{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Dværghamster bider {{forumTopicSubject}}

Hej med jer;)

Jeg har et ca. 1 år gammelt hun dværghamster (kender ikke racen) som jeg ikke tør at tage op... Det er sådan at lågen er øverst på buret, så jeg skal fire min hånd ned fra oven af, hvor den så skal hoppe på. Problemet er at jeg ikke tør at sætte min hånd ned i buret, da jeg er ret sikker på at den vil bide. Jeg har prøvet med en vinterhandske, og der bed den rimelig hårdt og hev i handsken... Hvad gør jeg? Bider den i handsken fordi den tror det er mad?

(Det skal lige siges at jeg ligefortiden får den op med et toiletrør, og den bider ikke når den er oppe i hånden.)



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dværghamster bider
  • #1   2. aug 2016 Hejsa. Nu har jeg jo ikke Dværghamster, men jeg kan jo prøve alligevel.
    Step 1: giv ham en lækker godbid fra hånden.
    Step 2: når du har gjort det MANGE gange, kan du prøve at røre ham forsigtigt på ryggen.
    Step 3: når han er vant til at blive rørt på ryggen, skal du ligge din ene hånd ned til ham, og med den anden hånd, lokker du hende op på hånden med godbidden. Når hun sidder på hånden, skal hun have en godbid.
    Step 4: løft nu forsigtigt hånden hun sidder på. Ikke højt, men bare lidt. Bliver hun siddende, får hun en godbid.
    Step 5: nu kan du langsomt flytte din hånd mere og mere, imens hun sidder på din hånd, og får godbidder.

    Håber du kan bruge mit svar!


  • #2   3. aug 2016 At hun bider kan være fordi din hånd kommer oppefra, og hun så tror det er et rovdyr. Du kan starte med at tage noget mad i din hånd, og så sætte den ned i buret og lade hende komme over til dig smiley Men ellers hvis du ikke er tryg ved at tage hånden ned i buret og rør-metoden fungerer fint for dig, så fortsæt med det smiley Det gør jeg også ved min hamster, da hun ikke er så meget for at gå op i hånden smiley

Kommentér på:
Dværghamster bider

Annonce