{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

Foder til marsvin {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!

Jeg skal til at erhverve mig mine første marsvin, og søger derfor lidt erfaring!
Hvilket ville i foreslå af foder udover hø? Og hvor længe kan jeg regne med at fx. 8 kg holder til to marsvin?
Jeg har hørt at Cavia Korrel skulle være godt, men der er animalsk fedt i, og det har jeg læst er et no go - hvordan er det med det?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til marsvin
  • #1   24. nov 2017 Cavia korrel er der flere der bruger uden problemer, men det er korrekt de har ændret i opskriften. Ligesom nogle oplever pelsproblemer mens de fodre med cavia korrel.

    Ellers er der mærkerne, Mifuma, Berkel, Cavia grass, Burgess excel at fodre med.

    Flere af mærkerne findes hos: www.foderhulen.dk eller ved www.lindemoses-shop.dk/

    Hvilket et af ovenstående mærker man vælger er klart en smagssag. Priseren varierer så det kan du jo se på.

    Marsvin spiser ca. 35 gram piller om dagen pr. stk. Så kan du selv gøre regnestykke, dog spiser nogle mere og nogle mindre.

    Ofte jo bedre dit hø er jo mere spiser de af det, og jo mere godt hø og varieret grønt du giver jo mindre tørfoder spiser de. Tørfoderet er også kun et tilskud og de skal leve primært af hø og grønt.



  • #2   24. nov 2017 Tusind tak for svar! Hvad med strøelse? Jeg synes jeg har set nogle der kun bruger tæpper, men havde selv tænkt hemp, da det er det jeg bruger til min hamster (det støver ikke så meget). Men er det bedre bare med tæppe?

  • #3   24. nov 2017 strøelse er en smagssag, prøv dig frem. Hvis du er vant til hemp så prøv det og se om det fungere for dig og dyrene, ellers prøv dig frem med noget andet. Vi er alle forskellige i hvad vi synes lugter og fungere så der er ikke andet for end at prøve sig frem

Kommentér på:
Foder til marsvin

Annonce