{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.311 visninger | Oprettet:

Lis C
Lis C
Tilmeldt:
30. dec 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Afføring marsvin {{forumTopicSubject}}

Hej..
Jeg har ved et tilfælde opdaget at mit marsvin har en kæmpe lort, ja undskyld udtrykket, på størrelse med en lille valnød siddende i numsen.
Vi har prøvet at fjerne den uden held. Den spiser og er glad, og laver almindelige lorte ved siden af. Er der nogen der ved noget om dette ??
Jeg har snakket med dyrlægen, som siger at det er normalt og at den selv skal komme af med den. Men den sidder fast på numsen af den..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afføring marsvin
  • #1   30. dec 2013 Det er en klump som dyrlægen skal hjælpe den af med!
    Ville måske finde en anden dyrlæge der ved noget mere om marsvin.


  • #2   30. dec 2013 Det kan godt gøre ondt på den at have det siddende

  • #3   30. dec 2013 Evt. et billede?

  • #4   30. dec 2013 Du kan fjerne det ved lidt varmt vand og noget papir eller vat rundelle, og så ellers stille og roligt pille det ud.

    Det kan være han har fået noget snask eller pels med i det og derfor det er stoppet lidt til.

    Men det kan også være begyndende endetarmslammelse.

    Men i hvertfald så skal det piles ud, om du gør det eller dyrlæger er et fedt. Det afhænger nok mest af hvor sart du er.


  • #5   30. dec 2013 og nej det er ikke noget den selv skal komme af med. Det skal hjælpes ud.

    Hvis det er begyndelse af endetarms lammelse kan man være heldig at man undgår endetarmslammelse når man får det fjernet når det sker så dens endetarm "elastik" ikke bliver for slap.


  • Lis C
    Lis C Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   30. dec 2013 Tusind tak for svar.. Vi har prøvet at smøre med babyolie og det har fået det til at slippe lidt i huden. Vi har i dag fået fjernet næsten hele lorten. Og vi prøver at fjerne resten i morgen, da vi ikke vil gøre vores lille marsvin mere ondt.
    Vi tænkte også, at vi kunne prøve at fjerne det selv i første omgang for vi er heldigvis ikke sarte, men puha sikke en stank. Men det er som om det er klistret fast til numsehuls huden hvis i forstår.
    Vi har taget et billede.


    profilbillede
  • #7   30. dec 2013 jeg aner ikke 100% hvorfor får sådan noget for mine egne får det ALDRIG. Men jeg har flere gange oplevet at overtage andres voksne hanmarsvin og de så har fået lavet sådan en klam sag der bagi, men efter jeg har fjernet den en gang er den aldrig kommet igen... et forsigtigt bud KUNNE være noget med fodringen? måske for lidt grovfoder? Giver man meget salat og frugt især kan de have en tendens til at få lidt blød mave og den vil så nemmere kunne komme til at sidde fast der bagi ved duftkirtlen ved hannerne... hunnerne har ikke denne kirtel så det er derfor hunner aldrig udvikler dette. Jeg har simpelthen klemt det ud som man ville klemme mayo af en tube: presset sammen bagved klumpen. Og jeg har altid engangshansker liggende til den slags...ydrk...

Kommentér på:
Afføring marsvin

Annonce