{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.082 visninger | Oprettet:

marsvin med lav vægt {{forumTopicSubject}}

Jeg har et ret stort problem med min nuværende han Gandor. Han er meget atypisk marsvin og har svært ved at holde vægten.
Jeg prøver at holde ham på omkring 900 g, hvilket er svært (og allerede der er han tynd), men pt ligger han lidt over 800g.

Jeg var ved dyrelægen med ham her i januar, hvor han blev bedøvet og fik tjekket tænderne, men dem var der ingen problemer med.

jeg tror han er kræsen, og at hunnne han går sammen med, som er meget madglad, får taget en del af det spændende i skålen, så han spiser mindre. men synes ikke kun at det kan være det.

Han spiser gladeligt, når jeg kommer nyt mad i skålen, de får hø, eller fx gulerødder. Men han kan bare ikke rigtig tage på.
Jeg har kunnet få ham til at holde vægten ved at tage ham op og give ham minimum en hel gulerod om dagen. og det synes jeg er meget.

Der er ellers ikke noget at mærke på ham, han er adræt og opmærksom, som han plejer.

jeg ved ikke om det har betydning at hunnen følger hans "op og ned ture" i vægten, bortset fra at hun taber sig mindre, og tager mere på, og i langt mindre skala!

dyrlægens eneste bud var at det måske var nyrerne, som de så ikke ville kunne gøre ngoet ved, men så burde hunnen jo ikke også tabe og tage på sammen med ham?

nogen der har nogle bud?
eller ideer til noget der kan hjælpe ham med at holde vægten, og gerne tage på til over 900g??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  marsvin med lav vægt
  • #1   22. feb 2011 Er han kastreret?

  • #2   22. feb 2011 Det er han ja

  • #4   22. feb 2011 Det må være lidt over et år siden!

    Han har altid været lille, bortset fra da mit gamle marsvin ikke kunne spise, og han derfor spiste for 2.

    Han plejer at ligge lige op over de 900g, men her de sidste par måneder har han været svær at holde deroppe.. Men han har jo altid været lidt tynd, så det kan måske godt være det..

    HVordan kan det at han er kastreret gøre at han er tynd?


  • #5   23. feb 2011 Jeg tror næppe at det er det at han er kastreret der gør ham lille.
    Grunden til jeg spurgte om han var kastreret var blot, at hvis han ikke var kunne det være han brugte for meget energi på at charmere hunner at han havde brug for mere foder til at holde vægten oppe.
    Men det er så nok ikke det smiley

    Har han ubegrænset foder? Hvad tørfoder fodrer du med?


  • #6   23. feb 2011 Det er noget købt hos en privat avler, og består af piller, tørret persille og ærteflager. og der skulle være alt det c-vitamin i som de behøver. De er vilde med det (bortset fra at pillerne åbenbart er kedelige ^^) Og de plejer at få nyt når de næsten har spist op.
    derudover får de div. grønt næsten hver dag.

    han bruger jo nok stadig energi på Tess, men det er jo mest når hun er i brunst, han har jo ingen konkurrence ellers, og hun er den eneste hun han er sammen med.


  • #7   23. feb 2011 Hmm har den blanding et navn eller er det noget personen blander selv?
    Jeg ville gerne vide hvad det er for nogle piller der er i....


  • #8   24. feb 2011 det er noget hun selv blander. jeg kan godt finde ud af hvad det er for nogle piller (gætter på nogle marsvine piller) men tror ikke rigtigt på at det er dem, da hans vægttab først er kommet her senere, og det er det samme foder de har fået fra før jeg fik dem. (og det han tidligere blev en basse af)

    hvis marsvin har orm, så kan man vel se noget i deres lort?


  • #9   24. feb 2011 Generelt er orm ikke noget marsvin får særlig ofte. Jeg ville snarere tænke foder (fordi det så vidt jeg forstår ikke kun er ham der svinger i vægt og ikke tager på?) eller tænderne.

Kommentér på:
marsvin med lav vægt

Annonce