{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP . Mit han marsvin
  • #1   12. sep 2011 Er han varm og rød?
    Jeg ville tage til dyrlægen med ham i morgen, da det meget vel kan være optakten til en kastrationsbyld hvis de begynder at blive hævede.
    Hvis han ellers er frisk, og spiser og er aktiv som han plejer, så turde jeg godt vente til imorgen når det "bare" er fordi han er hævet.


  • #2   12. sep 2011 Han er helt hævet, meget . og helt hård .
    Men han spiser som han plejer, men holder lige øje med om han pøller.
    Og så kommer der nogen piv fra ham engang imellem .
    Men ellers så mimre han som han plejer og er glad .
    Men er kastration bylder ikke farlige ?
    Men han er hverken rød eller varm .


  • #3   12. sep 2011 Lyder underligt. Er det bare en hævelse der er pludseligt opstået? Hvis han direkte piver pga. af det havde jeg taget ham til dyrlægen idag.

    Det er enormt svært at rådgive om her på nettet, prøv at ring til vagtdyrlægen og forklar ham/hende sagen, så må de tage stilling til om det er akut eller ej smiley


  • #4   12. sep 2011 Har jeg gjort, men hun spurgte om han kunne tisse og pølle.
    Men det er først noget der er kommet nu, og har jo ikke været hjemme hele dagen, så ved ikke om han kan pølle, men han har lige fået noget grønt, så håber på at han måske lige kunne pølle, så jeg evt kunne vente til imorgen, for en konsultation koster 1200,-


  • #5   12. sep 2011 Altså nu har han lige lavet en pølle .
    Men kan den ikke godt springe, hvis altså at det er en byld .


  • #6   12. sep 2011 Begge mine fik kastrationsbylder, og de kunne absolut ikke springe, det lå alt for dybt. Så de fik skåret dem op.

  • #7   12. sep 2011 En byld kan godt springe ja hvis den bliver spændt nok/fyldt nok med betændelse.

    Men er det en byld bør han også være rød og varm dernede hvor bylden er. Bestændelse gør huden varm nemlig.

    Og at han kan pølle og tisse er der jo ikke noget forkert i som sådan da det ikke er det som man har rodet rundt i som sådan med selv kuglerne.

    Hvis han er ok, spiser og opføre sig som han plejer og han ikke er spændt i huden osv. Så burde han kunne vente til imorgen.

    Men er du det mindste i tvivl så tag afsted med ham nu.


  • #8   12. sep 2011 Men han går rundt, og snakker, og hygger, men hans numse er varm, har lige mærket efter, og der er helt hårdt. Og han har os lige tisset smiley
    Men man er vel altid lidt i tvivl, det er jo end skat smiley
    Men hva sker der hvis bylden springer ?


  • #9   12. sep 2011 Hvis bylden springer efterlader den et stor krater og du har ikke mulighed til at bestemme hvor stort hullet er, hvorimod hvis den bliver tømt bestemmer dyrlægen hvor stor hullet er.

    Og ved et krater er der større risiko for infektion


  • #10   12. sep 2011 Men altså synes ikke umiddelbart at der var noget at se imorges smiley


  • #11   12. sep 2011 Og hvad er et krater ?

  • #12   12. sep 2011 Krater.. ja det er et stor sår/hul eller hvad man kalder det...

  • #13   12. sep 2011 Nårh smiley
    Hmm, kan ikke rigtig finde ud af om jeg skal tage afsted, eller bare vente til imorgen tidlig .


  • #14   12. sep 2011 Men er det noget han kan dø af ?

  • #15   12. sep 2011 Jeg havde to marsvin, som noget tid efter deres kasteration fik brok - de fik en stor udposning nede ved området, den var ikke voldsomt varm eller noget - men nok større end en tennisbold, og det kom bare ud af den blå luft.

    Jeg tog afsted akut - turde ikke vente smiley


  • #16   12. sep 2011 Okay, så stor er den heldigvis ikke, måske mere en bordtennisbold .
    Men hva var det så ? En Byld


  • #17   12. sep 2011 Syntes så altså bordtennis bold størrelse er stort nok til jeg ville tage afsted smiley Især hvis det er kommet så hurtigt.

  • #18   12. sep 2011 Altså en halv bordtenninsbold .

  • #19   12. sep 2011 Mjah men den anden halvdel sidder sikkert indeni. Sådan noget er tit som med isbjerge. Det er alt det man ikke kan se "under vandet" der kan lave ballade.

    Men uanset hvad,- så er det din dreng og du kender hans adfærd bedst og kun du kan mærke på bulen. Om det nok kan vente eller ej.


  • #20   12. sep 2011 Ja men tvivler sq mere og mere, men håber han kan vente til kl 8 imorgen tidlig .
    Da jeg ringede til dyrehospitalet, sagde de at jeg godt kunne vente til imorgen . Men holder hele tiden øje med ham, men har taget hans Madskål ned til ham, så han ikke skal røre sig så meget til imorgen .


  • #21   12. sep 2011 Vrøvler også, de her var større end en bordtennisbold - så hvis din har en udposning på den størrelse ville jeg komme afsted smiley

    Som sagt var det de fik brok, brok er hvor tarmene ikke sidder rigtigt og laver en udposning.
    - Begge mine måtte aflives.

    Alternativet var en dyr og risikofyldt operation smiley Den risiko synes jeg ikke var værd at ta' - at begynde at pille ved dyrenes tarme m.v. er ikke nemt på så små og sarte dyr.


  • #22   12. sep 2011 Rollos:
    Hvorn opførte dine sig ?
    Og lavede de pøller som de skulle ?


  • #23   12. sep 2011 Synes fint du kan vente til i morgen, men det er sikkert en byld der skal åbnes. Den eneste gang jeg har prøvet en byld så længe efter var den ikke varm og grisen var ikke generet af det.

  • #24   13. sep 2011 Så er han kommet til dyrelægen, og de beholder ham resten af dagen, og blir nød til at åbne ham smiley Og får så svar ved middagstid om det er brok eller infektion smiley

  • #25   13. sep 2011 Mine opførte sig helt normalt - spiste, pøllede så godt de kunne komme til osv. smiley

    Min dyrlæge var ikke i tvivl om at det var brok, og hun er heldigvis meget direkte - hun sagde vi godt kunne operere men det var meget risikofyldt, og dér er jeg altså lidt kold, for selvom jeg elsker mine grise har jeg ikke lyst til at investere mange tusinde kroner i en operation hvor chancen for succes ikke er så stor igen.

    Så mine fik fred, rigtig øv og hårdt, for det var to dejlige drenge smiley

    Håber det bedste for din dreng, og at det "bare" er infektion!


  • #26   13. sep 2011 Heej . Øv øv .
    Det var heldigvis bare bylder, der var 2, han havde reagerede på de indvendige sting . Så dyrelægen beholder ham resten af ugen smiley


  • #27   13. sep 2011 Regnede jeg også med det var.

    det er desværre en del af det man ofte kan forvente ved kasterationer. Men det er altid noget det blev opdaget i tide.


  • #28   13. sep 2011 Ja for Søren, for dyrelægen sagde os at det kunne være brok . Og at hvis jeg havde taget på dyrehospitalet igår, ville de ikke havde gjort boget ved det alligevel, andet end at sige jeg skulle tage til min dyrelæge idag .
    Så er mega lettet over at det "kun" var det, og ikke skulle aflives smiley
    Så nu håber jeg bare at de passer på ham smiley


  • #29   13. sep 2011 Godt at det var bylder, det skal han nok komme over..
    Det undrer mig lidt de vil beholde ham så længe, men sådan er dyrlæger jo så forskellige smiley Jeg har altid fået dem hjem samme dag..


  • #30   13. sep 2011 Det var fordi han ikke kan tåle stingene, og det medicin jeg fik til ham sidst, gjorde ham helt træt . Så for at holde øje med ham, og hvordan han reagere . Og han skal have medicin de næste dage

  • #31   13. sep 2011 Ok, de har sikkert styr på det smiley

  • #32   13. sep 2011 Ja mon ikke .
    Jeg glæder mig i hvert fald til at få ham igen. der er bare længe til synes jeg .


Kommentér på:
HJÆLP . Mit han marsvin

Annonce