{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

Vægt problemer {{forumTopicSubject}}

Min dværg hamster tager på!!
Hun har været på slankekur siden hun kom op på de 70g. men hun tager på selvom det er meget begrænset med maden. Hun vejer nu 80g.

Hvad skal jeg gøre?

Hun har også to sår på maven. for 2 mdr. siden væskede sårene og jeg rensede dem med kold kogt kamillete. dyrlægen så billeder af det og mente at jeg bare skulle rense det og så ville det være væk to uger efter. Men, men, men,hun har stadig ikke fået pels på endnu??

Hvad skal jeg dog gøre..??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægt problemer
  • #1   6. maj 2010 der er flere muligheder:

    1. Giv den mindre mad
    2. Giv den mere motion
    3. køb den et større bur og gerne med klatre muligheder så den skal bevæge sig lidt mere i dens bur


  • #2   6. maj 2010 1. den får meget lidt mad.
    2. den gider ikke bruge sit hjul, og når den kommer i løbegård, så sidder den stille
    3. den har i forvejen et meget stort bur med mange klatre muligheder, men bruger det ikke.


  • #3   6. maj 2010 1. hvor meget er meget lidt mad og hvor tit giver du den noget? Dette gælder også godbider
    2: jeg snakker ikke om et hjul.. Prøv at sætte den i en sofa, og lad den selv bestemme tempoet.
    3. Det den har på billeder ligner et terraire ikke et bur smiley


  • #4   6. maj 2010 1. er begyndt med at den kun får en lille teske fuld mad ca. hver 3. dag.
    dyrlægen sagde at hvis den har mad gemt rundt omkring, så måtte jeg godt nøjes med at give den mad hver 3 el. 4 dag. men hun sagde også at jeg ikke måtte sætte det mere ned, fordi den får så lidt som den gør.
    Har det meget skidt med at den ikke får mad oftere, men dyrlægen mente det var eneste udvej.

    2. den er tit ude. flere timer om dagen. men den sidder mest stille.

    3. den er ikke i det terrarie mere. da jeg har sat den i et bur med træmmer hvor der er kravle/klatre muligheder. fordi der var en anden der sagde den skulle have noget mere den kunne kravle på.



  • #5   6. maj 2010 og hun er "kun" 1 år gammel. ville hade mig selv hvis hun skulle få hjerte problemer pga. vægt. men jeg gør virkelig ALT hvad jeg kan.

  • #6   6. maj 2010 Prøv at køb en bold til hende.
    du ved de der hvor man sætter dem ind i, og så lader hende løbe rundt på gulvet.

    Det virkede på mit dværghamster (kun 20-30min ad gangen) da han skulle tabe sig.


  • #7   17. feb 2013 Jeg ville råde dig til at tage en lille teske hvor du putter dens mad på.
    Også giv den det 3 gange om dagen, ikke mere.
    Og prøv at tage den mere ud af buret.
    To gange om dagen også lad den løbe på sofaen eller ude i gangen hvor du kan holde øje med den.

    Lad vær med at købe bold til den, det stresser den utroligt meget. Også selvom man ik kan se det. smiley


Kommentér på:
Vægt problemer

Annonce