{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

[Marsvin] Svært at sælge - hvad gør jeg forkert? {{forumTopicSubject}}

Jeg har siden december 2012 haft et par marsvineunger (som nu er ungmarsvin, efterhånden) til salg. De er annonceret herinde, på diverse marsvinefora, på Gul og Gratis og på DBA, men bortset fra et par enkelte useriøse henvendelser har der slet ikke været nogen henvendelser på dem.

Det får mig til at tænke: Hvad pokker gør jeg galt??

Jeg forlanger 200 kr. for en hun inkl. stamtavle og 175 kr. for en han inkl. stamtavle. Det er kæledyr, og de har været vant til at være i hænder og er nusset og pusset om, siden de blev født, så de er ret tamme, søde og charmerende + jeg lader cd med billeder, madpakke, grøntliste og pasningsvejledning medfølge ud over stamtavlen.

Er der nogen, som kan give mig et par fif? Er det, fordi jeg formulerer mine annoncer forkert, mon? Eller kan det have noget med min geografiske beliggenhed (Nordvestjylland) at gøre?

Selvfølgelig er jeg indstillet på at beholde dem, hvis de absolut IKKE kan sælges - så må jeg bare droppe det der med at opdrætte - men jeg undrer mig bare over, at det er SÅ svært at sælge... Jeg synes jo, der ser ud til at være et rimeligt salg, når jeg kigger rundt på de forskellige opdrætteres hjemmesider.

Kan det være, fordi jeg ikke har et decideret stamnavn og en hjemmeside?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  [Marsvin] Svært at sælge - hvad gør jeg forkert?
  • #1   12. jun 2013 jeg satte et par hanner på 1½ år til salg forleden, brødre der havde gået sammen siden de var unger, inden der var gået ½ dag havde jeg fire på venteliste og måtte deaktivere annoncen. Det var på dba.... jeg tror grunden til mine blev revet væk især var at det var et PAR som gik godt sammen. Så prøv det evt: find en makker til din han og en til hunnen og observer de hygger sig sammen i en måneds tid og sælg dem så som par hvis det går fint. Folk vil gerne have marsvin sammen, det er efterhånden gået op for de fleste at de ER flokdyr... så voksne dyr er nemmere at komme af med hvis de har en ven/veninde:) forøvrigt sælger jeg dem for 100 kr stk når de er voksne og ikke avlsegnet til racedyr...

  • #2   12. jun 2013 altså nu intresere jeg mig ikke for marsvin men jeg kiggede lige din annonce og jeg kan ikke se hvad der skulle være galt?

  • #3   12. jun 2013 Din bellingenhed kan måske evt. være lidt problematisk for nogle at komme hen til eller en for stor pris.
    Men det kan sagtens bare være fordi, der måske bare var et andet kuld unger på samme tid som måske var mere indbydende i nogle's mening. smiley


  • #4   12. jun 2013 Må man spørge hvorfor du vil have mere for en hun end en han?
    Måske det kan være det?


  • #5   12. jun 2013 Jeg har så ingen forstand på Marsvin.

    Men jeg prøver selv at få solgt nogle hop/kæl kaniner, de havde været tilsalg jeg tror flere uger også (nogle af dem), så lige pluselig var der en henvendelse på Molly, hun blev hentet, så kom der en og hentede Filur (Mandag) også igår er der en fra Nordjylland der skriver på Nusser og Toffifee, hvor jeg må sige Toffiffee er reseveret.

    Min pointe er jeg tror bare du skal give det massere og tid, og skriv på annoncer hvor folk søger marsvin, så er jeg sikker på det nok skal komme, fordi syntes helt bestemt din pris er fair smiley


  • #6   12. jun 2013 Stald Volenda - der er større efterspørgsel på hunner.

    Jeg synes også det er nogle fine annoncer - priserne skræmmer heller ikke mig.
    Jeg er så ikke til farverne, men det er jo en smagssag.
    Beliggenheden er for mig heller ikke noget problem, det er kun Sjælland der er det.
    Men jeg kigger altid opdrætternes hjemmesider, inden jeg kigger dba osv. - dog er det et plus at du stadig har stamtavle på dem.


  • #7   12. jun 2013 jeg bemærker lige du skriver
    "sælges IKKE som alene-marsvin"

    så er du jo nødt til, som jeg forslår, at sælge dem med en makker, ellers kan jeg da godt forstå de ikke bliver solgt..


  • #8   12. jun 2013 Ja men du kan da også få penge for at tilbyde en han til parring smiley

  • #9   12. jun 2013 Nej det er man ikke nød til.

    Jeg sælger ofte marsvin hvor køberen enten har marsvin i forvejen eller som finder et marsvin et andet sted hvis ikke jeg har en som jeg kan sælge med.

    Så man er ikke nød til det bare fordi man ikke selv har andre og kan med sælge.


  • #10   12. jun 2013 Sætningen skal vel bare omformuleres til "sælges ikke til at gå alene."

  • #11   12. jun 2013 Jeg har ikke marsvin mere, men da jeg havde marsvin eller da jeg skulle købe dem gik jeg altså kun efter de annoncer hvor de sælges som par, jeg synes det var indviklet at købe fra 2 forskellige steder:)

    Så jeg melder mig enig med Susan.


  • #12   12. jun 2013 Jeg ved det ikke, jeg har som sagt ingen problemer med at sætte dyrene til salg, og folk så selv sammensætter 2 fra mig af.

    Eller selv går ud og finder en anden. Har aldrig haft problemer med det. Der er alligevel rigtig mange som har 1 i forvejen og leder efter en mere.

    Der jo også perioder hvor man ikke har 2 af samme køn til salg, det kan jo ikke undgåes.

    Der ringede faktisk en dame forleden dag og ville købe 1 marsvin til sit barnebarn i gave. Hun fik så at vide jeg ikke sælger marsvin til at bo alene, nå jamen det var ærlig snak sagde hun og så ville hun vende tilbage når hun havde snakket med sin datter om de ville have 2 marsvin.
    Datteren ringene så igår og fortalte de også havde været i en dyrehandel og også der fået at vide marsvin var flokdyr og burde gå 2 sammen.

    Så de enten med at vælge 1 skinnybærer fra mig og så købe 1 skinnybærer hos min søster som så skal gå sammen.



  • #13   12. jun 2013 man ved aldrig hvad 'markedet' ønsker.. sådan er det bare. Nogen gange er der rift om én type marsvin, andre gange noget helt andet.

    Der er vel i princippet ikke det vilde i vejen med dine annoncer... meeeeen personligt kigger jeg ikke ekstra på annoncer i det prisleje uden at der er flere informationer med, som minimum info om forældre. Jeg giver ikke 200kr for et marsvin uden at vide om der osse reelt set ligger noget godt bag (ikke engang hvis jeg falder med et brag for noget).
    De har måske så heller ikke de mest spændende udseender, hvis du forstår mig.

    Og så er det bare nogen gange sådan at man sidder med salgsdyr som ikke lige er det som køberne går efter - og så kan de være nok så lækre.


  • #14   13. jun 2013 Tusind tak for jeres respons. smiley

    Sweet Leaf, jeg troede faktisk ikke, at det var så vigtigt at skrive forældrenes navne ind, når det gjaldt marsvin, fordi så mange kæledyr har tomme stamtavler. Det har lige netop forældrene til disse her unger ikke, men jeg har flere, hvor stamtavlerne er ufuldstændige, netop fordi det ER kæledyr. smiley

    Men jeg vil da prøve at skrive forældredyrene ind.. og se, om det evt. giver noget. Og også prøve at sælge dem med en makker. De har begge en makker, de kan sælges med, så det vil ikke være noget problem. smiley

    Rent udseendemæssigt synes jeg jo egentlig, de er ganske smukke... men det er selvfølgelig en smagssag, og nej; jeg ved godt, at gyldne og gylden agouti ikke er de mest sælgende farver, fordi de er så "almindelige". smiley


  • #15   13. jun 2013 det du skal have med i betragtning er at kæledyr til avl og udstilling er lig med opdrættere/udstillere der stiller lisså tårnhøje krav til indkøb, som var det racedyr.

    Når jeg kigger til mig selv, så kigger jeg både om udseendet tiltaler mig, men jeg kigger meget meget grundigt om hvilke dyr der er bag... altså linjer og opdrættere.
    F.ex. har jeg haft købt et kæledyr udelukkende på baggrund af dyrene bag, fordi jeg vidste at generne ville kunne give den kvalitet som jeg eftersøgte.

    Hvis jeg udelukkende udtaler mig på egne vegne.. når jeg kigger på dine kæledyr, så kan jeg ikke se om der ligger gener bag i en 'ordentlig' kæledyrskvalitet, der kan opveje at udseendet måske ikke lige er lisså *pang* som jeg kunne ønske.
    Her kigger jeg specifikt på linjer der skal være fra opdrættere der i forvejen laver dyr, som klarer sig godt.. det kunne f.ex. være lux, gizmos eller kazoos.
    Er der linjer bag som jeg ikke kender, så skal udseendet enten være noget specielt, hvor jeg kan leve med det, hvis kvallien så ikke er helt det ønskede... eller osse skal jeg kunne få dyret i hånden og mærke efter.
    Uanset om man opdrætter kæle- eller racedyr er det nemlig SÅ ærgerligt at købe et dyr, og så stå med noget man slet ikke kan bruge.
    Jeg har selv flere gange købt fra f.ex. dyrehandler, hvor der lige sad noget som bare var FOR skønt, og hvor kvallien så er mindst middel.. sådan at jeg med den rigtige parring stadig kan få noget som ikke blivere meget ringere end hvad jeg ville foretrække.

    Så der er ikke rigtigt noget med 'bare kæledyr' - det er virkelig hardcore efterhånden smiley


  • #16   13. jun 2013 Så det vil sige, at man faktisk burde lægge hele stamtavlen på ungerne ind i annoncen, eller?

  • #17   13. jun 2013 nej det syntes jeg så ikke du skal... for så målretter du jo annoncen mod kæledyrsavlere. Du vil vel gerne ramme både kæledyrsavlere og folk der bare vil have et kæledyr UDEN avl? bare skriv der er stamtavle med og info om den kan fåes pr mail...

  • #18   13. jun 2013 njaeh måske ikke så vidt, men forældre som minimum. Jeg kigger personligt slet ikke på salgsdyr uden forældreinformation.
    Når jeg kigger på folks hjemmesider, så er der faktisk nogen der på salgssiden ikke har andet information om salgsdyrene end køn, alder og pris... og der bladrer jeg så videre uden at kigge mere efter.
    Der har været opdrættere som argumenterer for at, er man interesseret, så henvender man sig... og ja, men alligevel.. med surferkulturen vi har nu om dage, så skal der jo være noget der fanger interessen, da man ellers kan finde tilsvarende 'vare' med bedre information andetsteds.
    Men nu kigger jeg osse som potentiel køber med avl/udstilling for øje - ikke som køber af hyggemarsvin. Jeg er ikke helt sikker på hvad de tænder på smiley
    Et af dine problemer er osse IMHO at nu har de nået en alder, hvor det ikke er nemt at sælge dyrene.
    Det er sur mås, men den situation har de fleste stået i på et eller andet tidspunkt.


  • #19   13. jun 2013 Jeg har jo nok gjort fejl fra begyndelsen. F.eks. fik jeg dem først sat til salg, da de var næsten flytteklare, fordi jeg var i tvivl om, hvorvidt jeg selv skulle beholde en af dem, og hvem det i så fald skulle være. Og ja, derefter er tiden jo desværre bare gået...

    Men jeg må håbe, der dukker et hjem op til dem på trods. Hvis ikke, bliver de selvfølgelig bare her, og så må jeg erkende, at jeg nok bare skal holde kælemarsvin og droppe det der med opdrættet.


  • #20   13. jun 2013 Nej det er ikke nødvendigvis en fejl, hvis man kan kalde det sådan.
    Man falder bare hele tiden tilbage i at man ikke ved hvad køberne går efter.
    Det er altid lidt af et sats med avl.


  • #21   13. jun 2013 Det er selvfølgelig rigtigt.. altså at det er lidt af et sats. Og alt dette her med avl osv. er også ret nyt for mig. Så jeg lærer hele tiden. smiley

Kommentér på:
[Marsvin] Svært at sælge - hvad gør jeg forkert?

Annonce