{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.103 visninger | Oprettet:

Kirsten J
Kirsten J
Tilmeldt:
14. nov 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Dværghamster bider {{forumTopicSubject}}

Min datter har en dværghamster, som hun fik som unge for ca. 5 uger siden. Hun ved godt at hun ikke skal tage den op i starten og at den skal vænne sig til hende og omgivelserne. Men hun er ked af at den endnu ikke er tam, og den bider hende når hun vil tage den op eller bare røre ved den. Det er en han.
Nogle gode råd?


Kommentarer på:  Dværghamster bider
  • #1   14. nov 2012 tålmodighed og godbidder, lad dværghamsteren vænne sig til at jeres hænder er i buret og har godbidder, lad den komme til jer hvis den vil ha godbidderne , men lige i starten giv den dem for den ved hvad der venter den :b men desværre sker det nogle gange at nogle dværghamstre ikke er til at gøre tamme, men giv det et forsøg med godbidder og tålmodighed, ved nogle tager det 1 månede og andre 1 år det kræver tålmodighed.

  • #2   14. nov 2012 har selv en hamster som var blevet mishandlet, og den var bange i starten og bed, men har fået hende tam med tålmodighed, så det er altså kun hvis hamsteren vil at man kan, hvis den vil kan det kun gå godt. med godbidder den skal jo vide at du er ok smiley

  • #6   15. nov 2012 Jeg har så den modsatte erfaring end Rexi, nemlig at hamstere er rigtig gode til børn (så længe forældrene er med i det)
    Men det kommer selvfølgelig an på hvilken art det er, hvordan forældrene er og hvilket miljø den er vokset op i.
    Du kan læse lidt om børn og hamstere her (link fjernet)

    Bider den så det bløder?


  • Kirsten J
    Kirsten J Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #7   15. nov 2012 Tak for svarene. Til Rexi: min datter er 12 år, og har selv sat sig ret godt ind i sagerne, så jeg havde tænkt at hun kunne klare opgaven...

  • #10   15. nov 2012 Rexi - Kan absolut ikke give dig ret.
    Hamstre kan gøres tamme, og er også et godt kæledyr at give sit barn.
    De er små, let håndterlige og kræver ikke et bjerg af penge.

    Hvis jeres hamstre hvæsede af her så snart i rørte buret, er det fordi i ikke brugte nok tid på dem. Som der bliver skrevet længere oppe, kan det tage lang tid at gøre en hamster tam - eller også meget kort tid.

    En anden ting kan være at hamsteren er aggressiv på bestemmelse af sine gener (Hvis forældredyrene ikke var kæledyr, og havde en dårlig personlighed), hvilket man ofte forefinder i dyrhandlere - da der i en dyrhandel ikke er tid til ethvert dyr.

    Ingen af vores herhjemme bider, og de er alle tamme. Macho er vores "skødehund". Af og til sker det at jeg sidder med ham på sofaen og falder i søvn, for senere at vågne og se at han sover i mine arme, eller også på puden ved siden af mig.

    Også de hamstre jeg tidligere har haft, har der aldrig været problemer med. Det er lidt en indstillingssag - om man har overskud nok til at give dyrene den tid de har brug for.

    Mit råd kan kun være, at man altid skal købe sin hamster hos en opdrætter. Man har sikkerhed om rene linjer (Ingen hybridavl), har en stamtavle som dokumentation for dette, de koster ikke mere end en hamster fra dyrhandlen (Højst en 30kr +-), og man kan af opdrætteren få masser af god viden og pasningsvejledninger.


    Til trådstarter:
    Begynd med at sætte hånden i buret, og lad den vænne sig til størrelsen, duften og alt det andet der nu er ved en menneskerhånd, som man ikke finder i en hamsters liv i det fri smiley

    Hvis den tager godt imod dette, så kan i begynde at røre ved den. Herhjemme tager vi ungerne over i et transportbur med noget strøelse i, og lader dem være tæt på os, mens vi ser tv. Af og til tager vi dem så op og nusser med dem.

    Da alle totterne herhjemme ELSKER toiletpapirsruller, tager vi en rulle og sætter den foran den pågældende hamster, som så kravler ind i rullen - hvorefter vi kan holde for hver ende af rullen, og kan tage det lille pus op til klap og nus. smiley


    Mvh. Alpha


Kommentér på:
Dværghamster bider

Annonce