{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.893 visninger | Oprettet:

Jeanette D
Jeanette D
Tilmeldt:
13. mar 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Hjælp mit marsvin har store sår rundt om øjnene {{forumTopicSubject}}

Hejsa håber i kan hjælpe mig jeg har købt 2 han marsvin ved dyrehandleren for 2 måneder siden den ene har nu kradset sig så meget på ryggen at den har sår samt rundt om øjnene har den store sår skorper jeg har været ved dyrlæge ig der fik jeg noget til at putte i nakken på begge for pelsmider. Det er nu en uge siden og jeg syntes det heler på ryggen men ved øjnene er der meget store sårskorper og det bevæger sig mod næsen og øret


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp mit marsvin har store sår rundt om øjnene
  • #1   13. mar 2013 Aldrig køb fra en dyrhandel !!!

    Det den har om øjet er ringorm.


  • #3   13. mar 2013 Ligner svamp.
    Det kan behandles med et middel du kan købe i håndkøb på apoteket - Imaverol vet. Dyret, inkl. dem den går sammen med, vaskes i opløsningen som ikke skal skylles ud igen men bare tørres.
    Gentag som der står på sedlen deri.


  • #4   13. mar 2013 Og er du i tvivl, så søg dyrlæge.

  • Jeanette D
    Jeanette D Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #5   13. mar 2013 Jeg har lige ringet til min dyrlæge igen han har lagt noget til mig på apoteket jeg skal snørre på de ramte steder.. Føler ikke rigtig han har styr på en skid den hvide er også nu begyndt at få skæl på fødderne og har meget rød hud på ryggen og ingen hår bag ørene det simpelhen svineri forhandlerne vil ku tag den tilbage og gu mig penge ingen hjælp til dyrlæge :(( vil jo ikke af med dem men havde nu heller ikke regnet med de skulle koste så meget inden for 2 måneder at holde marsvin.. Det bare så synd for dem de skriger nogle gange :(( ved bare ik om jeg skal ofre flere penge ved ham..
    Kan man få det i snakker om på håndkøb ??


  • #6   13. mar 2013 Hm, sikke et dilemma..
    -Men det ville aldrig have været sket hvis du havde købt hos en god opdrætter..

    Jeg ville nok aflevere dem tilbage, og købe hos en opdrætter, eller aflive dem..


  • #7   13. mar 2013 Sikken en kedelig oplevelse... øv øv ...
    Men godt de bor hos dig nu hvor de kan få noget pleje og kærlighed. Jeg er heller ikke udpræget fan af at dyrhandler... handler med dyr. De fleste af dem skal jo leve af det og sætter profit før ansvar... (ved godt jeg skyder med spredhagl). Jeg har selv været dyrhandler os og vægtede mit ansvar meget højt. Jeg syntes godt man kan købe sine dyr hos en dyrhandler... men det skal være en man er tryg ved og så skader det bestemt ikke at man ved hva man skal kigge efter på de dyr man er interesseret i eller måske tager én med på råd og indkøb.
    Hvorvidt du skal skifte dyrlæge.... hmmm... en anden mening kan ikke skade nogen... så det kunne være en ide.
    Held og lykke !


  • Jeanette D
    Jeanette D Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #8   13. mar 2013 Nej det ved jeg så nu troede da hos en dyrehandel fik man raske dyr.
    ville da slet ikke kunne bære tanken at aflevere dem tilbage de ville vel bare klaske deres hovedet mod et bord, desuden har jeg 2 børn der elsker dem og snakker med dem hver dag
    Køber heller aldrig dyr hos en dyrhandler igen


  • #9   13. mar 2013 Problemet ved at købe hos en dyrehandler, som ikke vægter sit ansvar højt er netop, at dyrene kan risikere at komme til at koste dyrt i dyrlægeregninger, fordi de ofte fejler noget. Men det må man acceptere, når man vælger at købe dyr i en dyrehandel.
    Penge, man kunne have svaret ved at købe dem hos ansvarlige opdrættere i stedet for (der findes også uansvarlige opdrættere).


  • #10   13. mar 2013 Vil lige indskyde, at det faktisk ikke kun er dyrehandlerens skyld. Mange af dyrene er syge allerede når dyrehandleren får dem fra personen, der aflevere dem.

  • Jeanette D
    Jeanette D Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #11   13. mar 2013 Von fancy
    Kan det godt købes på håndkøb er det ikke noget med at det skal være på 2 procent og ikke 1 som det man får på håndkøb ? Det syntes jeg at ha læst herinde et sted ?
    Har du erfaring med svamp og smitter det den som den går i bur med ?
    Den har det på både fødder/ øjne/øre og ryggen ??
    Og nu snart ned på næsen stået et ret højt 0,5 mm ses ikke så godt på billedet..
    Og så har den hvid skæl mange steder


  • Jeanette D
    Jeanette D Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #12   13. mar 2013 Tak for jeres hjælp og svar smiley

  • #13   13. mar 2013 Hvis du skriver, hvor du bor henne i landet, er der sikkert nogen, som kan anbefale en bedre dyrlæge, så din stakkels små grise kan få det godt igen.

  • Jeanette D
    Jeanette D Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #14   13. mar 2013 Jeg bor i Horsens og bandit og bølle er købt i petworld


  • #15   13. mar 2013 Ja Horsens er ikke lige mit område, men der må være nogen, der kan anbefale en marsvinekyndig dyrlæge smiley

  • #16   13. mar 2013 Jeg tror de har skab, når den anden nu også er begyndt at få store sår, så stærkt går det ikke ved svamp.
    Grunden til det bliver kraftigere EFTER behandling mener jeg er pga der dør mange mider på en gang og sådan en gang døde mider under huden klør mere end levende mider. Det skulle gerne gå den anden vej om et par dage. Du kan dog få noget smertestillende ved dyrlægen og evt noget kløestillende, det burde du IKKE skulle betale ny konsultation for, for det hører under efterbehandling (når det er samme dyrlæge selvfølgelig), så betaler man kun for medicinen og indsprøjtningen, ikke et konsultationsgebyr mere. Ring til dyrlægen i morgen og sig i er nødt til at have noget til at dulme deres kløe for ellers klør de sig helt til blods.


  • #17   13. mar 2013 er den dyrehandler forøvrigt en del af en kæde? hvis de er så tag en kopi af alle udgifter du har haft til behandling og send til kæden og bed om de dækker dem.


  • #18   13. mar 2013 Er enig med Susan - tror også det er skab. Mit gamle marsvin blev også købt i en dyrehandel, og da vi fik ham hjem kløede han sig hele tiden og peb når man løftede ham. Vi opdagede så en masse sår på hans hud, så vi tog ham med til dyrelægen som gav ham noget medicin som hurtigt hjalp..

  • #19   13. mar 2013 Prøv at kontakte hende her http://www.kappelsmarsvin.dk/
    Hun kan sandsynligvis henvise dig til en bedre dyrlæge i nærheden af Horsens.


  • #20   13. mar 2013 lyder som om dyret er blevet behandlet mod sellnick ved dyrlægen, men jeg kunne nu forsat godt tro den har svamp også.

    Sellnick plejer ikke at sætte sig så specifikt omkring øjnene synes jeg ikke, hvorimod svamp gør det. Svamp kan udvikle sig ret hurtigt fra de første sår til den klør sig meget.

    Men det lyder som en behandling for sellnick den har fået og også normalt at det lige bliver værre før det bliver bedre.

    Men bestemt en træls oplevelse... Og som de andre siger aldrig køb i en dyrehandel. Det er en dyr lektie desværre....


  • #21   13. mar 2013 Susan: Petworld er en kæde butik smiley husk kvittering på køb af marsvinene..

  • #22   13. mar 2013 susse: åh jeg fandt det, læser ikke alle indlæg lige grundigt;)

  • #23   14. mar 2013 Susan: det er i orden smiley

  • Jeanette D
    Jeanette D Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #24   14. mar 2013 Hej alle tak for jeres hjælp jeg vil prøve at købe det mod svamp og vaske dem i det smiley
    Sortfod kan det købes i håndkøb ? Mvh jeanette
    Endnu engang tak smiley


  • Jeanette D
    Jeanette D Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #25   14. mar 2013 Jeg har kontaktet kæden ig de tilbyder at betale halvdelen af dyrlæge regningen smiley

  • #26   14. mar 2013 Ja Imaverol mod svamp er i håndkøb på apoteket.
    Hvis de påstår det ikke er i håndkøb, så bed dem så det op - det er åbenbart et problem på nogle apoteker.


  • #27   14. mar 2013 Til Jeanette D.
    Ved ikke om andre har skrevet det, men blot til INFO, så har marsvin af natur ikke hår bag ørene *S*

    Håber at Bølle og Bandit snart er frisk igen.


  • Jeanette D
    Jeanette D Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #28   14. mar 2013 Haj mange tak for oplysningen så ved jeg da det er normalt de ingen hår har bag ørene tusind mange tak fir alle jeres råd smiley

Kommentér på:
Hjælp mit marsvin har store sår rundt om øjnene

Annonce