{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.424 visninger | Oprettet:

Kanin - faste inden kastretion. {{forumTopicSubject}}

Min kaninus skal have kottet nosserne imorgen, efter at have strintet på mig, og hans bur lugter bare meget pga. han har strintet for at markere hans bur.

- Jeg fik så af vide at han skulle faste hele dagen imorgen af hensyn til bedøvelsen.

Nu har min mor så bare læst inde på 2 sider at kaninen IKKE må faste, da de kan blive meget syge af det efter en kastretion, og at dyrlægen siger de skal faste pga. de kan kaste op - men at kaniner så faktisk ikke kan kaste op.

Da I fik kastreret/sterilliseret jeres, fastede jeres kanin så, eller ikke?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin - faste inden kastretion.
  • #1   12. feb 2012 Skal forresten have det gjort på Hammershøj dyreklinik smiley

  • #2   12. feb 2012 Kaniner må IKKE faste, deres maver kan ikke tåle det og de kan blive meget syge af det. Jeg ville flygte fra en dyrelæge der påstår at kaniner skal faste, for han/hun ved tydeligvis intet om kaniners anatomi.

  • #3   12. feb 2012 Hehe - vi tager stadig til hammershøj, kan selfølgelig godt være jeg har hørt forkert, da dyrlægen jeg snakkede med havde en meget mørk stemme.. hehe smiley men så faster vi ikke.

    Jeg takker.. Det var godt lige at få det på plads :o)


  • #4   12. feb 2012 Jamen gør i da bare det, jeg ville bare ikke turde da det efter min mening viser hvor inkompetent en dyrelæge er hvis han/hun ikke ved at en kanin ikke skal faste inden narkose. Den dyrelæge skulle i hvert fald ikke have lov til at pille ved mine kaniner.

  • #5   12. feb 2012 Lykkeline, jeg har jo lige skrevet jeg sagtens kan have hørt forkert, i og med dyrlægen jeg snakkede med havde en meget mørk stemme og meget svær at forstå. Så er det jo godt det er min kanin han skal pille ved, og ikke jeres smiley

    - Maja, så gør vi det.. Jordskokker, gulerødder m.m.. Høhøh :o)

    Passer det at banan øger apetit efter operation? Og hvor lang tid efter må de få mad egentlig?


  • #6   12. feb 2012 Super duper smiley

  • #7   12. feb 2012 Jeg har afleveret to kaniner til kasteration hos en dyrlæge der sagde at de skulle faste inden - begge operationer gik godt, de havde selvfølgelig ikke fastet inden. Og de havde en madpakke med, som dyrlægen gav dem.

    Eller, det var egentlig ikke dyrlægen der sagde at de skulle faste - det var receptionisten, så det kan være at hun bare troede at alle dyr skulle faste inden.


  • #8   12. feb 2012 Simse - Selvfølgelig går langt de fleste operationer godt, men jeg ville aldrig aflevere mine dyr til en dyrelæge jeg ikke stoler 100% på. En dyrelæge der ikke ved at kaniner ikke skal faste, stoler jeg bare ikke 100% på, og jeg vil ikke overlade mine dyr til ham/hende smiley

  • #9   12. feb 2012 Nej det er forståeligt. smiley

    Den dyrlæge stod også 100 % ved at kaniner er gnavere, så nej, det er ikke den bedste dyrlæge. Men jeg havde ikke andre muligheder den gang.

    Det er meget få dyrlæger der har forstand på kaniner, desværre.


  • #10   13. feb 2012 Mine to hanner, der er kastrerede har ikke fastet inden kastrationen, for ja, det er nemlig rigtig farligt at operere kaniner, der har fastet.

  • #11   13. feb 2012 ævævævæv! .. Nå - min kanin fastede ikke, meeeeeeen.... nu ligger den og har bare slappet af hele tiden.. vil kun drikke.. ikke spise.. har prøvet med dens kaninmad, bananer, jorskok(som den ELSKER), rugbrød, grovgrov pita... Intet.. Nu har jeg så åbnet buret, så den kan få lov til at rende rundt og komme igang.. men den vil ikke hoppe ud som den plejer smiley

Kommentér på:
Kanin - faste inden kastretion.

Annonce