{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
825 visninger | Oprettet:

Kanin og hund {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en (hun )dværg kanin på 4 år,
Vi har også en (hun ) kat på 6 år, de lege tit sammen og har det godt med hinanden, min storebror for måske en hund og vil gerne have en men, han vil have en ( han ) schæfer, tror i den ville gøre min kanin noget, han vik få den fra hvalp men er rigtig bange, for jeg elsker min kanin, hvad tænker i, har i store hunde sammen med kaniner

Hilsen Josefine på 14 år

( ved ikke hvad for kategori jeg skulle vælge )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin og hund
  • #1   8. feb 2019 Det kommer an på hunden tænker jeg, men de fleste dyr kan lære at gå sammen, især hvis de møder hinanden som unger.
    Så jeg tænker schæferen sagtens kan lære at hygge sig med din kanin, hvis de lærer hinanden at kende mens den er hvalp.
    Min venindes hund og mine marsvin har lært hinanden og kende, men de får heller ikke lov at gå uden opsyn, så tror jeg mine små kræ bliver for meget legetøj, hehe.

    Generelt ville jeg dog ikke lade dyr, som kan skade hinanden gå sammen uden opsyn, der kan ske uheld, hvor det kan gå grueligt galt, også selvom de er bedste venner.


  • #2   8. feb 2019 Så længe de er sammen under opsyn, så tror jeg nok det skal lykkes smiley
    Start med kaninen på skødet og hunden i snor. Den får så lov til at snuse til kaninen, og for godbider når den er sød og forsigtig ved den smiley


  • #3   11. feb 2019 Der er ALTID en risiko - og det ender galt somme tider.

  • #4   17. feb 2019 Husk, at mødet skal være rart for begge parter! Hold hunden i kort snor (evt. i halsbåndet) og lad den snuse til kaninen. Du kender nok din kanin rigtig godt, og kan se når den føler sig utryg.

    Hvis du kan se på den, at den er bange/ ikke har lyst til at være der, skal du omgående adskille dyrene.

    Da min hund og kanin mødtes, gik det super godt! Man skal huske at give lige meget opmærksomhed til begge parter, så de ikke bliver jaloux.


Kommentér på:
Kanin og hund

Annonce