{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mit marsvin bider!
  • #1   11. jan 2012 hvis et marsvin bider af at man rører ved det, plejer den at være generet af et eller andet. altså at den ikke kan lide at blive rørt på maven eller under hagen.

    hvornår gør han det mere præcist? er det fordi i prøver at nusse ham på maven og hagen, eller er det når i prøver at tage ham op?

    Hvis det er hver gang i prøver at tage ham op, så få undersøgt om hans mave er i orden, og ellers overvej om han kan have haft nogle dårlgie oplevelser omkring (fx at blive nusset dér gentagende gange, selvom han har sagt fra)

    hvis det er mens i har ham oppe, så vil jeg enkelt sige, lad være med mindre det er nødvendigt smiley mine har også bidt efter fingre og håndklæder hvis de sider normalt oppe og jeg skulle forsøge at ae dem under maven smiley

    maven og halsen er jo det mest udsatte, og der vigtige organer og andet er, så mange dyr, bryder sig ikke om at man rør dem dér smiley


  • #2   13. jan 2012 Mange tak for dit svar!

    Han bider hvis man kommer til at røre ham under maven når man tager ham op, hvilket er ret svært at undgå. Og når vi så har ham oppe og vi kommer til at ramme hans mave eller han føler sig truet hvis en hånd kommer for tæt på holder han bare ikke op igen, fordi han efterfølgende føler sig truet af enhver hånd der kommer for tæt på.

    Han er købt i en dyrehandel, men vi er ret sikre på at han er blevet behandlet ordentligt, for dyrehandlen lød meget tilfredse med den familie, der afleverede mit marsvin sammen med hans mor, far og søskende ved dyrehandlen.


  • #3   13. jan 2012 Han kan også bare være meget kilden. Sådan en har jeg smiley

  • #4   24. jul 2012 hej har et marsvin der elsker og bide i sit hus hele tiden hvad er grunden til de gøre det er det fordi hun keder sig eller fordi hun manlger noge eller er hin hus for lille til hin jeg håber nogen kan hjælpe mig den ulykkelige gnaver elsker .

  • #5   25. jul 2012 hvis du er sikker på DU ikke gør noget forkert så opdrag ham som et barn: negativ adfærd ignoreres og god adfærd belønnes... dvs du skal IKKE sætte ham tilbage i buret fordi han har bidt, han skal ikke tro det virker! Bider han hårdt så det gør ondt så pust ham kraftig i hovedet, det bryder han sig ikke om og fatter måske pointen efter bare et par pust, det har de fleste af mine gjort. Nus ham rigtigt når han er "dygtig" og ikke bider. De fleste marsvin kan godt lide at blive nusset overalt i ansigtet, især i panden og nulring af ørekanterne nyder de. Hvis du obseverer marsvin sammen ser du netop at de smågnasker hinandens ørekanter og slikker ved øjnene ved dem de rigtigt godt kan lide:)
    Husk bare altid: de er dummere end et 2 års barn så de forstår ikke skæld ud, du er nødt til at lære deres sprog at kende og så lade være med at gøre de ting han syntes er rigtigt træls...

    forøvrigt gnasker rigtig ange af mine i tøjet når de vil hen og tisse... de bryder sig ikke om at tisse på en og heller ikke på et håndklæde på en... så sker det med gnaskeriet efter du har haft ham ude længe kan det altså være et vink med en vognstang fra ham om at han skal tisse! og så netop for ikke at forstærke den negative adfærd ved at belønne dem må du hellere sætte ham tilbage i buret LIDT tidligere næste gang så han ikke NÅR at begynde at bide...


  • #6   25. jul 2012 hvorfor bider marsvin i ders hus er det fordi der fortænder er for lange eller hvad .

  • #7   25. jul 2012 Christina H: det er anden gang jeg har set du bruger en andens tråd til dine spørgsmål. Det er mest høfligt at oprette en tråd selv når man har et spørgsmål der er helt off topic... at bide i hus har jo intet med at bide en person at gøre;)

  • #8   25. jul 2012 hvad hedder han?

  • #9   9. aug 2012 jens: det er lidt halvgammelt emne det her, Christina er begyndt at oprette sine egne tråde, hun skulle nok bare lige finde ud af hvordan;)

Kommentér på:
Mit marsvin bider!

Annonce