{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.978 visninger | Oprettet:

Mit marsvin bider :( {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg er brugerens storesøster der skriver, da jeg ikke selv har fået købt mig en bruger smiley
Jeg har fået et marsvin, hun er ca 2 mdr gammel. Jeg købte hende fra en dyrehandel, hvor der var mange dyr i et lille bur. Fik hende den 25 Juli 2012, så det er 5 dage siden. Jeg snakker med hende hver dag, og hun går med min søsters marsvin Rosa. Hun mangler ingenting, hun får nyt mad hver dag og rent vand. Ja jeg tager selv tis og lort i deres bur hver dag! MEN hun bliver ved med at bide, hun siger en advarselslyd og så bider hun. Det er sjældent hun kommer med hyggelyd! Jeg kan rigtigt godt lide hende, og er blevet glad for hende. Men jeg vil ikke have et marsvin der bider! Min søsters marsvin Rosa (som er oprettet herinde nu) slapper af og bider ikke. Rosa fik min søster den 24 Juni 2012.
Hvad skal jeg gøre? Hun stopper ikke med at bide og slapper ikke af, og vil gerne gemme sig når jeg sidder med hende. Skal jeg gå ned i dyrehandlen med hende, eller hvad skal jeg gøre? smiley
Hjælp mig GG!:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mit marsvin bider :(
  • #1   30. jul 2012 Tålmodighed.

    Det er ikke særlig længe du har haft hende. Og marsvinet skal vænne sig til de nye omgivelser. Til dig og til det andet marsvin.

    Derudover er marsvin fra dyrehandlere ofte mere stresset, og ikke altid raske osv. Og derfor kan man som hovedregl ikke forvente hverken tamme eller rolige dyr fra en dyrehandel, såsom hvis man havde købt ved en opdrætter.

    Det tager tid at gøre marsvin tamme, og gøre dem trygge ved dig.

    Der er ikke andet for end at være tålmodig. Og give godbidde, tage marsvinet ud og hygge med f.eks salat, agurk og andet guf. Og så bruge tid på at gøre hende tam og tryg ved dig.

    Det tager tid, men det er ikke en umulig opgave.


  • #2   30. jul 2012 Er du sikker på hun ikke bliver ved med at bide? Da jeg købte hende havde hun også meget lange negle, men har klippet dem nu? smiley

  • #3   30. jul 2012 Med dyr er der aldrig nogen garantier.

    Men generelt set bider marsvin ikke. Hvis de er trygge ved dig og deres omgivelser osv. så bider marsvin generelt ikke.


  • #4   31. jul 2012 altså jeg syntes der mangler lidt oplysninger... men først vil jeg lige fortælle at marsvin er som børn: de er pisseligeglade med hvad du gør for DEM indtil det angler en dag, så savner de det*SS* så tro ikke dur kan få hende til at elske dig ved at fjerne tis og pøller hver dag;)
    Jeg mangler at vide om hun bider uprovokeret? altså springer hun agressivt hen og bider dig hvis du har hånden nede i buret? for gør hun det, ja så var hun blevet aflivet her, uanset alderen... er det derimod fordi hun smager lidt på dig når du har hende oppe er det normal adfærd for et ungt marsvin der ikke har fundet ud af at det kan altså gøre ondt på os også hvis der bides. Sidstnævnte kan afhjælpes ved at puste hende på næsen når hun gør det og ellers ignorere adfærden så meget som muligt, til sidst (og det plejer ikke at tage lang tid) finder hun ud af at pustet følger når hun bider og så godt smager du med garanti ikke at hun så gider blive ved.
    Der er også den mulighed at du har pillet lidt meget ved grøntet så dine fingre lugter af mad....:)


  • #5   31. jul 2012 Hun virker ikke aggressiv, tror bare det er fordi de gik 8 marsvin i et lillebitte bur! Jeg giver hende en chance for jeg er rigtig glad for hende! Tror bare jeg skal være mere tålmodig! smiley
    Tak for hjælpen smiley


Kommentér på:
Mit marsvin bider :(

Annonce