{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
616 visninger | Oprettet:

Marsvin - endetarmslammelse? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley

Jeg har et marsvin på 1 år, som tydeligvis ikke har det godt her til aften. Han har svært ved at komme af med afføringen (klumper sig ligesom sammen bagi), kommer med lyde som om han har ondt og ligger meget det samme sted. Jeg har lidt svært ved at vurdere, hvor meget han får spist. Her til aften har jeg kun set ham spise lidt hø og ellers agurk. Jeg har læst lidt på nettet, og det kunne godt lyde som endetarmslammelse.

Der er selvfølgelig bestilt tid hos dyrlægen i morgen, men mit spørgsmål er, om det kan være foderet. Jeg har skiftet foder for ca. en måned siden - kan der godt først ske en reaktion nu? Hvis det viser sig, at det er endetarmslammelse, er der så gode råd i forhold til fodring? Meget eller lidt grønt, hvilket grønt og hvad med fuldfoder? Jeg har haft en del marsvin, men aldrig oplevet dette smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin - endetarmslammelse?
  • #1   7. okt 2018 Endetamslammelse er ikke noget de virker syg af. Men derimod lyder det til han er syg og skal til dyrlægen.

    Hvis han er syg kan han let have problemer med at komme af med afføringen.

    Ud fra hvad du fortæller ville jeg personligt have haft ham forbi dyrlægen med det samme.

    Det har næppe noget at sige du har skiftet foder for så længe siden. Det bedste bud er han er syg, og ikke indtager nok føde, hvilket kan resultere i fedtlever og dårlig odds for at overleve.


Kommentér på:
Marsvin - endetarmslammelse?

Annonce