på mit værelse i torsdags efter dyrlægebesøget da han er vant til at være hos mig, så nu står hans bur åbent hele tiden når jeg er hjemme, og han spæner rundt smiley Han har så desværre fået den dårlige vane at besørge når han hopper op i min seng, selvom han nemt kan hoppe ind i buret -.- Men det arbejdes der på smiley


  • #11   22. okt 2013 Lyder rigtig spændende Line. Ærgeligt at han blev syg!

    Jeg bestræber mig også på kun at løfte hvis det er nødvendigt. Så vi arbejder meget med at han skal gå derhen hvor jeg "klapper" i jorden med hånden. Og det er han faktisk rigtig god til smiley

    Håber Hector er helt okay igen! smiley


  • #12   22. okt 2013 Det var rigtig ærgerligt, men han har ikke været våd om næsen siden fredag, så tror på at de skud antibiotika han fik hos dyrlægen havde en hurtig virkning smiley Han nyser dog en gang imellem, men det er slet ikke et nys som inden han kom til dyrlægen, så jeg mistænker at det kan være støv fra hø og foder som generer ham til tider..

    Mine dyr har altid været vant til at blive løftet rundt på, så han skal nok lære det - lige nu ligger han under min seng og daser smiley

    Men indtil videre er han okay, nu er vores krig med baytril jo slut, men han har spist fint hele tiden igår var han dog lidt sløv. Men de små dyr kan jo også have en off-dag ligesom os smiley


  • #13   22. okt 2013 Dejligt at han er okay smiley

    Ja, det kan de jo! smiley


  • #14   22. okt 2013 Jeg håber bare at det bliver ved!

    Men han er en bestemt bisse! Han bider i tremmerne når jeg lukker buret (der ligger en video her inde) og når jeg blander foder er han der som et bøjet søm og tager af det som han vil ha! smiley
    - Han får piller med lidt burgess excel, lidt rabbit royale og en lille smule tørret persille smiley


  • #15   22. okt 2013 Hahhaha, de er sjove de små bøller smiley

  • #16   22. okt 2013 Han er nået der til hvor han er irriterende om aftenen smiley Jeg er nødt til at hænge et tæppe overburet så han ikke får noget lys ind før der er ro - og når der har været ro længe nok kan jeg fjerne lidt af tæppet så han faktisk også kan trække vejret der inde smiley

  • #17   22. okt 2013 Hahahha! Mio har også holdt mig vågen om natten ved at hoppe rundt i buret smiley

  • #18   23. okt 2013 Jeg har en dejlig pige , som jeg fik for ca 3 måneder siden. Hun elsker at løbe rundt i stuen. Hendes ynglingsteder er inden i sofaen (ja hun har gravet hul under sofaen), og så er der spiseborde stolene som bare er skide hyggelige at tage en lur på, når de er skubbet ind under bordet.
    Karla er en meget nysgerrig men også til tider meget forsigtig ved nye ting/personer

    Desværre begyndte hun at blive aggressiv, stille, og ville slet ikke snakke til sidst. Det endte med at hun begyndte at bide ud efter os. Derfor tog jeg beslutningen om at sterialisere Karla. Det var meget hårdt i den periode, men jeg har nu verdens sødeste kanin. Så jeg er sikker på at det var det rigtige at gøre for os begge to.

    Et problem jeg kæmper lidt med er at hun hopper op i sofaen og tisser, samt ligger kugler. Jeg har på fornemmelsen at det er markering. Da hun ellers hopper ind i sit bur når hun ellers skal på toilet. Kom endelig med gode råd til dette smiley !!



  • #19   23. okt 2013 Det lyder rigtig dejligt Lotte. Jeg er sikker på der er andre herinde der har erfaring med dit problem, måske kan du oprette en tråd herinde? smiley

  • #20   5. nov 2013 hej jeg har godt nok to men skrive om dem begge

    den første jeg fik var ninka som jeg købte som en hun men da han så blev kønsmoden var han så en han kanin men han er en rigtigt sød lille fyr og meget mad glad når jeg stå op om morgen stå han på bagben op af buret jeg har haft ham siden april og han har fået mere energi. men til sommer bliver han kastraet da han skal kunne gå sammen med min anden kanin smiley

    min anden kanin hedder lullaby. jeg have bestem mig for at jeg ville have en mere da jeg er i skole mange timer, jeg købte ham ved samme alver som jeg købet ninka.
    lulle er en lidt navøs lille fyr men efter han kom ind i et andet bur er han faldet mere til ro, han er en rigtigt nutte og rolig lille fyr han skal osse kastraers til sommer
    det er min plan at de skal gå sammen i et stort 3 lags bur(sorry er ordblind så staver ikke så godt)
    og så kommer de til og gå rundt i lejligheden når vi er hjemme


Kommentér på:
Starten til huskanin

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce