{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

Marsvin jager andet marsvin {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har et problem som jeg håber nogle kan hjælpe mig med at løse..

Jeg har to han marsvin. Et på næsten to år Charlie og et på næsten et år Eddie. Charlie gik alene næsten det første år og så købte jeg Eddie som en selskabsven. Ingen tvivl om at Eddie tog fører trøjen næsten fra dag et, selvom at han var mindst. Nu er han størst med op til flere gram..
Eddie leder styrtet med hård hånd og i perioder temmelig hårdt! Styringen virker ind i mellem til at blive hårdere og Charlie har svært ved at flygtet og ind i mellem river Eddie hårtotter af ham! Charlie bliver også horet en del - altså det der magtthor.
Skal man lade det ske eller er der noget man kan gøre for at mindske det. Vil jo helst ikke af med nogle af dem, men synes det er noget synd for Charlie og han piber temmelig højt når han mister en hårtot!

Hjælp venligst...
Hilsen Iben


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin jager andet marsvin
  • #1   18. jul 2012 Har han sår, og er det så slemt at de skal skilles synes du?
    Altså, da mine hanner kom op at slås skilte jeg dem ad, pågrund af den mindste havde sår. I dag kan de ikke tåle at se hinanden mere. Men ihvertfald, er det så slemt at de skal skilles synes du. Gør det der er bedst for dem, og hvis de skal skilles ville jeg råde at købe to nye unger til hver smiley


  • #2   18. jul 2012 Jeg ved ikke om jeg kan hjælpe så meget men har hørt at man skal skille dem ad i noget tid og sætten dem sammen igen i et helt andet bur som hverken den ene eller anden har været i før også se hvordan det vil gå smiley

    -Men en ting der er meget vigtigt at huske er at marsvin er lidt som mennesker og hvis et menneske ikke kan sammen med en person kommer mennesket aldrig til at kunne med den person. det er det samme med marsvin smiley

    Håber det hjalp lidt står ''desværre'' også selv og skal finde en han til mit han marsvin s;


  • #3   18. jul 2012 Skiller du dem ad for at sætte dem sammen igen, så er du da sikker på det går galt smiley

    I perioder vil der være lidt skænderi når de lige skal være sikker på rangordnen. Bliver det til sår og bid, ville jeg skille dem ad og evt. stille dem i to bure op af hinanden. Ellers ville jeg lade dem blive sammen.


  • #4   18. jul 2012 du kan også overveje at sætte en skillevæg i buret (fx noget voilerenet) så de har hvert deres rum men kan snakke sammen hvis de vil.

  • #5   19. jul 2012 Hej igen.

    Jeg har desværre været nødt til at skille dem ad til aften. Eddie gik helt amok på Charlie efter at han havde været ude lidt.
    Vil det hjælp at de blev kasteret?

    Vil godt nok være meget ked af at skulle af med en af dem...


  • #6   19. jul 2012 det vil kun hjælpe hvis du så giver dem en hun hver i hvert sit bur? marsvinehanner som ikke tolererer andre hanner inden kasteration vil ikke kunne gå sammen efter.

  • #7   19. jul 2012 Åhh øv.. 2 marsvin er mere end rigeligt. Skal slet ikke have 4..
    Jeg ser tiden an med dem boende i hver deres bur. Vil jo helst ikke af med en af dem..


  • #8   19. jul 2012 det er faktisk mere effektfuldt at smøre dem ind i hinanden;) jeg tager et marsvin i hver hånd (jeg har store hænder;)) gnider rumpetten på den ene langs ryggen af den anden så den anden kommer til at lugte af den ene... og gentager omvendt.... så de begge lugter af den anden på ryggen, det kan godt forvirre/berolige dem så meget at det går... men ikke hvis de allerede HAR været oppe og bokse, så virker det ikke...

Kommentér på:
Marsvin jager andet marsvin

Annonce