{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  -Afføring ved numsen. KANIN
  • #1   25. mar 2012 Hvor meget foder får den? og hvilket foder?

  • #2   25. mar 2012 Nu er jeg ikke ekspert inden for kaniner, men der hvor jeg er i praktik skyldes afføring i pelsen gerne tynd mave.
    Specielt sætter det sig i de langhåredes pels, og vi plejer at fjerne det med lidt vand og så rede pelsen.
    Håber ikke jeg er helt galt på den med det jeg siger. smiley


  • #3   25. mar 2012 Jeg købte en gang en kanin kun fordi jeg kunne se den ikke havde det godt, den havde tørt afføring bag i og i pelsen, det var fordi den ikke havde fået ordenligt foder og hø, også fik hun kun mad en gang imellem, hvilke jo så gjorder at hun spiste så meget på engang at der ødlage hendes mave.

    Hos mig var hun kun på havergryn og hø og jeg vaskede hende med lungten vand og brunsæbe bag i. Men tog lidt af gange så ikke hun blev hårløs.

    Men ved jo så ikke om det er tørt eller nyt afføring som stadig er vådt din kanin har.

    Hvilken mad får din kanin ?

    har den fået noget mad den ikke får normalt, f.eks. græs, æble eller noget helt andet, det kan godt give tyndmave.


  • #5   26. mar 2012 Som ejer og avler af langhårede kaniner kan jeg sige at det ikke er meningen at kaninen skal have afføring i pelsen smiley mine har det absolut aldrig, så længe kaninen fodres korrekt sker det ikke - medmindre den selvfølgelig bliver syg.

  • #6   26. mar 2012 tusinde tak for svarende , jeg tror nu at det skuldes at hun har fået de første totter græs nu, altså efter vinteren og sådan, også har hun måske fået for meget? kunne det ikke være en god konklusion? jeg tænker ldit og give hende noget havregryn og vaske hende og så se (-:

  • #7   26. mar 2012 Du må meget gerne svare på hvor meget foder du giver hende.

  • #8   26. mar 2012 Kunne godt skyldes græsset, da hun ikke er vand til det, giv hende godt med hø også vask hende.

  • #9   27. mar 2012 -overså lige din kommentar Lykkeline (-: Hun får noget groft foder noget kornet noget med piller, altså det er ikke det der guf noget, også har hun en skål af det, nogle salat blade og indimellem noget knast tørt grov brød, og self.. adgang til frisk vand og hø (-: men de der slalat blade er så nu blevet skiftet ud med noget græs (-:

  • #10   27. mar 2012 Kaniner bør ikke have konstant adgang til foder, de bør få opmålt foder. Din kanins bløde afføring kan sagtens skyldes at hun simpelthen spiser for meget kraftfoder smiley Derudover er salat langt fra kaninfoder, det er alt for vandholdigt og gør intet godt for maven. I stedet kan jeg anbefale rodfrugter som gulerødder, rødbeder, pastinakker osv som grøntfoder. Det er mere kraftigt og er bedre for maven smiley

Kommentér på:
-Afføring ved numsen. KANIN

Annonce