{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.213 visninger | Oprettet:

Marsvin - Mor og Søn slås {{forumTopicSubject}}

Champange er mor til Toddy(Kastrat) og Kaluha(hun). Udover de 3 bor Asti og Gajol (hunner) også i flokken.men nu er Mor og Søn begyndt at slås. Her for 5 min siden så meget at Champange bløder i overlæben. Det kan EVT. være sket ved hun missede ham i et angreb og ramte væggen i stedet.. men det skete meget hurtigt og vi ved ikke hvordan.

Vi tog dem begge 2 fra og Champange ville bare ikke stoppe med at hyle. Der gik ca.3-5 min inden hun faldt til ro. Lige nu er de sat ned igen..men er der noget jeg kan gøre?

Eller skal jeg acceptere at han måske ikke skal være der?

Der var fuldstændig ro i tøseflokken før han blev sat sammen med dem..Champange styreede flokken.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin - Mor og Søn slås
  • #1   10. jul 2012 Hvis de slås, så de bløder, ville jeg nok vælge at tage Toddy ud af flokken og evt. sætte ham sammen med en af de hunner, han godt kan komme overens med i et bur for sig selv.

    Hvor længe er det siden, de blev sat sammen?


  • #2   10. jul 2012 Det er ..mmh en uge -10 dage ca.


  • #3   10. jul 2012 Er jo i tvivl om det er et uheld at hun bløder..
    Fordi jeg hørte hende hakke i væggen.. og det er ikke et sår som sådan..


  • #4   10. jul 2012 sæt dem sammen igen.
    Jeg har en gang oplevet en gruppe ældre hunner på fire hvoraf 3 var nogle rigtig strigler banke en ung kastrat ud af buret. Jeg satte så en ældre kastrat derind og det sagde lige en-to-tre ældre hunner med en fed flænge i læben på hver (den sidste lod han være for hun provokerede ikke) og de sad og hylede i hvert sit hjørne,, men de opførte sig pænt for resten af pengene fremover... han har jo sat hende på plads nu så det ville da være synd at sætte ham i skammekrogen nu...


  • #5   10. jul 2012 han er skam også dernede igen og der har ikke været noget siden.. men igen er da nervøs for det sker igen. nu er Toddy heller ikke lige den mest dominante han..


  • #6   10. jul 2012 Jeg er enig med Susan.
    Jeg tror ikke du behøver at være bekymret. Det lyder som om at han har sat hende på plads, og at der er ro nu, kunne tyde på at hun har forstået budskabet smiley


  • #7   10. jul 2012 ser tiden an.. har haft 2 kastrater før men sgu aldrig set dem gå til makronerne på den måde og de har haft væsenligt mere temperament og tøserne været noget mere giftige end de her..

  • #8   10. jul 2012 Jeg har skrevet andetsteds også men jeg ville ikke turde lade dem blive sammen, hvis de slås.
    Nu har jeg desværre også oplevet at de har bidt halve og hele læber af hinanden og for ikke længe siden havde jeg to hunner, der sloges, så den ene fik en grim øjenskade.
    Jeg er blevet hysterisk når jeg sætter marsvin sammen og er der det mindste så bliver de skilt ad.


  • #9   11. jul 2012 nå men Nanna så må alle dine vel efterhånden gå alene for der er sgu altid LIDT fnidder et eller andet sted, vil to dyr drikke på samme tid, eller spise fra skålen samtidigt så blvier der ALTID lidt fnidder...

  • #10   11. jul 2012 Nej Susan de går ikke alene, men jeg prøver mig frem og når en konstallation virker, så forbliver det sådan, og derfor har jeg pt kun en hun og en kastrat pr bur, men jeg har self. også kun ti dyr så derfor kan det lade sig gøre.
    Jeg skal helst ikke have flere dyr med skader.
    Og der er altså forskel på lidt fnidder og så skader som kræver dyrlæge. Jeg er altså ikke nybegynder.


  • #11   11. jul 2012 Hm... jeg kan følge både dig, Nanna, og dig, Susan, forstået på den måde, at der ALTID vil være lidt fnidder, som du så rigtigt skriver, Susan, hvilket jeg også kan se iblandt mine egne 3 tøser, men hvis der begyndte at opstå alvorlige slåskampe mellem nogle af mine marsvin, så ville jeg også vælge at skille dem ad for at undgå skader, og sætte dem sammen med et andet marsvin, som de fungerede bedre med.

  • #12   11. jul 2012 Hvis de slås så voldsomt, at den ene bløder fordi den banker ind i væggen efter at have misset et angreb, så havde jeg nok også valgt at skille dem af.
    Det kunne tyde på, at kastraten ikke er dominant nok til at kunne kontrollere sin mor, som så åbenbart er en hysterisk finke.


  • #13   11. jul 2012 I øvrigt kan mine dyr godt spise af samme skål og drikke af samme flaske uden der nødvendigvis bliver fnidder. Så det passer altså ikke at der ALTID er fnidder. Det afhænger nok mere af, om ens marsvineflokke harmonere eller ej.

Kommentér på:
Marsvin - Mor og Søn slås

Annonce