{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Praktik i en dyrehandel (9.klasse)
  • #1   7. nov 2013 Som regel rengøring.

  • #2   7. nov 2013 Rengøring, påfyldning af foder og vand. Stille ting på hylder, rydde op, og evt. stå i kassen med en der står ved siden af. Kommer an på hvordan dem i dyrehandlen er. Kan være de er egoistiske og sætter dig til alt det kedelige, men hvis de er søde osv. giver de dig sikkert lov til lidt af hvert smiley

  • #3   7. nov 2013 Faktisk må du som praktikant fra 9. & 10. Klasse ikke lave andet end at kigge på. Men de fleste får alligevel lov til at fylde vare på hylderne og rydde op og gøre rent.

  • #4   8. nov 2013 muge ud smiley Det er jo nemt at sætte dig til det for å slipper de og kan lave alt det sjove smiley smiley

  • #5   8. nov 2013 Jep, de fleste steder uanset hvilken årgang/uddannelse man er på (mht. dyr) så plejer man at blive sat til "slave-arbejde" som de ikke selv gider. Meget smart tænkt smiley

  • #6   8. nov 2013 Da jeg for mange år siden var i praktik hos en dyrehandler blev jeg sat til:

    At tage varer ind fra gården (vi snakker sække med foder der vejede op til 25 kg), rengøring, fylde varer op på hylderne, rydde op. Være stik-i-rend pige - altså f.eks. gå med personalets private pakker til posthuset. Og da jeg ikke mente, at det var med i "job beskrivelsen", sagde jeg fra = min studievejleder ringede dagen efter til mig og sagde de ikke ville have mig i praktik længere.



  • #7   8. nov 2013 nu om dage tror jeg mere det kan dreje sig om forsikringsspørgsmål... der vil givetvis være ting som firmaernes forsikring ikke dækker, når det drejer sig om børn/ikke-ansatte.

  • #8   8. nov 2013 Man må gerne stå i kassen, hvis det er under opsyn hele tiden. Men de fleste gider ikke sådan noget, da de hellere vil sætte en til at lave alt det kedelige. Sådan er det desværre skruet sammen, da mange ikke gider det sure arbejde. Når der så kommer en praktikant, så det jo nemt at få denne til at lave alt det kedelige og hårde arbejde, og så kan dem der er der sidde og klø sig i røven. Jeg synes at det er forfærdeligt det er sådan. Når man er i praktik, er det jo meningen man skal lære det hele, og få styr på hvordan det er at arbejde der. Så det hele skal prøves, efter min mening. Både det sure arbejde og det hyggelige.
    Har være i praktik på en dyreklinik, og de var simpelthen så søde. Jeg fik lov til at være med til en masse. Både håndtering af dyr, under operation osv. Men jeg var self under opsyn hele vejen igennem, og de skulle også have ejerens ord på jeg godt måtte prøve noget forskelligt. Og fik jo heller ikke lov til at operere, hvilket siger sig selv.. Men fik virkelig fornemmelsen af hvordan det var at arbejde der. Og det er også det man skal have. smiley


  • #9   8. nov 2013 Jeg har været det 2 gange..

    Man bliver sat til at sætte vare på hylderne, rydde op og rense bure.

    Det er meget få der får lov til at stå ved kassen og rådgive kunder


  • #10   8. nov 2013 Det er ved at være rigtig mange år siden jeg var i praktik i en dyrehandler smiley Det var også i 9.
    Det var super hyggeligt.
    Gik faktisk bare og hyggede. Fik renset bure og akvarier, og var med til at fodre dyrene.
    Mindes ikke at jeg hjalp specielt meget med at sætte ting op. Men var generelt med rundt, for at se hvordan tingene virkede.

    Man kan naturligvis være uheldig med arbejde i forbindelse med praktik, men jeg har nu ikke et generelt indtryk af at de er slavearbejde.
    Naturligvis er der ting man ikke må, fordi man ikke er uddannet, og som andre er inde på, er der grænser for hvad virksomhedens forsikring dækker.
    Men at gøre rent ved dyr og sætte varer op, er jeg også en kæmpe del af arbejdet.
    Praktik gør at man får et godt indtryk af hvad et arbejde reelt indebærer. Man tager fejl, hvis man tror en dyrehandler kun render rundt og nusser med dyr, og vejleder kunder...
    Men man kommer så nok heller ikke med ind over ved f.eks. bogføring, der også er en meget stor del, af enhver virksomhed.


Kommentér på:
Praktik i en dyrehandel (9.klasse)

Annonce