{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

Mus: overvægt {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

har to dejlige basser herhjemme, Haddock og CheChe ( http://www.gnavergalleri.dk/galleri/16289-mus_kroghs_ladies_haddoque_aka_haddock og http://www.gnavergalleri.dk/galleri/20329-mus_vms_che_che ).

Haddock fylder et år her d. 15 oktober, men CheChe er knapt et par måneder.

Begge er blevet pænt overvægtige 8.l de får Maxi Zoos gnaver blandning til rotter, mus og ørkenrotter og de får virkelig ikke meget af det. Har skåret mængden ned tidligere og forsøger at balancere det, så der ikke er særlig meget hvede og birkes i det de får.

Haddock har et hjul i sit bur, som han bruger flere gange om dagen og CheChe har boet 1½ måned med en flying saucer, som han også flittigt har brugt, uden nogen forskel i deres vægt.

Hos Haddock mistænker jeg lidt alderen og mistænker CheChes røde baggrund (hans mormor og mormors morfar var red broken og red piebald), men er der nogen af jer der har andre tip til lidt vægttab hos dem?

Har to andre drenge herhjemme, hvoraf den ene er CheChes far, som ikke har problemer med vægten og de får det samme fodder.

De får aldrig guf eller andet end deres fodder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mus: overvægt
  • #3   21. sep 2012 Jeg er helt enig med Sandra.
    Man skal for det første være opmærksom på generne og dernæst foderet.
    Jeg har en han (Guffe), som er over 1 år nu og har en tendens til at blive MEGET rund!
    Han får overhoved ikke gnaverblandig mere, for jeg vil undgå at han bliver decideret fed.

    Alle mine mus får Altromin, Rat Vital og gnaverblanding (hjemmeblandet) som grundfoder.
    Guffe får så kun Altromin og Ratvital som grundfoder - samt lidt hundetørkost ind imellem.
    Det holder hans vægt nede på et acceptabelt niveau (han ligger omkring de 70g).
    Får han gnaverblanding, så skyder hans vægt op!
    Der er jo mange lettere fedende ting i en gnaverblanding.
    Gnaverblanding er rigtig fint til de aktive mus. Men grundet alderen og vægten er Guffe ikke mega fan af hans hjul osv. Det betyder selvfølgelig også at han har lettere ved at blive overvægtig, når han ikke er så aktiv.


  • #4   21. sep 2012 Hej. Tak for jeres svar, det var meget brugbart. :.)

    Er der et sted hvor man kan købe altromin i overskuelige mængder? Altså ikke i 10 kilos pakker, men almindelig størrelse?


  • #6   21. sep 2012 Sandra S. - Lys sabel ku nok være meget passende :.) han har stadig sine "vaskebjørn øjne", men er meget tydeligt nu sabel aftegnet hen over ryggen/overkroppen og almindelig cremet/hvid på undersiden af kroppen.

    Alt i alt en lækker dreng, om end lidt for tyk pt :.)


  • #8   22. sep 2012 Sandra - Okay, den side kender jeg godt. :.) Vil jeg lige kigge på, når jeg en dag får tid.

    Uuh, haha :.D Jeg har studeret lidt genetik, men dér røg jeg lige af! Det er dét - har forhørt mig herinde tidligere og på visse amerikanske forummer, hvor det altid faldt ned til to gæt; marten sable eller creme, men fik også at vide at det ikke er muligt, så derfor har jeg bibeholdt "joker".

    - Hans mormors morfars baggrund er også ukendt for mig, da han kom fra en dyrehandler, men han var red broken med en sjov, brunlig underuld man kun kunne ane, når man skillede pelsen af. Og både hans far og hanselv har faktisk røde øjne, der er så mørke, at de virker sorte. Så en god, spændene blanding :.)

    (farmand på billedet)


    profilbillede
  • #10   26. sep 2012 Det er klart :.) syntes det var meget spændene, men kunne ikke lige finde en ordbog der dækkede betegnelserne, så hvergang der var et ord jeg ikke forstod klarede jeg det op på nettet, men kunne ikke finde noget forklaring på, hvad betegnelserne i "gen sætningerne" betød, derfor gav det aldrig mening for mig.

    Okay :.)


  • #12   29. sep 2012 Jeg kan ikke huske navnet for dem, men den sætning man bruger for diverse gen-betegnelser, hvor det er skrevet op i store/små bogstaver og < osv. :.)

    Jeg prøvede dengang at finde en liste over, hvad A og a f.eks. stod for, Ch, Cch og alt det andet, men kunne ikke finde det, kun hvad én sætning f.eks. indeholdt og det gjorde det umuligt for mig at klare de egentlige misforståelser op. :.)


  • #14   30. sep 2012 Okay. :.) tak for linket! Jeg vil sætte mig ned en dag med bedre tid og se nærmere på det.

    Super. Det vil jeg huske :.) tak for hjælpen! :.)


Kommentér på:
Mus: overvægt

Annonce