{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

Kanin og hund {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har en Tibetansk Terrier på 4 1/2 år. Vi har nu fået en sød lille dværgvædder indenfor døren. Hun kom hjem i fredags og Monty (hunden) har ikke lavet andet end at sidder og stirre ind i buret. Jeg kan godt kalde ham væk, men han løber straks tilbage og stirrer... Han hopper af og til op og skraber på buret.

Har I erfaring med dette og hvad er det lige vi skal gøre.
Jeg har givet det en måned og så må vi se om kaninen skal ud at stå. Det vil jeg bare nødig, da det er min søns og ved at vi ikke vil stå udenfor hos den til vinter.

Det skal lige siges, at hunden kun ser den som et bytte. Han tog den anden dag en harekilling smiley

Hilsen Anette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin og hund
  • #1   8. aug 2011 Jeg har en jagthund, en Irish Water Spaniel, der gjorde præcis det samme da jeg boede hjemme. Jeg skældte ham bare meget ud hver gang han gjorde det, og råbte til ham at han skulle gå ud fra mit værelse. Når de var i løbegård ude i haven, og han var ude i haven også gik han også ved burene også videre, men han fik altid af vide at han skulle gå væk, og fik en straf eller noget i den stil..

  • #2   8. aug 2011 altså min hunde har leget sammen med den gamle kanin vi havde.... vi tog den ud og sad med den og lod hundene kigge og snuse... det endte med at de alle 3 rente rundt i stuen og legede sammen... Molli labdor ville meget gerne lege og lå foran den med rumpetten i vejret og gjorde tegn til at nu skulle der bare leges for alle pengene...

  • #3   8. aug 2011 Tusind tak for jeres svar.
    Jeg er nu heller ikke meget for at skælde ham ud, for så er livet da ikke meget værd for ham mere. Hunden må gå alle steder og kaninen er i vores køkken/alrum.
    Hmm... Jeg må vist give det tid - meget tid...


  • #4   8. aug 2011 den erfaring har jeg desværre ikke. min mops kan godt lide at rende rundt i haven og lege med mine kaniner men hvis de vender om mod hende skynder hun sig at løbe den anden vej.. smiley hun er en rigtig kylling. smiley

  • #5   8. aug 2011 Som sagt, det er en terrier og det ligger til dens natur at ville "spore sig ind" på kaninen.

    Kan du ikke flytte kaninburet op på et bord så de ikke står i øjenhøjde??


  • #6   8. aug 2011 Det er nu altså ikke alle terriers der bare vil æde de små dyr - igen af vores 2 har nogensinde forsøgt, men nusser og slikker i stedet.

    Svigerfamiliens hund, har det med at "jagte" vores marsvin i buret når hun er på besøg.
    Hun får simpelthen bare et "nej" hver gang hun går over til buret og så er det ikke mange forsøg hun gider bruge.

    Men ja, flyt buret så det ikke står i højde så hunden kan se ind i hvert fald.


  • #7   9. aug 2011 Jeg syntes ikke rigtig vi kan stille hende andre steder end hun gør nu (på et sofabord vores søn har fået). Hvis vi stiller hende højere op kan han jo ikke "snakke" med hende som han gør nu...

    Prøver at rose ham vildt når han selv går derfra, men der er langt imellem at han flytter sig... Syntes dog at han er lidt bedre i dag.......

    Nu skal vi have lavet et løbebur. Hun har lige været ude i et intermistisk indhegning, og det var hun da helt vild med. Så må have sat svigerfar til at lave et godt stort bur til hende, så hun kan komme ud.


Kommentér på:
Kanin og hund

Annonce