{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

Marsvin bider! {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen, jeg er ret ny i gnaververden her og håbede på nogen erfarne kunne hjælpe mig med at forstå hvad i alverden jeg skal gøre..

For en uge siden fik jeg det sødeste lille Marsvin som går under navnet Timon - han er fra dyrehandel og derfor ikke vant til menneskelig kontakt, alligvel var han dog hurtigt om at vende sig til mig, allerede 2 dage efter, sov han flere timer på mit bryst og ligger rigtigt og snakker. Han er dog stadig lidt urolig i sit bur, gemmer sig når jeg nærmer mig og er ikke ude og hilse på mig når jeg går forbi.

Når han har lagt hos mig helt afslappet har han en gang imellem små bidt lidt i mine fingre, ikke hårdt, men som om han smagte på mig, skulle tisse eller vil ha’ en pause, det virkede ikke til at være ondt ment ihvertfald smiley

Men så i går aftes da jeg havde ham oppe lå han på mit skød helt afslappet og slappede af, der var også roligt omkring ham - min hånd hvilede ved siden af så jeg rørte ham altså ikke, pludselig ud af det blå bider han hårdt i min tommelfinger, det bløder og svier og jeg måtte en tur på skadestuen for at få en stivkrampevaccination - jeg havde ham så oppe her i morges også, en smule utryg desværre og jeg ved ikke om det fordi jeg er for overopmærksom nu, men jeg synes han render rundt i mit skød, hopper op på mine skulder og generelt bare render energisk rundt og direkte går efter mine fingre eller arme, som om han gerne vil bide mig.. og igen jeg ved ikke om det fordi jeg er lidt utryg ved ham nu at jeg bider mærke i det, jeg synes bare lige pludselig at han har set sig sur på mig - hvad i alverden går der af ham? Gør jeg noget forkert?

Han er udover det en sød og kærlig lille fyr som stadig vænner sig til sit nye hjem, og jeg vil så gerne give ham en chance, men hold op det gjorde ondt, og jeg kan mærke jeg er nervøs omkring ham nu, og det vil jeg self, ikke være. Jeg håber i kan hjælpe!

- Monique


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin bider!
  • #1   10. aug 2019 Mit bud er, at han er ved at være kønsmoden smiley

  • #2   10. aug 2019 Nåh for søren, det havde jeg ikke tænkt på - Hvad kan jeg gøre ved det? smiley

  • #3   12. aug 2019 Det ved jeg desværre ikke. Jeg havde bare en kanin, som gjorde det samme. En hun godt nok, men altså. Det var derfor jeg tænkte, at problemet måske var det samme. Med hunkaninen blev det aldrig godt, så jeg leverede hende tilbage og fik en han i stedet for, som ikke "flippede ud" på den måde smiley

  • #4   13. aug 2019 kunne han være blevet forskrækket? marsvin ser dårligt og kan reelt glemme du er der, hvis du ikke laver lidt støj og så får de et megachok hvis du pludseligt bevæger dig. hvilket kan føre til de bider i forsvar og så bider de altså til... har prøvet det EN gang i de ca 10 år jeg har opdrættet marsvin. Har haft over 80 marsvin i den tid vil jeg tro og det skete kun den ene gang. En voksen han på omkring 5 år blev forskrækket fordi mig idiot glemte at snakke til ham inden jeg ville tage ham ud så hang han i min hånd ½ meter over gulvet... måtte en tur på skadestuen også. Han var dybt ulykkelig i 2 uger efter. Slikkede løs på mine fingre når jeg snakkede med ham og undersøgte bidstedet, tror han vidste det var ham der havde lavet det. Han bed mig aldrig igen og det har intet med kønsmodenhed at gøre... unger kan bide i nysgerrighed nogle gange, specielt hvis dine fingre lugter af mad... synet er dårligt og det ligner en gulerod og lugter af gulerod, ergo... haps... unger har jeg vænnet af med at bide ved at puste dem hårdt i ansigtet med det samme det sker, det syntes de er ubehageligt og stopper oftest efter nogle gange...

Kommentér på:
Marsvin bider!

Annonce