{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.844 visninger | Oprettet:

hjælp mig! sår på poten!! (marsvin) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Her i fredags skulle jeg ordne mit lille marsvins bumlefoot/tør hud(bumlefoot'en er næsten væk næsten kun tør hud). Jeg plejer altid at klippe det af, med en negleklipper og har aldrig haft problemer med det før. indtil i fredags hvor smilla havde fået nok af at være oppe hos mig. og da jeg har fat i det rigtige sted med klipperen, trækker hun sin fod til sig! og noget af hendes hud bliver revet op, og det blødte så sindsygt meget!! smiley
Hud ''flappen'' har næsten sat sig på plads men hun har jo et sår på foden nu og er så bange for at der går betændelse i det og hendes fod udvikler sig til sindsyg slem bumlefoot.
Hvad kan jeg gøre for at undgå at hun får betændelse og hvordan jeg kan rense hendes fod ordentligt?
håber virkelig i vil hjælpe mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp mig! sår på poten!! (marsvin)
  • #1   20. jan 2013

    Altså jeg ville sige at du skulle rense det med klorhexidin også holde øjne med det og lade det hele, og rens netop med klorhexidin for at der ikke går betændelse i men hvis der gør så det et smut til dyrelægen og hvis det så slemt som du beskriver det ville jeg nok tage den til dyrelægen men hvis det er et lille sår så rens det


  • #3   20. jan 2013 havde også overvejet at ligge fleece tæpper ned til hende.
    Jeg syntes ikke det er så forbandet slemt det blødte bare rigtig meget og det gør at man nærmest går i chok.som jeg skrev har ''flappen'' sat sig pænt på plads men jeg er self stadig bange s;


  • #5   20. jan 2013 havde hun bumblefoot i forvejen eller er det bare det du kalder alm tør hud? for det er SLET ikke det samme... men jeg får lidt indtrykket af du bare bruger udtrykket bumblefoot om hård hud?

  • #6   20. jan 2013 Både og, susan det jeg mener med det er at hun har haft bumlefoot men det er næsten væk så det er mere hårdhud. og er ikke helt sikker på om det stadig er der.

    Mathilde. jeg ved ikke helt hvad du mener med [men hår dr betændelse i..] men nej det vil jeg ikke mene hun har for hun løber rundt og er glad man kan slet ikke mærke på hende at hun har det sår. Selv da det lige var revet op reagerede hun næsten ikke på det.


  • #8   20. jan 2013 Nårre smiley Den er er bare lidt rød nu men det skete også igår så venter lige en dag eller to med noget klorhexidin. de skal alligevel snart til sundheds chek smiley

Kommentér på:
hjælp mig! sår på poten!! (marsvin)

Annonce