{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Foder til marsvin?? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har besluttet mig for at få 2 marsvin, men jeg vil gerne sørge for at jeg ved alt om hvad marsvin kræver inden jeg får mig dem.

De ting jeg har fundet om foder har ikke været særlig konkrete, så jeg har nogle få spørgsmål jeg tænkte jeg kunne spørge herinde.
Jeg ved godt allerede at de altid skal have hø tilgængeligt, og jeg har også tænkt mig at give dem både tørfoder og grøntsager, men er ikke helt sikker på alt og om det er det bedste for dem.
Så her er mine spørgsmål:

Hvor ofte skal de fodres om dagen?

Hvilken foder kan I anbefale? Jeg har kigget på to forskellige tørfoder hvis det er: https://www.megapetshop.dk/shop/marsvinfoder-piller-terra-30650p.html
https://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/gnaver_smaadyr_foder/marsvin_foder/prestige/260358

Hvor meget skal de have af det forskellige foder?

Hvilken hø kan I anbefale?

Da jeg købte buret i dyrehandleren fik jeg det her med på billedet, så hvis I kender til det må I meget gerne fortælle mig om det også, især den lille gnaveting til højre.

Mange tak, og undskyld for mine ret så dumme spørgsmål smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til marsvin??
  • #1   6. feb 2021 Du kan roligt købe Cavia Complete, det er et rigtig fint foder. Ellers f.eks. burgess excel. Jeg plejer at fylde deres skål én gang dagligt.

    Grønt får de en lille håndfuld 2-3 gange om dagen.
    Hø er lidt at prøve sig frem - de små kan være ret kræsne. Men kig efter noget der er fint grønt og dufter frisk.
    Jeg bruger Vita Verde fra Vitakraft.

    Tingene på billedet ville jeg ikke købe fremover, men du kan bruge det som snacks nu du har det. JR Farm har nogle stænger der vil være en del bedre at købe. Generelt kan siges at du skal undgå korn og det er der i netop de to viste produkter


  • #2   10. feb 2021 Du bliver så glad over at får marsvin smiley
    Complete er det bedste foder, det er kornfrit og baseret på græs. Hø køber jeg hos en landmand. Men ellers så er der godt hø hos petsnack eller petdk. De skal have varieret grønt hver dag samt hø 24 timer i døgnet. Hø skal udgøre 80 % af alt de spiser. Grønt kan du give en eller flere gange. Det finder du ud af med tiden. Det på billedet er fint som godbidder. Men prøv så vidt muligt at undgå korn smiley


  • #3   17. feb 2021 Mifuma marsvinepiller er avlernes anbefalet

  • #4   21. feb 2021 naaaah det kommer til at lyde som om at opdrættere ikke anbefaler andet - og det gør vi altså. Der er flere mærker som er fine, men nogen gange kommer det osse an på om man kan hente selv, eller har brug for at det bliver bragt.

Kommentér på:
Foder til marsvin??

Annonce