{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

Dyrehandel og gnavere NEJ skal ikke ske {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige været en tur ned og kigge i dyrehandlen... jeg blev helt ked fulglene har ingen plads og det gælder også gnaverne... krypdyrene har det optimalt men ikke alle andre smiley
kiggede på de sødeste 2 kanin unger jeg har set længe de er for unge til at kønsbestemme = for unge til at komme fra mor men alligevel var de "lagt" på dørtrinete til dyrehandlen uden mor og kun sammen med en voksen han der ikke ser ud til at være faren smiley de har solgt to unger.... inden for en uge smiley buret de er i kan hannen knap nok ligge ned i... er irreteret over jeg pt. ikke har råd til at hjælpe de stakkels dyr smiley


ja jeg vil have avl og spare op...
ja jeg ved at det er dyrt og have men vi laver en konti kun til dyrelæge osv. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrehandel og gnavere NEJ skal ikke ske
  • #1   1. nov 2011 Hvor ved du fra at krybdyrene har det optimalt?
    Det er vel heller ikke dyrehandlerens skyld, hvis folk avler, men ikke ved hvornår deres unger skal tages fra?


  • #2   1. nov 2011 ved jeg for kender til krypdyr smiley (i hvertfald dem der var der)

    og nej det er jo heller ikke det der var dumt fra dyrehandlen men hvis du læser det hele vil du se der er meget lidt plads den voksne han kan næsten ikke ligge sig og ungerne bliver solgt uden at være klar smiley


  • #3   1. nov 2011 Man kan se køn på kaninunger fra de er få dage gamle, bare lige så du ved det smiley

    Men ja, sådan er det desværre hos de fleste dyrehandlere.


  • #4   1. nov 2011 ja jeg ved at man kan fra få dage gamle men der skal man være meget eferen og så erfaren er jeg ikke smiley (åbenbart heller ikke nogen i handlen )

    Jeg har bare så ondt af de stakler der flytter så tit... smiley


  • #5   1. nov 2011 Dyrhandlere tager ikke kaniner ind som er 8 uger, da de så ikke kan sælge dem. De vil helst have dem fra 4-5 uger.

    Og så anbefaler jeg ikke at man køber i en dyrhandler og slet ikke af medlidenhed. For sælger de ud, jamen så kommer der bare flere og flere til.


  • #6   1. nov 2011 de stakler her var smidt på ders dørtrin... jeg har bare så ondt af dem

  • #7   1. nov 2011 det med disse kaniner er Dem der smed dem for døren af dyrehandleren jeg er tosset i hovedet over de var 3-4 unger og var for små til at være væk fra mor og kom kun sammen med en han jeg er 99% sikker på ikke engang er faren smiley

  • #8   1. nov 2011 Jeg ville hellere ikke avle på dem men ville gerne have dem væk der fra gør mig ondt at se dem sådan smiley

    men kan da sige de har det bedere end en anden dyrehandler der er i nærheden hun muger kun ud når dyrne er solgt de for ikke mad nok og hos fisk kan du næsten ikke se dem for alger smiley


  • #9   1. nov 2011 Jeanet : Lad endelig vær med at købe stakklerne, som de andre skriver jo hurtigere de bliver jo solgt jo hurtigere skal flere til...


    Dyrehandlere sælger som regel kun unger på 4-6 uger da de mener at 8 ugers unger er for store til at folk vil falde for dem.
    Har selv arbejdet i en dyrhandel hvor jeg fik sat ejeren godt på plads efter at jeg så der kom 5 ugers unger ind.

    folk der aflevere deres kaniner i en dyrhandel siger mig intet, det er bare tegn på hvor ligeglad man er med sine dyr..


  • #10   2. nov 2011 men forstå mig ret jeg går aldrig ind og kigger til dyrne men havde lovet min bror at se om der var en fin han ondulat? så jeg kiggede og huskede ikke det var så slemt fik et ærligt chock

  • #11   3. nov 2011 Mener da at hvis man oplever en dyrehandler der decideret vanrøgter dyrene (hvis de f.eks. har MEGET for lidt plads - som jeg forstår ud fra kaninhannen + de to unger, når hannen ikke engang kan ligge ned, ell. ingen mad, ingen burskiftning o.l.) kan man kontakte dyrenes beskyttelse eller en lignende organisation, der tager fat om decideret dyremishandling.

Kommentér på:
Dyrehandel og gnavere NEJ skal ikke ske

Annonce