{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

Huskanin og renlighed {{forumTopicSubject}}

Jeg måtte aflive min elskede Nico for 3 måneder siden og er stadig helt knust, han startede som en kanin i et stort bur i 2.etager på min datters værelse og endte meget hurtigt som min skat som jeg var sammen med hele tiden og hvor buret blev rykket ind i stuen og var aldrig lukket og stuen og vores altan blev der hvor Nico havde tuneller og huse og andre legeting Han blev altså huskanin. Han brugte sig bur som toilet men i vores tidligere lejlighed der valgte han pludselig at besørge midt i vores walk-in closet og jeg kunne ikke vende ham fra så vi satte et toilet her som det han havde i buret. I vores nye lejlighed var der ingen problemer og her købte jeg en hunde transport-kasse med det formål at give ham forskellige slags hø i den, da han altid var småtspisende med hø så vi prøvede mange mærker. Det blev så også et toilet, som vi så lagde strøelse i et stort fad og så hø over det hele så det var nemmere at skifte "toilet-delen" uden at skulle skulle hele kassen som var meget stor.
Min mand og jeg taler meget om at få en ny kanin eller 2 og denne gang ikke købe en unge, men give en masse kærlighed og opmærksomhed til en som kommer fra Guldborgsund kaninhjem eller internat eller få den fra nogen som ikke kan have deres kanin/kaniner mere, så de ved deres kanin vil få rigelig opmærksomhed og bevægelsesfrihed.
Mange huskanin har slet ikke et bur og vores spørgsmål er hvordan lærte i jeres huskanin hvor i ønskede at den skulle have toilet og meget gerne høre fra jer hvor det ikke bare gik problemfrit hvad blev løsningen så?
Vi overvejer nemlig bur eller ej.
Nico var neutraliseret så renligheden var ikke påvirket af kønshormoner og det vil vores kommende kaniner også blive.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Huskanin og renlighed
  • #2   9. jul 2017 Har fået en besked jeg ikke kan åbne
    Beskeden starter " hej Vinnie jeg har en steraliseret.....
    Ved ikke om det er et midlertidigt "gnavergalleri" problem eller min tablet blot så du ved jeg ikke kan læse din besked


  • #4   10. jul 2017 Et godt trick kan være at placere toilettet under høhækken - kaniner spiser gerne mens de er på toilet smiley
    Uden bur har man jo stadig en base hvor mad og vand er og her ville jeg sætte toilettet. Måske starte ud med et afgrænset område, i stedet for at give den hele huset fra start, den skal jo også lige se det nye an.

    Jeg har selv overtaget kanin fra internat, hun var steriliseret da jeg fik hende hjem og det gik helt problemfrit at få hende renlig. Hun havde et bur som base, så det stod altså bare åbent og herinde var toiletbakken som hun brugte fra dag ét hos mig - hun var ikke vant til bakke hos internatet.


  • Bente A
    Bente A Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Svar: 5
    #5   21. jul 2017 Hej. Har I fået en ny kanin? Men før jeg skriver videre. I bor garanteret langt fra Aalborg, for de fleste herinde bor på Sjælland. Underligt synes jeg, for der er der også folk her i Nordjylland der har kaniner. Mvh. Bente A

  • #6   21. jul 2017 Tillykke med din nye kanin.
    Jeg har fået mange gode svar fra jyder 😁 så kvaliteten er i top, selvom du ikke har mødt Aalborgensere herinde...endnu;)


Kommentér på:
Huskanin og renlighed

Annonce