{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.632 visninger | Oprettet:

-HJÆLP mig? AKUT! -ROTTE- {{forumTopicSubject}}

-jeg har en lidt ældre rotte pige , jeg ved desv. Ikke noget omkring hendes alder men hun er dog over de 1 og et halvt år, hun har haft en lille snue, så hun er stadig så kamille te og dråber af rød solhat, men.. Hun har ingen appetit drikker ikke noget og spiser intet , hun spiser kun nogle bidder af noget brød dyppet i noget kamille te , mere spiser hun ikke. Har så lige lagt mærke til at hun går skævt? Altså hun er bøjet til højre side hele tiden også med hovedet når hun går. Jeg er meget bekymret da hun er min bedste ven , og hun er mit kæreste eje .. Hun sover det meste af dagen oppe i sin kugle og kommer måske kun lige ud 3 gange på en dag .. Jeg er bange for at hun måske har fået en slags hjerneblødning eller en sygdom? Kan i evt. Hjælpe mig? Har tænkt dyrelæge men ville lige høre jer først , håber i kan hjælpe mig ((-:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  -HJÆLP mig? AKUT! -ROTTE-
  • #1   22. apr 2012 Det lyder til at hun har fået headtilt din lille pige. Det kan skyldes mange ting og nogen gange kan det behandles med medicin, andre gange ikke. Jeg ville klart kontakte en dyrlæge og høre hvad han siger.

    Headtilt er mildt sagt rigtig noget lort hvis det skyldes en hjerneblødning eller andet i hjernen man ikke kan gøre noget ved og så er der detsvære ikke rigtig andet at gøre end at give hende fred for det er jo klart ikke et værdigt liv ikke at kunne gå ordenligt eller kunne komme rundt omkring i ens bur.
    Har selv mistet 2 rotter på den måde og det er abselut ikke sjovt når det sker så krydser finger for at det kan behandles med medicin.


  • #2   22. apr 2012 Vi er ikke dyrlæger. Kontakt ALTID dyrlægen som det første!

  • #3   22. apr 2012 Det er søndag ? Og aften , så har ingen læge og ringe til .. Jeg ringer imorgen tidlig.. Tak for svar, håber også inderligt på at hun kan behandles!

  • #4   22. apr 2012 Ja, det er søndagaften. Og?

    Ring og hør vagtdyrlægen eller kom selv ud til dem


  • #5   22. apr 2012 Har ingen transport muligheder,. men ja tak for det , tar det til mig..

  • #6   22. apr 2012 Jeg ville ikke rende til dyrlæge med den en søndag, det er jo ikke noget som er opstået lige nu og om det først er i morgen sker der vist ikke noget ved..

  • #7   22. apr 2012 Jeg synes stadig du bør ringe til dem. De kan altid vejlede dig og give dig nogle råd til hvad du selv skal være opmærksom på

  • #8   22. apr 2012 Ja det er søndag aften, men det koster også omkring 1100 kr at aflive en rotte sådan en dag. Det er for det første ikke alle mennesker der har de penge og detsuden kan vagtdyrlægen nok ikke gøre det store før i morgen adligevel. Du for det jo til at lyde som om at hun er dyrplager bare fordi at hun venter til i morgen med at ringe til dyrlægen.

    Det er abselut ikke sjovt at sidde med en rotte der har headtilt og jeg kan godt forstå at hun spørger om hjælp og også at hun venter til i morgen med at ringe, for det kan altså også være et spørsmål om at få fat på en dyrlæge der har forstand på rotter og det er abselut ikke alle der har det, hvilket jeg har set flere eksempler på.


  • #9   22. apr 2012 Hvordan får jeg hende til at lyde som dyremishandler?? Kan ikke helt selv se hentydningen til dyremishandling fordi jeg skriver hun bør ringe og få vejledning til hvad hun kan gøre inden hun tager den til dyrlægen?

  • #10   22. apr 2012 -C S: se det fra mit perspektiv, der er mange rotte mennesker herinde med masser af erfaringer så måske var der nogle mennesker der havde prøvet det . Hun er mit kæreste eje og jeg vil kæmpe for hende til det sidste.. Jeg ved ikke om din mening er at hakke ned på folk som du tror du er bedre end. Jeg har ikke oprettet det her for at du skal skrive som om jeg ikke elsker hende..

  • #11   22. apr 2012 Jo sådan syntes jeg det lydder det når du starter med at skrive vi er ikke dyrlæger ring til en dyrlæge og når der så bliver sagt at det ikke lige er en mulighed så skriver du tilbage Ja, det er søndagaften. Og?
    i mine øjne er det abselut ikke rigtig en hjælp på den situation som hun er kommet i, men i stedet gør du den bare være for folk der nok i forvejen er kede af det ved at skrive på den måde.
    så derfor skriver jeg som jeg gør, fordi jeg selv ved hvor hårdt det er og har stået i den situation før 2 gange med mine rotter.


  • #12   22. apr 2012 Du beder om råd. Jeg giver råd. Mit råd er at du ringer til dyrlægen. At du så vælger at tolke mit råd som at jeg kalder dit dyremishandler er dit eget problem. Du kan også vælge at tage mit råd til dig og tænke at det nok er smartest at ringe til en som er uddannet i sygdomme hos dyr, i stedet for først spørge inde på en hjemmeside hvor folk opretter et galleri af deres gnaver.

  • #13   22. apr 2012 Dig*

  • #14   23. apr 2012 Hvis man har sagt A må man også sige B og hvis ens dyr er syg om det så er juleaften så må man tage til dyrlæge! Man ved de desværre kan blive syge og derfor er det en god ide at lave en opsparing:)

    Held og lykke og god bedring med det lille pus:)


  • #15   23. apr 2012 Nu lyder det ikke som akut opstået og så hjælper dyrlæge heller ikke bedre, end hvis man venter til dagen efter.

    Dyrlægevagten er til det, der ikke kan vente - ikke fordi man opdager det i weekenden...

    Aleksandra: Hvornår stoppede hun med at spise rigtigt og hvornår beyndte hun at hælde med hovedet?


  • #16   27. apr 2012 -Hun har nu været hos Greve dyrehospital i Mandags Onsdags og Torsdags, hun er i behandling med biobarcunyl , er ikke sikker hvordan man staver det, hun er på antibiotika og steroide hormon piller, det er desv. ikke sikkert at hun klarer den. Lige pt. er hun begyndt og spise noget A38 med nogle knuste rottepiller, hendes afføring er begyndt men hun er stærkt svimmel og er en smule lam i højre side. Jeg skal give et kald til hospitalet igen på mandag , og hvis hun stadig er sådan at hun ikke bevæger sig må hun desv. komme op i himlen ..

  • #17   27. apr 2012 Yui du skriver : Ja det er søndag aften, men det koster også omkring 1100 kr at aflive en rotte sådan en dag. for det første ikke alle mennesker der har de penge og detsuden kan vagtdyrlægen nok ikke gøre det store før i morgen adligevel.

    Jeg må altså være lidt ''grov' og sige, der er forhåbentlig ingen mennsker der kan finde på at anskaffe sig et dyr, hvis man så ikke har pengene til dyrlæge regninger. Uanset om det er søndag eller ej. Man laver jo heller ikke en baby hvis man ikke har råd til bleer, undskyld sammenligningen men inden man anskaffer sig et dyr gør man forhåbentligt op med sig selv om man har råd til dyrlæge alle ugens dage.

    Det koster jo ikke noget at ringe og forklare hvordan sit dyr har det, og høre ad hvad man kan gøre. Hvis dyrlægen så mener dyret skal ses med det samme eller dagen efter så gør man jo det, Men så ved man jo at man har gjort sit for at få hjælp. Jeg vil altid ringe til dyrlægen for at forhører mig. Som den dyrlæge jeg bruger altid siger: er du i tvivl så ring hellere en gang for meget end engang for lidt.

    aleksandra N: jeg håber hun er okay, og at medicinen hjælper.


  • #18   27. apr 2012 alligevel*


  • #19   27. apr 2012 Mia M: Jeg siger ikke på nogen måde at man ikke skal behandle sit dyr hos en dyrlæge når det er nødvendigt også selv om det er søndag, hvor tror du da at jeg har den pris på cirka 1100 kr fra, jo det er sørme fordi jeg selv har fået en rotte aflivet 1 januar hvor der ikke var noget andet at gøre. Men derfor er der altså stadigvæk folk der ude som ikke har de penge i hånden, fordi det er så sindsygt dyrt at komme til dyrlægen en søndag. Jeg mener ikke at man skal dømme folk på nogen måde før du selv har stået den situation.

    Når vi så snarkker om dyrlæger ja de er fantastiske kloge eller nej det syntes jeg så ikke altid de er. Odense dyrehospital kan ikke finde ud at sige at en rotte har mider i pelsen det kan man finde ud af et halvt år sener når man tager sin rotte til en dyrlæge der ved hvad han har med at gøre hvad rotter angår. Man skal altid være på vagt når man har sin rotte med til dyrlægen for jo hvis de for noget bestemt medisin i en sprøte og ikke i munden udvikler de måske et sår som gør de sener skal aflives. Og ja hvad min kat angår så kan min dyrlæge helder ikke der finde ud af at den har lopper og ikke stress. Så nej jeg stoler ikke på nogen dyrlæger 100 % men på hvad jeg selv føler er rigtigt for mig og mine dyr.

    Nu ved jeg ikke om du har rotter men det har du jo nok ikke og derfor har du helder ikke stået i en situation med en rotte der har headtilt. Så derfor er det også temlig svært at vurdere om rotten skal akut til dyrlægen eller det godt kan vente til i morgen.
    Hvis du ringed til en dyrlæge og siger at din rotte har headtilt, ja så siger han at du skal komme med den i håb om det er noget der kan behandles. Så nej man kan ikke gøre så meget andet end at tage til dyrlægen og prøve at få noget medicin. Og her mener jeg så ikke at du, mig eller nogen andre end dyret ejer kan tage den beslutning for hvad der er mulighed for lige i pågælende situation.

    Hvis vi nu sage det var en hund man skulle have til dyrlægen søndag aften ville det nok nærmer koste omkring 10.000-15.000 og hvilken hunde ejer har lige de penge i hånden, så jo folk har dyr uden at have pegene i hånden til at tage dem til dyrlægen en søndag. Så må alle hunde ejer vel også være uegnet efter din mening eller hvad? For nej det mener jeg jo ikke at de er.


  • #20   27. apr 2012 Jeg har hund, og jeg har formået at komme af med, 7000 kr på en søndag, i dyrlæge regning, selvom at jeg studere, har jeg valgt at jeg hver måned ligger penge til side til dyrlæge regninger, på den måde har jeg altid sparet penge sammen, til hvis der skulle ske noget, en hun skal jo ca. kun til dyrlæge engang om året og vaccineres, men dette var et valg jeg tog inden jeg anskaffede mig dyr.

    Nej jeg har ingen rotter, og jeg siger heller ikke hun skal tage til dyrlægen med den, jeg skrev at jeg ville ringe til dyrlægen og søge råd og vejledning og hvis dyrlægen mente at det ville være nødvendigt at se dyret med det samme, så ville jeg følge det råd.

    Når man har dyr kan det være en god ide at ligge et lille beløb til side, hver måned til dyrlæge regninger så man ikke er på spanden, når man står i sådan en situation.


  • #21   27. apr 2012 Ja det er muligt at du kan ligge penge til side hver måned men det er ikke alle der kan det og det som jeg mener med det er egentlig blot at man ikke kan dømme folk som dårlige dyr ejer bare fordi de ikke lige har pengene til en dyrlæge regning på en søndag. Som eksempel kan du jo bare kigge rundt omkring på gaden, mange hjemløse har nemlig en hund og tror du at de har 7000 kr lagt til side til en dyrlæge regning? Men gør det dem til dårlige hunde ejer nej det syntes jeg ikke for de er jo omkring deres hund til daglig hele tiden i modsetning til alle os andre der lader dem blive hjemme når vi skal på arbejde.

    Men nok om det for det her drejer sig jo om en rotte og det emne syntes jeg egentlig at vi skal holde os til. aleksandra jeg håber at din lille pige kan behandles og for det bedre snart.


  • #22   27. apr 2012 jeg siger jo heller ikke at folk er dårlige ejere, jeg skrev jo bare at der forhåbentlig ikke var nogle der havde dyr hvis de ikke havde råd til at tage til dyrlæge alle ugens dage.

  • #23   27. apr 2012 Jamen det kan du roligt regne med at der er, for det er nemlig sinsygt dyrt at tage til dyrlægen.

  • #24   27. apr 2012 Vi kan godt blive enige om at det er dyrt at tage til dyrlæge, men derfor synes jeg stadig at man bør, vurdere inden man anskaffer sig et dyr om man har råd til de penge det koster at få sit dyr til dyrlægen., Når man ved at et dyr kan have brug for hjælp.



  • #25   28. apr 2012 Yoi! Hvis man ikke har råd til at få sine dyr til dyrlægen bør man i første omgang slet ikke anskaffe sig et dyr! Vi påtager os et ansvar når vi anskaffer os et levende væsen, og så må man jo tage med i sine overvejelser INDEN man anskaffelse sig et dyr om man har råd til en evt dyrlæge regning! Forrige år kom vi af med 12000 på TO måneder, en kat skulle have opereret 9 tænder ud måneden efter skulle vores anden kat opereres for blære sten, og der har jeg ikke engang talt undersøgelserne med!

  • #26   28. apr 2012 Mette, du er dyrlæge:) så må du næsten kende min faste dyrlæge, gunvor Vibe:) tror næsten ikke jeg har mødt nogle dyrlæger der ikke kender hende:) men hun underviser også:)

  • #27   28. apr 2012 Mette, tænkte det nok:) hun er også fantastisk:)

  • #28   28. apr 2012 -Jeg har nu taget den sværeste beslutning i mit liv, jeg vil ikke pine hende mere, hun skal ikke lide. Jeg vil ikke huske min sidste tid med hende som rædselsfuld . Jeg lader hende flyve til himmels Mandag el. tirsdag .. -jeg har ikke været ude siden søndag har siddet med hende og snakket og håbet på hun kunne kæmpe videre men jeg kan se hun lider. det mig der skal skifte hendes sove stillinger . jeg skal tjekke op om hun trækker vejret hver 10 min. det er intet liv for hende .. )-':

  • #29   28. apr 2012 aleksandra N: Det er jeg virkelig ked af at høre, det er aldrig en nem beslutning at tage, Men det er det bedste for hende. Sender de dybeste medfølelser og tanker.

Kommentér på:
-HJÆLP mig? AKUT! -ROTTE-

Annonce